Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 598 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33603 berichten
Bridgestone SM schreef:
wo 01 apr, 2020 14:20

PS   Leons nieuwe plaatje geeft me een Italiaans "gevoel" ... maar meer ook niet.
Mij geeft het meer een Spaans gevoel.
Mij ook Spaans, maar ik ken Spanje niet goed genoeg om te weten welke grote plaats tussen hoge heuvels ligt, tenminste, dat haal ik uit het plaatje. Verder biedt het plaatje voor mij weinig houvast.

Toch maar een gokje: Malaga?
Malaga is niet goed. Ik vind het nog te vroeg om het wegnummer op het blauwwitte bordje terug te zetten.
Leon schreef:
wo 01 apr, 2020 16:57
Malaga is niet goed. Ik vind het nog te vroeg om het wegnummer op het blauwwitte bordje terug te zetten.
Een bord dat mij toch nogal Italiaans voorkomt.
Italie - wegnummering.png
Italie - wegnummering.png (42.64 KiB) 3138 keer bekeken
Kijk, zo is het aantal landen al flink beperkt. Tot 1 dus.
Zie ik de stad Pistoia, en dus de afdaling van de ss64?
Pamplona?
Saint-oyen, Valle d'Aosta?
gios schreef:
wo 01 apr, 2020 18:25
Zie ik de stad Pistoia, en dus de afdaling van de ss64?
Het is inderdaad Pistoia. 8) Hoe zie je dat?
Maar niet de 64.
Leon schreef:
wo 01 apr, 2020 19:37
gios schreef:
wo 01 apr, 2020 18:25
Zie ik de stad Pistoia, en dus de afdaling van de ss64?
Het is inderdaad Pistoia. 8) Hoe zie je dat?
Maar niet de 64.
Ik herkende de hele sfeer, want ben er vaak....verder was het slechts een gok
Hier is het, aan de Strada Provinciale 9. https://www.google.com/maps/@43.8439003 ... 312!8i6656
Dat klopt. Heb je lang gezocht? Max 2 uur dus. :D
Jij bent weer.
Hoe lang ik gezocht heb?? Kwartiertje? 20 minuten? Zoiets.
Er leiden gelukkig niet zoveel wegen naar Pistoia als naar Rome. :)
Volgende:
P1040100 (Large).JPG
DaVinci schreef:
wo 01 apr, 2020 22:34
Hoe lang ik gezocht heb?? Kwartiertje? 20 minuten? Zoiets.
Er leiden gelukkig niet zoveel wegen naar Pistoia als naar Rome. :)
Volgende: P1040100 (Large).JPG
Hum, hum, het kan Zuid-Limburg zijn, maar ook net zo goed in de Achterhoek of omgeving van Garderen (vlakbij de Harskamperdennen) zijn. Het gele bord met het getal 103 wijst misschien op een aardgasleiding, voor zichtbaarheid vanuit de lucht. Want aardgas wordt vaak met geel aangeduid. Maar ik kan er niets over vinden. Aan de vegetatie te oordelen een rijpe zomer, gele korenvelden. Kan in juli/augustus genomen zijn. Nou, geen idee....
Ik denk ook dat die 103 een hint is maar een genummerde kaart kon ik niet vinden.
renel schreef:
do 02 apr, 2020 10:28
Ik denk ook dat die 103 een hint is maar een genummerde kaart kon ik niet vinden.
Juist dezelfde kaart heb ik ook gezien, ik denk dat de locaties met de genummerde palen om veiligheidsredenen niet gepubliceerd mogen worden. Er zijn in het verleden al twee keer aanslagen op gasleidingen geweest. Zoals bij Ravenstein. Ga nu tuinieren, vanmiddag gaat het regenen....
Martin, ik zou denken dat jij de windmotor wel zou herkennen. Hij is wel erg typsich met de drie ontbrekende wieken. Hier in Zuid-Limburg en omgeving staan maar weinig van die dingen.
Ik denk trouwens eerder aan België bij deze foto.
Die vliegpaal van de gasleiding is een mooi dwaalspoor, maar de paal staat niet in Nederland en ook niet in België.
De achterkant van het verkeersbord verraadt ook dat het niet in Nederland is, hier zijn de randen altijd dubbel omgezet.
De wegmarkering (korte schuine streepjes op het midden van de weg) lijkt me typisch Frans. De windmotor dient waarschijnlijk voor het oppompen van water. Dus wordt het zoeken naar een ouderwetse éolienne de pompage of pompe à vent :roll:
DaVinci schreef:
do 02 apr, 2020 11:47
Die vliegpaal van de gasleiding is een mooi dwaalspoor, maar de paal staat niet in Nederland en ook niet in België.
De achterkant van het verkeersbord verraadt ook dat het niet in Nederland is, hier zijn de randen altijd dubbel omgezet.
De korte, schuine midden-van-de-weg blokjes doen Frankrijk vermoeden.