Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hulp bij aankoop eerste vakantiefiets - Pagina 7 - Forum Wereldfietser

Hulp bij aankoop eerste vakantiefiets

157 berichten
De meeste mensen durven een afspraak eenmaal gemaakt niet meer af te zeggen.
En Jo en Remon zijn snel met reageren. En vrij agressief in het maken van een afspraak.
Als je daar niet tegen bestand bent ga je snel akkoord
Koga Lady Traveller
€ 350,00
http://link.marktplaats.nl/m1522953024? ... ialbuttons. Als je 300 bied heb je hem. Ik.kan.hem een beurt geven terwijl je wacht., woon in den Bosch Kosten tussen 50 of 125.
Pijna001 schreef:
wo 25 mar, 2020 16:29
Koga Lady Traveller
€ 350,00
http://link.marktplaats.nl/m1522953024? ... ialbuttons. Als je 300 bied heb je hem. Ik.kan.hem een beurt geven terwijl je wacht., woon in den Bosch Kosten tussen 50 of 125.
Deze is maat 57 cm. En te groot als ze 54 ook al te groot vond :)
En er wordt nu ook gezocht naar een rohloff fiets.
Flinke prijzen allemaal.
Via marktplaats kun je echt de handelaren nog te snel af zijn, wat ook werkt is goede fietsenzaken bellen. zo heb ik van een fietsenmaker een mooie rohloff voor 500 kunnen kopen - was bijna niet gebruikt, nog de originele banden. Fietsenmakers hebben niet altijd zin om fietsen op te knappen.

Probeer een een kwaliteitszaak in de provincie (magi ik dit noemen? - zoals Jo Leloux in Almelo. Of die fiets service Finke in Lochem waar ik de rohloff voor weinig mocht kopen) . Ik was b.v. in Almelo een tijd geleden en toen had hij net een Rohloff ingeruild, je kunt evt een fietsenmaker een zoekopdracht geven, er zijn bosjes mensen die hun mooie vakantie fiets voor een electrische inruilen.

Staar je niet dood op de naam van de fiets. Ik heb een hele slechte santos gehad, (uitgebroken bevestiging bagagedrager, alles versleten (en heel dure onderdelen om te vernieuwen...- ook belangrijk om te beschouwen)), derailleur pad van aluminium en iets verbogen etc, en een hele goede gazelle, een stalen formula randonneur die elke vakantie aan kan.
Multicycle heeft b.v. ook Rohloff fietsen gehad.
Soms moet je er doorheen kijken: een andere, vaste, voorvork plaatsen in een fiets met een goedkope verende voorvork is niet zo duur, net als het vervangen van vlinder stuur door een normaal stuur - dat kost je twee tientjes omdat alle onderdelen overgezet kunnen worden.

Belangrijkste is dat hij een beetje past, dus leen eens een fiets om dat zeker te weten!

Voor Rohloff fietsen: kijk naar de span mogelijkheid, is mooier dan een aparte spanner. Ik zou voor een ketting gaan, dat gaat minder plotseling kappot.
En staar je er niet op blind: een kapotte rohloff komt voor en is veel onhandiger dan een kapotte derailleur fiets als je op vakantie bent.

En, als je voor veel geld een minder goede fiets wilt, ga dan naar een van de bekende internet vakantie fiets handelaren....
Ronaldi schreef:
ma 30 mar, 2020 18:09
een hele goede gazelle, een stalen formula randonneur die elke vakantie aan kan.
Van die zwabberframes heb ik er drie kapot gehad van de drie. Eentje met een klein tikje bij een aanrijding en twee andere na 12000 km spontaan gescheurd, steeds op dezelfde plek boven aan de onderbuis, dus ik vind je bewering niet erg sterk.

Was die Santos die je kocht al versleten en had hij een afgebroken patje en een gebroken bevestiging van de bagagedrager toen hij nieuw was? Schandelijk :shock: :wink:
de sntos was natuurlijk niet nieuw maar gebruikt!
de gazelle nog steeds een heerlijke stevige fiets voor mijn fysiek de formula hybride was wat slap, waarschijnlijk had je er zo een. maar die van mij dus niet! want het was een ander typ, er zijn veel types gemaakt door gazelle . ik had die van frank van rijn. .maar terug naar het onderwerp!, genoeg over onze eigen fietsen gepraat!
Die laatste is van mij :)
1C929431-2C90-4953-8558-046E46DEFC94.jpeg
7815072E-799A-4717-AC02-95FEF99A2470.jpeg
4A950118-4457-4186-B5E0-DBB4EF488D12.jpeg

Ik verkoop deze allemaal .. mijn vrouw heeft een e-koga gekocht, en ik ga een m-gineering fiets laten maken.
Die eerste, de Diamant, is de enige die Anne80 kan passen, de rest is te groot. Hij heeft ook de leuke bijkomstigheid dat hij met schijfremmen kan uitgerust worden mits nieuwe voorvork.

