Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 599 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33588 berichten
Bridgestone SM schreef:
do 02 apr, 2020 12:31

De korte, schuine midden-van-de-weg blokjes doen Frankrijk vermoeden.
Het is inderdaad in Frankrijk.
DaVinci schreef:
do 02 apr, 2020 11:47
Die vliegpaal van de gasleiding is een mooi dwaalspoor, maar de paal staat niet in Nederland en ook niet in België.
De achterkant van het verkeersbord verraadt ook dat het niet in Nederland is, hier zijn de randen altijd dubbel omgezet.
Klopt, Belgische verkeersborden zijn aan de achterkant dubbel omgevouwen zoals deze hier:
https://www.google.nl/maps/@50.6231159, ... 312!8i6656
Ik vind de raadselfoto wel echt gemeen moeilijk!
Martin E. van Doornik schreef:
do 02 apr, 2020 13:58
Ik vind de raadselfoto wel echt gemeen moeilijk!
Gezien de plantengroei en het landschap kan je denken aan Frans Vlaanderen ... maar dat is een zo groot gebied dat willekeurig zoeken geen doen is. Zelfs als je je beperkt tot alleen die delen met het "juiste" heuvelland is het galeislavenwerk.
Bovendien ... Frans Vlaanderen is slechts een eerste ingeving, veel aanknopingspunten zie ik nie.
Ik heb in het Frans gezocht naar iets met aardgasleidingen, vanwege dat gele bord met getal 103, maar kom niet verder. Verder zie ik niets onderscheidends in het plaatje.
Zo'n molen heet iets van een éolienne a pompe a l'eau en die op de foto is erg herkenbaar aan het ontbreken van drie bladen, maar ik vond op internet alleen hele.
Helpt het als ik aangeef dat dit punt aan een populaire fietsroute ligt?
En niet in Frans Vlaanderen.
Is deze weg in het groen een stukje van De Groene Weg?
Nee, deze weg gaat niet naar de Middellandse Zee.
Staat het bordje 103 inderdaad voor een gazoduc? Daar heeft Frankrijk slechts 35.000 km van, ongeveer 3 keer zoveel als Nederland.
Weet iemand of dat bordje een soort km-bordje is of een pijplijn-benaming, zoiets als de A67?
Zie ook https://geomondiale.fr/pipelines/carte_ ... gique.html
Nou, wanneer ik de vorige raadselfoto's van DaVinci bekijk: het Chäteau de Montreuil Bellay en de oude stenen brug bij Taizon, zou ik durven beweren dat de laatste raadselfoto in hetzelfde zoekgebied te vinden moet zijn. Ergens in de Loirestreek?
Het is niet in de Loirestreek, deze foto is van een andere vakantie.
DaVinci schreef:
do 02 apr, 2020 22:34
Nee, deze weg gaat niet naar de Middellandse Zee.
...en dus wél naar de Atlantische Oceaan of Het Kanaal? Bijvoorbeeld in Picardië?

Geen idee of daar bekende fietsroutes zijn, en ik kan vandaag niet mee helpen zoeken.
willem.m schreef:
vr 03 apr, 2020 09:13
DaVinci schreef:
do 02 apr, 2020 22:34
Nee, deze weg gaat niet naar de Middellandse Zee.
...en dus wél naar de Atlantische Oceaan of Het Kanaal? Bijvoorbeeld in Picardië?
Allemaal niet.
DaVinci schreef:
vr 03 apr, 2020 10:26
willem.m schreef:
vr 03 apr, 2020 09:13
DaVinci schreef:
do 02 apr, 2020 22:34
Nee, deze weg gaat niet naar de Middellandse Zee.
...en dus wél naar de Atlantische Oceaan of Het Kanaal? Bijvoorbeeld in Picardië?
Allemaal niet.
De Groene Valleien Route wellicht ?

Het is dus niet Frans Vlaanderen.   En ook niet richting een van de grote zeeën.  
Ik blijf bij een "noordelijker" eerste impressie houden, en dan zou ook de regio ten zuiden en westen van het Ardennen-massief kunnen passen, dus zeg maar ± Hirson - Vouziers.   Dat zou dan de Groene Valleien Route kunnen betreffen.
Bridgestone SM schreef:En ook niet richting een van de grote zeeën.
Dan blijft van de bekende routes toch alleen Langs Oude Wegen over?
Dit alles doet wel de naam van de thread eer aan: Raad plaatje :?
Het is niet de Groene Valleien en ook niet Langs Oude wegen.
Maar volgens de site van een winkel in fietsvakantiespullen moet dit toch een populaire route zijn.
DaVinci schreef:
vr 03 apr, 2020 13:23
Het is niet de Groene Valleien en ook niet Langs Oude wegen.
Maar volgens de site van een winkel in fietsvakantiespullen moet dit toch een populaire route zijn.
Tja, dan heb je nog een van vele de Santiago of Rome routes, of gewoon de Maas-Route.

Voor mij zijn alleen mijn eigen routes populair :oops:
Bridgestone SM schreef:
vr 03 apr, 2020 13:36
DaVinci schreef:
vr 03 apr, 2020 13:23
Het is niet de Groene Valleien en ook niet Langs Oude wegen.
Maar volgens de site van een winkel in fietsvakantiespullen moet dit toch een populaire route zijn.
Tja, dan heb je nog een van vele de Santiago of Rome routes, of gewoon de Maas-Route.

Voor mij zijn alleen mijn eigen routes populair :oops:
Het is inderdaad gewoon de Maasroute.
Maar waar aan de Maasroute?
Kunnen we zeker bij Rotterdam beginnen te zoeken.... :shock: ( :wink: )