Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 580 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33583 berichten
math schreef:
za 22 feb, 2020 20:28
Camping Börkerheide in Drenthe?
Nee, dat is ook niet de goede provincie.
Blijkbaar zijn niet veel fietsers op deze natuurcamping geweest. Een extra hint: tussen 29 april en 3 mei dit jaar is de camping niet bereikbaar voor passanten.
FransD schreef:
ma 24 feb, 2020 19:20
Blijkbaar zijn niet veel fietsers op deze natuurcamping geweest. Een extra hint: tussen 29 april en 3 mei dit jaar is de camping niet bereikbaar voor passanten.
Zo wordt het ineens heel makkelijk: https://www.zeeweg71.nl/
Bridgestone SM schreef:
ma 24 feb, 2020 19:31


Zo wordt het ineens heel makkelijk: https://www.zeeweg71.nl/
Dat is inderdaad goed. Ik was vorig jaar op deze camping. Een camping als een kokosnoot: moeilijk er bij te komen, maar van binnen erg lekker. Hij is nauwelijks te vinden, de toegang is niet aangegeven en afgesloten met een poort. Maar het is wel een heerlijk rustig plekje in de drukke omgeving rondom Haarlem. Op het toegangspad kwam ik 's nachts nog een vos tegen.
Een fraaie omschrijving: Als een kokosnoot.
Ik vrees alleen kokosnoot kraakt tussen 29 april en 3 mei dit jaar.
Tussen 29 april en 3 mei dit jaar is de camping niet bereikbaar voor passanten, in die periode is wellicht een hele zone aldaar "niet bereikbaar" ... en voor een nog groter gebied denk ik dat je je beter uit de voeten maakt.

Goed, ik heb even gekeken naar een leuk, wellicht niet al te moeilijk Raad plaatje.
Ik zie graag een redelijke benadering van de plek van de fotograaf (het afgebeelde alleen is te makkelijk).

Het is overigens een interessant gebied voor de fietser: er is voor bijna iedereen wel wat van zijn of haar gading.
 
RaRa.jpg
D'r zit overigens onbedoeld een :wink: in het plaatje, ik zag het pas toen ik nog even wat nazocht.
Bridgestone SM schreef:
ma 24 feb, 2020 22:00
Een fraaie omschrijving: Als een kokosnoot.
Ik vrees alleen kokosnoot kraakt tussen 29 april en 3 mei dit jaar.
Tussen 29 april en 3 mei dit jaar is de camping niet bereikbaar voor passanten, in die periode is wellicht een hele zone aldaar "niet bereikbaar" ... en voor een nog groter gebied denk ik dat je je beter uit de voeten maakt.

Goed, ik heb even gekeken naar een leuk, wellicht niet al te moeilijk Raad plaatje.
Ik zie graag een redelijke benadering van de plek van de fotograaf (het afgebeelde alleen is te makkelijk).

Het is overigens een interessant gebied voor de fietser: er is voor bijna iedereen wel wat van zijn of haar gading.
 
RaRa.jpg

D'r zit overigens onbedoeld een :wink: in het plaatje, ik zag het pas toen ik nog even wat nazocht.
Stöberhai, in de Harz?
Martin E. van Doornik schreef:
di 25 feb, 2020 13:58
Bridgestone SM schreef:
ma 24 feb, 2020 22:00
...
Goed, ik heb even gekeken naar een leuk, wellicht niet al te moeilijk Raad plaatje.
Ik zie graag een redelijke benadering van de plek van de fotograaf (het afgebeelde alleen is te makkelijk).

Het is overigens een interessant gebied voor de fietser: er is voor bijna iedereen wel wat van zijn of haar gading.
 
RaRa.jpg

D'r zit overigens onbedoeld een :wink: in het plaatje, ik zag het pas toen ik nog even wat nazocht.
Stöberhai, in de Harz?
Nee, niet in de Harz.
Kennelijk ligt het er niet zo dik bovenop ... ik zag de bezoekersaantallen met enkele 100den "views" ophogen.

Er zijn toch genoeg afbeeldingen op 't internet diehet gefotografeerde in beeld brengen, daarom schatte ik het als makkelijk in.
De benadering van de standplaats van de fotograaf is dan het laatste dingetje.
Nee, das geen eenvoudig te raden plaatje…lijkt op vogezen, roodzandsteen? Chateau Windstein?
avic schreef:
di 25 feb, 2020 15:29
Nee, das geen eenvoudig te raden plaatje…lijkt op vogezen, roodzandsteen? Chateau Windstein?
Nee, geen Chateau Windstein, het waait er nu wel, dat weer wel.

Roodzandsteen, ofwel bontzandsteen, oftewel gres, da's goed.

En "Vogezen", da's definitie-afhankelijk.

