Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reisverslag restje LF1 en Waddenhoppen met kinderen - Forum Wereldfietser

Reisverslag restje LF1 en Waddenhoppen met kinderen

Afgelopen zomer fietsten we met onze kinderen van toen 9 en 7 het noordelijke stukje van de LF1 wat we hebben vervolgd met waddenhoppen. Het reisverslag incl informatie over de campings en overtochten staat nu online: https://actievevakantiemetkinderen.jouw ... zomer-2019.
Geen wereldreis, maar wel een leuke fietsvakantie met prachtige stukken Nederland en interessante overtochten tussen de eilanden.

Ik heb ook het onderdeel over onze spullen en ervaringen daarmee geüpdatet: https://actievevakantiemetkinderen.jouw ... -materiaal.

Op 26 januari sta ik als informant op de Wereldfietserbeurs in de fietsen met kinderen hoek. Heb je vragen over onze spullen, routes en andere ervaringen, dan zie ik je graag daar!
Leuk, met welke maatschappij ben je van Vlieland naar Terschelling gevaren> Doeksen? Ik dacht dat die geen fietsen meenamen aan boord van de snelboten.
Ja, met Doeksen. De fietsen konden gewoon mee :-)
Een overzicht van de (andere) overtochten en maatschappijen kun je ook op mijn website vinden: https://actievevakantiemetkinderen.jouw ... vertochten.
In 2006 zijn wij ook met Doeksen van Vlieland naar Terschelling gevaren. Toen mochten er maar een stuk of tien fietsen mee en konden die fietsplekken niet gereserveerd worden. Tickets voor die boot waren alleen ter plekke te koop bij de VVV. Het gevolg was dat wij, zodra we na de overtocht vanaf Texel onze fietsen bij het Posthuis van de Vliehors Express hadden gehaald, in vliegende vaart naar de Vlielandse VVV zijn gefietst om daar eerder te zijn dan de andere fietsers die van Texel kwamen. Er bleek nog plek te zijn op de eerstvolgende boot naar Terschelling, maar voor de twee volgende dagen waren alle fietskaartjes al uitverkocht. We hadden een dag op Vlieland willen blijven, maar zijn uiteindelijk maar een paar uur op dit eiland geweest en een dag langer op Terschelling (waarvandaan we naar Ameland zijn gevaren). Anders hadden we een dure en zeer tijdrovende omweg met twee boten van Vlieland via Harlingen naar Terschelling moeten maken (ook die boten zijn van Doeksen, maar daar mogen wel veel fietsen op: handig verdienmodel van deze rederij!).
dank je voor je mooie verslag!

qua fiets mee van Vlie naar Terschelling:
normaal gesproken mogen fietsen van eilandhoppers mee op de snelboot van Viieland naar Terschelling. er mogen verder geen fietsen mee op de snelboot. (ook mijn fiets niet als ik een dagje Terschelling bezoek :| :wink: )
voor de eilandhoppers wordt al jaren deze uitzondering gemaakt. (ik kom de laatste vijftien jaar bijna jaarlijks op Vlieland en dit is wat ik zie en hoor). de boten gaan wel maar een paar keer per dag.
groet! hoogframe
Er is dan blijkbaar een verbond gesloten tussen rederij Doeksen en de fietsverhuurverdrijven op de eilanden. In mijn jeugd was dat anders. Tussen 1964 en 1972 heb ik met mijn ouders vijfmaal een vakantie op Terschelling doorgebracht. Soms gingen we dan met een boot op en neer naar Vlieland; 's ochtends heen en 's middags weer terug. Onze fietsen konden altijd mee.
Dat waren geen snelle veerboten, maar kleine boten waar fietsen op het dek mochten staan; vergelijkbaar met de boot die nu tussen Texel en de Vliehors vaart.
Heeft Doeksen hier nu een monopolie of zijn er voor fietsende eilandhoppers nog andere opties om van Vlieland naar Terschelling te varen?
Leuk!
Volgens mij moeten wij dit ook maar es met onze kinderen gaan doen! :-)
Vorig jaar zomer (dus in het hoogseizoen) ben ik ook aan het Wadhoppen geweest tussen Texel en Vlieland en vervolgens Vlieland - Terschelling. Voor beide veerdiensten kun je tegenwoordig online tickets boeken en daarbij dus ook een plek voor de fiets(en). Mijn ervaring was dat er zelfs in het hoogseizoen nog wel plek was, al moest ik wel een dag langer op Vlieland blijven, wat op zich geen straf was.
Van Texel naar Vlieland vaart het Waddenveer "De Vriendschap" (seizoen) www.waddenveer.nl.
Tussen Vlieland en Terschelling vaart Rederij Doeksen met de sneldienst. Deze neemt tussen de eilanden ook fietsen mee, maar je moet dus wel vooraf reserveren, het aantal plaatsen is beperkt. www.rederij-doeksen.nl

Een alternatief is de Eilandhopper: www.eilandhopper.nl. Een aantal zeilschepen die o.a. tussen de verschillende Waddeneilanden varen en op een paar andere mogelijkheden na vrijwel de enige mogelijkheid voor het 'hoppen' tussen Terschelling, Ameland en Schiermonnikoog.
roosterveld schreef:
di 21 jan, 2020 10:50
Leuk!
Volgens mij moeten wij dit ook maar es met onze kinderen gaan doen! :-)
Ik kan het erg aanbevelen :-)
JJFietst schreef:
di 21 jan, 2020 11:17
Voor beide veerdiensten kun je tegenwoordig online tickets boeken en daarbij dus ook een plek voor de fiets(en). Mijn ervaring was dat er zelfs in het hoogseizoen nog wel plek was, al moest ik wel een dag langer op Vlieland blijven, wat op zich geen straf was.
Ja, dat is ook onze ervaring. De Eilandhopper vonden we ook erg leuk, maar wel heel prijzig.