(Wat heeft Diamant met Trek te maken?)
bdr schreef:
wo 01 apr, 2020 12:43
Die eerste, de Diamant, is de enige die Anne80 kan passen, de rest is te groot. Hij heeft ook de leuke bijkomstigheid dat hij met schijfremmen kan uitgerust worden mits nieuwe voorvork.

(Wat heeft Diamant met Trek te maken?)
Ik had het hele topic niet doorgelezen :) werd erop geattendeerd toen ik mijn santos te koop zette.

Ik hoorde dat Trek > diamant had overgenomen, ben ik verkeerd geïnformeerd ?

En een Diamant (als merk) zal niet iedereen herkennen, een Trek veelal wel.

De Santos en Vittorio passen haar waarschijnlijk ook wel hoor
RdZ schreef:
wo 01 apr, 2020 12:18

Ik verkoop deze allemaal .. mijn vrouw heeft een e-koga gekocht, en ik ga een m-gineering fiets laten maken.
Drie fietsen bij particulier, scheelt best wel met de handelaarsprijzen. En voor een handelaar dan waarschijnlijk weer net te duur om in te kopen en vervolgens weer een hoop marge op te maken.

Lijkt me best een leuk vergelijk om eens langs te gaan voor de topicstarter.

Geen idee hoe zo'n Diamant frame rijdt met veel bagage, gelukkig kan voor het prijsverschil met het andere wat er op dit moment te koop is ook best geïnvesteerd worden om de bagage licht te houden.

Bij die Vittorio en die Santos zou ik me dan natuurlijk weer geen zorgen over maken over hoe zoiets rijdt met veel bagage.

bdr schreef:
wo 01 apr, 2020 12:43
Hij heeft ook de leuke bijkomstigheid dat hij met schijfremmen kan uitgerust worden mits nieuwe voorvork.
Met een beetje geluk ook al met externe schakelbox op de Rohloff, al kan ik dat op de foto's helaas niet zien. Weet niet of men net als bij Koga een tijd deed ook al een schijfrem opname op een velgrem fiets heeft gezet. Dan wordt die ombouw helemaal makkelijk.

Ook heeft die Diamant nog een naafdynamo, en de Santos en Vittorio van dezelfde aanbieder dan weer niet.
RdZ schreef:
wo 01 apr, 2020 13:04

Ik hoorde dat Trek > diamant had overgenomen, ben ik verkeerd geïnformeerd ?
Bontrager komt wel bij Trek vandaan, zoals toegepast bij cranks, stuurpen en zadelpen. Zou best op een link met Trek kunnen duiden.
4DEA38B1-5556-48EF-BF2A-ABE009495E92.png
Jurr schreef:
wo 01 apr, 2020 13:22
RdZ schreef:
wo 01 apr, 2020 12:18

Ik verkoop deze allemaal .. mijn vrouw heeft een e-koga gekocht, en ik ga een m-gineering fiets laten maken.
Drie fietsen bij particulier, scheelt best wel met de handelaarsprijzen. En voor een handelaar dan waarschijnlijk weer net te duur om in te kopen en vervolgens weer een hoop marge op te maken.

Lijkt me best een leuk vergelijk om eens langs te gaan voor de topicstarter.

Geen idee hoe zo'n Diamant frame rijdt met veel bagage, gelukkig kan voor het prijsverschil met het andere wat er op dit moment te koop is ook best geïnvesteerd worden om de bagage licht te houden.

Bij die Vittorio en die Santos zou ik me dan natuurlijk weer geen zorgen over maken over hoe zoiets rijdt met veel bagage.

bdr schreef:
wo 01 apr, 2020 12:43
Hij heeft ook de leuke bijkomstigheid dat hij met schijfremmen kan uitgerust worden mits nieuwe voorvork.
Met een beetje geluk ook al met externe schakelbox op de Rohloff, al kan ik dat op de foto's helaas niet zien. Weet niet of men net als bij Koga een tijd deed ook al een schijfrem opname op een velgrem fiets heeft gezet. Dan wordt die ombouw helemaal makkelijk.