En het plaatje ... misschien zoeken de zoekmachines niet naar het spiegelbeeld, misschien toch ook even de mentale intuitieve zoekmachine gebruiken, de meeste kiekjes die ik op 't internet vind zijn van de/een andere kant.
Ik vroeg daarom om het een beetje leuk te houden naar mijn waar (het hoe en wanneer doen er niet toe).
Château du Haut-Kœnigsbourg ?
Tja, deze Château's zijn er beide, op twee manieren, ± even ver vanaf.
En ook "visueel" mis ik overeenkomsten.
Ja, denk ook meer dat jouw plaatje op Dabo lijkt.
JanH schreef:
di 25 feb, 2020 19:39
Ja, denk ook meer dat jouw plaatje op Dabo lijkt.
Precies, en het lijkt in het bijzonder op de Rocher de Dabo met de Chapelle de St. Leon (Leon die een dezer dagen 17 jaar lang dit forum met gemiddeld bijna 3 berichten per dag verblijdt.
Dabo is een dorpje, zo'n dorpje dat nergens op lijkt, of zo je wilt op ieder dorpje.
Zo moeilijk was het niet, deze Chapelle (en dus géén Chateau) hoort tot de landmarks in de Vosges Mosellanes, hij siert vele kaarten en ansichtkaarten.   De Vosges Mosellanes horen vlgs niet iedereen tot de Vogezen, het is immers Moselle, en Moselle hoort tot het voormalig Elzas-Lothringen en is daarmee nauwelijks Frankrijk.
 
Carte IGN 3715OT.png
Carte IGN 3715OT.png (162.84 KiB) 3339 keer bekeken
Maar nu nog de afmaker, waar stond ik ? Dit hoeft niet met het precieze "lieu-dite".


 
Bridgestone SM schreef:
di 25 feb, 2020 20:08
Maar nu nog de afmaker, waar stond ik ? Dit hoeft niet met het precieze "lieu-dite".
Dat mag iemand anders doen.
Wellicht kan deze site http://vosges.tous-cyclos.com/ helpen.
Ik stond overigens verbaasd over de FIETS-index, wellicht ben ik blond, maar vlgs mij kunnen ze FIETS in Frankrijk niet uitspreken.
Bridgestone SM schreef:
di 25 feb, 2020 21:37
Ik stond overigens verbaasd over de FIETS-index, wellicht ben ik blond, maar vlgs mij kunnen ze FIETS in Frankrijk niet uitspreken.
Wel off-topic: Ik heb ooit de fiets-index de wereld in gegooid, naar aanleiding van een artikel van Jan Bijma in het blad Fiets.
(Fiets no 8. oktober 1987).
https://groups.google.com/forum/?fromgr ... fBoq9lbroJ
zie ook:
http://luddo.freehostia.com/Climbs/Ranking.htm
JanH schreef:
di 25 feb, 2020 21:06
Bridgestone SM schreef:
di 25 feb, 2020 20:08
Maar nu nog de afmaker, waar stond ik ? Dit hoeft niet met het precieze "lieu-dite".
Dat mag iemand anders doen.
Wat er op de foto staat is geraden. Zo interessant is het toch niet om de precieze locatie te vragen en daar nog dagen op te wachten? Laten we (in dit geval BSM) niet kinderachtig zijn en JanH de beurt geven.

Hans
javb2812 schreef:
vr 28 feb, 2020 00:05
JanH schreef:
di 25 feb, 2020 21:06
Bridgestone SM schreef:
di 25 feb, 2020 20:08
Maar nu nog de afmaker, waar stond ik ? Dit hoeft niet met het precieze "lieu-dite".
Dat mag iemand anders doen.
Wat er op de foto staat is geraden. Zo interessant is het toch niet om de precieze locatie te vragen en daar nog dagen op te wachten? Laten we (in dit geval BSM) niet kinderachtig zijn en JanH de beurt geven.
Ik vroeg niet op de "precieze" locatie ! Ik vroeg om ongeveer, het "wat" van de foto was makkelijker als iedereen dacht.
Maar goed, hier dan een (extra) hint: Het is ergens tussen twee niemendallerige colletjes in.
Alles binnen 1-2 km van die twee colletjes is goed ... en wie echt zoekt vindt zelfs een "Streetview" binnen het "zoekgebied" te vinden met een ongeveer gelijkluidend uitzicht.
Chapelle de St.Leon.png
Chapelle de St.Leon.png (69.15 KiB) 2801 keer bekeken
Overigens: Die twee niemendallerige colletjes hebben beiden ook iets "interessants" voor wie daar oog voor heeft.
Wat er op de foto staat is geraden. Zo interessant is het toch niet om de precieze locatie te vragen en daar nog dagen op te wachten? Laten we (in dit geval BSM) niet kinderachtig zijn en JanH de beurt geven.

+1

BertV
avic schreef:
vr 28 feb, 2020 10:41
Wat er op de foto staat is geraden. Zo interessant is het toch niet om de precieze locatie te vragen en daar nog dagen op te wachten? Laten we (in dit geval BSM) niet kinderachtig zijn en JanH de beurt geven.

+1

BertV
+n=

Het verbaast me dat de plaatjeplaatser blijkbaar veronderstelt dat forumbezoekers tijd over hebben om de precieze locatie van zijn/haar plaatje gaan raden. Die zijn immers hartstikke druk met het lezen (en corrigeren) van zijn/haar vele en vaak lange persoonlijke bespiegelingen in de andere topics. :wink: