Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 567 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33613 berichten
JanH schreef:
do 23 jan, 2020 20:13
Heb een beetje rond gekeken in Damme en Gistel. Lijkt me niet in Damme.
De foto is uit 1939. In 2019 is in Gistel een tentoonstelling gehouden: Sylveer Maes - 80 jaar Tour de France:
"Parijs 10 juli 1939 start van de 33ste Ronde van Frankrijk. Deze ronde eindigde op 30 juli in de lichtstad en werd gewonnen door onze stadsgenoot Sylveer Maes. Nu exact 80 jaar later wordt door Gestella vzw., de Sport-, Cultuur- en Toerismedienst van Stad Gistel een grote tentoonstelling ingericht in de lokalen van het vroegere stadhuis. Tal van foto's uit deze Tour, maar ook familiefoto's en tal van documenten van en over Sylveer worden tentoongesteld"

Kan echter in Gistel de locatie van de foto niet vinden. Misschien dat nicolevelo nog de route weet en was dat in 2019? De foto suggereert rechts een fietspad maar het volgen van het fietspad dat Gistel doorkruist (groene 62) met Mapillary biedt ook geen oplossing.
Dankjewel JanH, het zal dan wellicht iets te maken hebben met die tentoonstelling in Gistel. Ik fietste vorige zomer (2019) van Göteborg via Oslo en verder langs de noordzeekusten terug naar België en maakte op 3 augustus deze foto op weg naar Watou, het eindpunt van mijn reis. In mijn foto’s zie ik nu dat het de dag was nadat ik in Brugge kampeerde, dus het is niet Damme.

Ga nog eventjes kijken of ik mijn route ergens terugvind.

Edit: ik herinner het me weer: ik reed Brugge uit richting ZW langs de Brugse Heirweg, door Aartrijke en dan verder langs Ichtegem, Koekelaere naar Diksmuide. Van daaruit stukje LF1 en dan Poperinge. Ik heb dus niet door Gistel gefietst.
JanH schreef:
do 23 jan, 2020 22:04
Bingo!
https://www.google.nl/maps/@51.0928546, ... !1e3?hl=nl

In Ichtegem
Yes!!
JanH schreef:
do 23 jan, 2020 22:04
Bingo!
Stretview
In Ichtegem
Subliem !!

En ook leuk: op mijn eerste grote "wereldfietstocht" reed ik via Poperinge en Watou naar het "verre" Frankrijk.
Even een vraagje voor de zekerheid, omdat er al enige tijd geen activiteit is op dit onderwerp.
Het is me niet helemaal duidelijk wie nu de beurt heeft. Ik dacht renel en dat alleen de exacte locatie nog gevonden moest worden.
Misschien dat nicolevelo duidelijkheid kan verschaffen?
JanH schreef:
vr 24 jan, 2020 20:42
Even een vraagje voor de zekerheid, omdat er al enige tijd geen activiteit is op dit onderwerp.
Het is me niet helemaal duidelijk wie nu de beurt heeft. Ik dacht renel en dat alleen de exacte locatie nog gevonden moest worden.
Misschien dat nicolevelo duidelijkheid kan verschaffen?
Oei, wat een verantwoordelijkheid.
JanH, aangezien het niet in Gistel was ( voorstel van Renel) en jij de juiste locatie hebt gevonden is de eer aan jou.
Ok. Nieuwe opgave.
Knipsel2.JPG
JanH schreef:
vr 24 jan, 2020 23:15
Ok. Nieuwe opgave.
Knipsel2.JPG
Is me niet gelukt: er zijn zoveel plaatsen in Duitsland met Brunnen am Marktplatzen. Hier afgezocht en de raadselfoto staat er niet bij.
https://www.google.nl/search?q=Brunnen+ ... 3&biw=1280
Het is op zich al een raadseltje wat het beeld voorstelt. Ik dacht eerst aan een zittende kabouter, maar bij nader inzien lijkt het een figuur die op zijn knieën zit met één juten (?) zak met graan o.i.d. over zijn rechterschouder en één tussen zijn voeten. Maar het is dan wel een heel vreemde lichaamshouding.
Leon schreef:
za 25 jan, 2020 10:41
Het is op zich al een raadseltje wat het beeld voorstelt. Ik dacht eerst aan een zittende kabouter, maar bij nader inzien lijkt het een figuur die op zijn knieën zit met één juten (?) zak met graan o.i.d. over zijn rechterschouder en één tussen zijn voeten. Maar het is dan wel een heel vreemde lichaamshouding.
Wellicht zit de sleutel in de verbeelde figuur ... je moet dan wel de "heraldiek" (in brede zin) van de figuur en attributen (her)kennen.
Op het gevaar van Bing en Google-afbeeldingen: foto's van het beeld van de voor- en zijkant.
(ondanks dat het in Duitsland is staat op streetview een duidelijke foto)
Knipsel6.JPG
Knipsel6.JPG (35.79 KiB) 2227 keer bekeken
Helemaal goed.
Jij bent.
Hoe heb je het gevonden?
Wel,
brunnen bild säcker
ndmal.jpg
Mijn favoriete ND, die van Mal....
CarlW schreef:Mijn favoriete ND, die van Mal....
Je bedoelt dan is het ergste weer voorbij en voel je je beter? :wink:
Andermans Mal....!
Lijkt op Howardries.
Is het ook, beurt naar Renel.
De volgende:
kasseistrook.jpg
renel schreef:
ma 27 jan, 2020 10:09
De volgende:kasseistrook.jpg
München, vanuit het Olympiapark gezien? De Frauenkirche met de bolle torenspitsen gaf me de doorslag, heb toevallig in 2016 ook hier rondgefietst.
https://www.google.nl/maps/@48.1699103, ... 200!8i3600