Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden

560 berichten
Naar Saint Rémy-Geest / Saint Jean-Geest
geest.jpg
prop.jpg
Mooie foto die bovenste!
Fotografisch wel, maar qua natuur bittere armoede.
Leon schreef:
zo 05 apr, 2020 18:08
Fotografisch wel, maar qua natuur bittere armoede.
Valt wel mee, maar inderdaad, oostelijk van Jodoigne heb je grote stukken open akkerland. Ook oude vierkantshoeven en doodstille, authentieke dorpen. Een nadeel van dagtochten in een lus is dat het moeilijk wordt om andere landschapstypes te zien/beleven, al was het maar naar de kust rijden en de trein terug nemen of een dagje Ardennen. Dus ik vond het daar best wel mooi.
Ik woon vlakbij de oostpunt van dat akkerland en mag daar graag van de weidse uitzichten genieten. De manier waarop daar echter met het land wordt omgegaan lijkt me, met wat beperkte kennis van duurzame landbouw, op zijn zachtst gezegd niet best. Er groeit behalve wat er moet groeien echt nauwelijks iets. Er liggen wel vaak grote hopen (dwz tonnen) mest in de open lucht. Bermen worden liefst tot bijna onder het asfalt weggeploegd. In de winter groeit op veel percelen helemaal niks. Vogels en dieren waaronder insecten zie je er niet. In poelen waar overtollig water in terecht komt leeft duidelijk niets. Ik vind het een vreemd contrast met naburige gebieden.
Ik zal je niet tegenspreken maar in Vlaanderen, met al die pittoreske vlekjes natuur, zitten 6 miljoen varkens in hokken en de natuurbelasting daarvan is misschien minder zichtbaar maar wel groter. Ik doe mijn inkopen korte keten op de bio-markt, niet in de supermarkt, waardoor ik kan zeggen dat ik mijn minuscule stukje verantwoordelijkheid op dat vlak heb genomen en dus it's out of my hands.


En nog aan toevoegen, relevant: er was daar niemand. 10 kilometer noordelijker, rond Hoegaerden met z'n pittoresk bocagelandschap en prachtige wegjes (ondermeer in voorbijgestreefde bestrating van rood porfier!), krioelde het van de wandelaars en fietsers waardoor het snel weer back to virusbusiness was.
Weer on-topic ("Post hier iets over je dagtocht"):

Vanwege polsklachten heb ik drie maanden lang niet voor mijn plezier fietstochtjes gemaakt. Maar bij het mooie weer van vandaag moest de racefiets toch echt even van stal komen. Hieronder enkele foto's van een rondje ten noorden van Den Bosch.

N.B. Het was eind van de middag rustig op de wegen en dus geen probleem om aan de richtlijnen van het RIVM te voldoen.

20200405_171907-01.jpeg
20200405_172456-01.jpeg
20200405_173057_HDR-01.jpeg
20200405_173706_HDR-01.jpeg
20200405_175430_HDR-01.jpeg
Mooi altijd bij Rossem. Weer ooievaars in de hoogspanningsmast en op de schoorsteen (lijkt er wel op)?
Fedor schreef:
zo 05 apr, 2020 21:56
Mooi altijd bij Rossem. Weer ooievaars in de hoogspanningsmast en op de schoorsteen (lijkt er wel op)?
Ha ha, de foto met die mast heb je wel eens gebruikt voor RaadpLaatje, en daar dacht ik nog aan toen ik er langs fietste. Ik zag geen ooievaar in een nest, maar er vloog er wel een gracieus over de uiterwaarden.

P.S.
Het is de plaats Rossum en Maarten van Rossem.
Het was aan het eind van de middag zo rustig in de Drunense Duinen dat we zomaar een das tegen kwamen.
DSC_0055.JPG
Ik was er al vaker langs gefietst, maar dit keer wat langer blijven staan om de tekst op het paneel te lezen.
De veteraanboom zal ook deze strijd overleven.
Schermafbeelding 2020-04-05 om 22.51.58.png
willem.m schreef:
zo 05 apr, 2020 22:09
Het is de plaats Rossum en Maarten van Rossem.
Nee hoor: https://nl.wikipedia.org/wiki/Maarten_van_Rossum

;)

Carl
Carl schreef:
ma 06 apr, 2020 11:44
willem.m schreef:
zo 05 apr, 2020 22:09
Het is de plaats Rossum en Maarten van Rossem.
Nee hoor: https://nl.wikipedia.org/wiki/Maarten_van_Rossum

;)

Carl
Je hebt inderdaad gelijk! :oops: Ik had die leunstoelerige zuurpruim voor ogen (wel kostelijk dat programma met broer en zus) en was zijn illustere naamgenoot vergeten.
Screenshot_20200407-170755_Gallery.jpg
(-:
Jurr schreef:
di 07 apr, 2020 17:08
Screenshot_20200407-170755_Gallery.jpg

(-:
Briljant bankje
Aan het begin en / of eind van Strava segment 'hobbelen langs het kanaal'. De polder Glimmen met het icoon de Witte Molen. Weg is afgesloten in afwachting aanleg nieuw trace - kanaaldijk - fietssnelweg Groningen - Assen.
IMG_1985.jpg
Interessant stuur. wat is het en waarom de keuze daarvoor?

Edit: ossenkopstuur dus, maar die wordt meestal met een ligstuur gecombineerd.


Sowieso interessante fiets (areobike?) trouwens.
Naar het Hallerbos. De anemonen zijn nog baas maar de boshyacinten komen er aan en dat is een serieuze zaak hier. Vervolg in het weekend.
haller1.jpg
haller2.jpg
Mijn coronatijd vandaag was 1 uur en 30 minuten. Ik ben dik tevreden :)
Fedor schreef:
zo 05 apr, 2020 21:56
Het is de plaats Rossum en Maarten van Rossem.
Het is al geschreven, het is inderdaad Rossum. De ooievaars zitten op dit moment in het nest op de oude schoorsteen van de voormalige steenfabriek. Deze is hierdoor wat bouwvallig geworden waardoor er hekwerken om heen gezet zijn ter bescherming van de omstanders. Ik ga van daaruit enkele keren peer week wandelen met de hond bij de nevengeul van de Waal (Hurwenense Kil) tijdens deze Corona tijd. Gelukkig nog steeds redelijk rustig.
Die mooie woonboerderij met bijgebouwen op de foto van willem.m stond te koop maar is verkocht zag ik laatst.....