Ook heeft die Diamant nog een naafdynamo, en de Santos en Vittorio van dezelfde aanbieder dan weer niet.
RdZ schreef:
wo 01 apr, 2020 13:04

Ik hoorde dat Trek > diamant had overgenomen, ben ik verkeerd geïnformeerd ?
Bontrager komt wel bij Trek vandaan, zoals toegepast bij cranks, stuurpen en zadelpen. Zou best op een link met Trek kunnen duiden.
Ben ik nu de enige die de fietsen echt veel te duur vind?
Maar goed ik ga ze dan ook niet kopen :)
RdZ schreef:
wo 01 apr, 2020 12:18
Die laatste is van mij :)

1C929431-2C90-4953-8558-046E46DEFC94.jpeg7815072E-799A-4717-AC02-95FEF99A2470.jpeg4A950118-4457-4186-B5E0-DBB4EF488D12.jpeg


Ik verkoop deze allemaal .. mijn vrouw heeft een e-koga gekocht, en ik ga een m-gineering fiets laten maken.
Drie fietsen uit de proberen klinkt inderdaad aantrekkelijk! Wat is jouw lichaamslengte? Ik merkte namelijk bij proeffietsen dat de mannenframes qua bovenhuis vaak gevoelsmatig erg groot uitvielen voor mij... terwijl mixed frame maat Avaghon 52 dan weer erg fijn fietste.
Anne80 schreef:
wo 01 apr, 2020 15:35
RdZ schreef:
wo 01 apr, 2020 12:18
Die laatste is van mij :)

1C929431-2C90-4953-8558-046E46DEFC94.jpeg7815072E-799A-4717-AC02-95FEF99A2470.jpeg4A950118-4457-4186-B5E0-DBB4EF488D12.jpeg


Ik verkoop deze allemaal .. mijn vrouw heeft een e-koga gekocht, en ik ga een m-gineering fiets laten maken.
Drie fietsen uit de proberen klinkt inderdaad aantrekkelijk! Wat is jouw lichaamslengte? Ik merkte namelijk bij proeffietsen dat de mannenframes qua bovenhuis vaak gevoelsmatig erg groot uitvielen voor mij... terwijl mixed frame maat Avaghon 52 dan weer erg fijn fietste.
Mijn lengte is 1.83 en van mijn vrouw 1.73. Voor mij zijn de bovenbuizen te kort, ik moet naar 60/61. Voor mijn vrouw zijn ze alle drie prima! De blauwe en zwarte zijn maat M met bovenbuis 55 (voor de exacte maat moet ik ze even nameten) kom gerust proeffietsen hoor. Zeer vrijblijvend, probeer ze eerst maar. Wij wonen aan de dijk, en vlak bij bos met een echte beklimming :)
RdZ schreef:
wo 01 apr, 2020 16:06
Anne80 schreef:
wo 01 apr, 2020 15:35
RdZ schreef:
wo 01 apr, 2020 12:18


Die laatste is van mij :)

1C929431-2C90-4953-8558-046E46DEFC94.jpeg7815072E-799A-4717-AC02-95FEF99A2470.jpeg4A950118-4457-4186-B5E0-DBB4EF488D12.jpeg


Ik verkoop deze allemaal .. mijn vrouw heeft een e-koga gekocht, en ik ga een m-gineering fiets laten maken.
Drie fietsen uit de proberen klinkt inderdaad aantrekkelijk! Wat is jouw lichaamslengte? Ik merkte namelijk bij proeffietsen dat de mannenframes qua bovenhuis vaak gevoelsmatig erg groot uitvielen voor mij... terwijl mixed frame maat Avaghon 52 dan weer erg fijn fietste.
Mijn lengte is 1.83 en van mijn vrouw 1.73. Voor mij zijn de bovenbuizen te kort, ik moet naar 60/61. Voor mijn vrouw zijn ze alle drie prima! De blauwe en zwarte zijn maat M met bovenbuis 55 (voor de exacte maat moet ik ze even nameten) kom gerust proeffietsen hoor. Zeer vrijblijvend, probeer ze eerst maar. Wij wonen aan de dijk, en vlak bij bos met een echte beklimming :)
Pm!
Anne80 schreef:
wo 01 apr, 2020 15:35
Ik merkte namelijk bij proeffietsen dat de mannenframes qua bovenhuis vaak gevoelsmatig erg groot uitvielen voor mij... terwijl mixed frame maat Avaghon 52 dan weer erg fijn fietste.
Blijft inderdaad het belangrijkste die maat. Lekker meters maken op verschillende fietsen.

Met stuur en stuurpen kun je dan weer wat finetunen.
Anne lees je PB of Mail.
Heeft haast anders gaat Jo er weer mee vandoor
M276 schreef:
wo 01 apr, 2020 19:08
Anne lees je PB of Mail.
Heeft haast anders gaat Jo er weer mee vandoor
Ik was Jo voor!!! Staat voor mij gereserveerd, zie pm!

Voor jullie: https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... b9c5b7a618
Top. Hopen dat hij bevalt :)
En anders heb je in ieder geval eerste keus :D