Additionally, paste this code immediately after the opening tag: de wereldfietser in kleur - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

de wereldfietser in kleur

Peter M schreef:Ik heb het gevoel dat hier sprake is van een scheiding der geesten.
Onzin. :wink:

Je moet de redactie en de vormgeefster gewoon een paar bladen gunnen voordat de definitieve vorm er is. Ook zij zullen dingen zien die anders kunnen en moeten. De zwart/wit opmaak was erg goed, over een jaar is de kleurenopmaak dat vast ook !!
Michael W schreef:
Peter M schreef:Ik heb het gevoel dat hier sprake is van een scheiding der geesten.
Onzin. :wink:

Je moet de redactie en de vormgeefster gewoon een paar bladen gunnen voordat de definitieve vorm er is. Ook zij zullen dingen zien die anders kunnen en moeten. De zwart/wit opmaak was erg goed, over een jaar is de kleurenopmaak dat vast ook !!
Ik bedoel dat redelijk serieus. Diep in mijn hartje vind ik zwart/wit foto's ook eigenlijk mooier dan kleur.

Maar wat betreft je opmerking over ingroeien in een nieuwe opmaak heb je inderdaad gelijk.

Peter
Peter M schreef:Ik bedoel dat redelijk serieus. Diep in mijn hartje vind ik zwart/wit foto's ook eigenlijk mooier dan kleur.
Sterke zwart/wit foto's kunnen ook in een kleurenblad; ook dat kan heel erg mooi zijn, kwalitatief matige foto's kan je beter in kleur hebben. Ze moeten daar gewoon nog wat mee spelen en de ruimte nemen om dat te doen.
Een nieuw maakt altijd discussies los en over smaak valt immer te twisten.
Mijn 2 cent: eerlijk gezegd: uiterlijk valt de nieuwe vormgeving me mee; de zachte kleurstelling maakt er wel een rustgevend blad van. Jammer dat het merendeel van de foto's hierin meegaat: de enige scherpe fotos in de hele aflevering staan in de reclame. Vooral jammer van de omslagfoto: die gekleurde vlek onderin is amper als fietser herkenbaar (beetje overdreven, maar een tijdschrift wordt in de losse verkoop primair op de omslag gekozen). En gele letters in het verenigingsdeel op een blauwe achtergrond zijn niet onder alle lichtomstandigheden goed zichtbaar. Waarom krijgt Cok als enige een gele kop? Maar ik neem aan dat dat allemaal nog wel wordt bijgesteld.
Inhoudelijk vind ik dit overigens geen sterk nummer: als dat themadeel nou in het midden had gezeten dag ik die reclame gewoon kunnen verwijderen. En dan had het recept misschien ook niet zo verstopt gezeten: p. 33 is voor mij een duidelijk voorbeeld dat ook in de vormgeving nog wordt geworsteld met reclame en inhoud.
Ik hoop dat Michaël gelijk heeft. In dit nummer zie ik geen winst en wel verlies: onscherpte. Dat geldt deze keer ook voor een deel van de tekst, maar dat kun je de vormgever en de drukker niet verwijten. Wat is er eigenlijk met de ledenvergadering afgesproken? Komt er een evaluatie na een jaar?
diverse plaatsen de filialen van Bever Zwerfsport
.
Vanmiddag in Utrecht nog niet :cry: , nog wel de Eureka Yellostone en de Vaude Roadmaster. :)
Ik kan nog steeds niet meepraten over De Wereldfietser in kleur...... :cry:
De postduif met het blad is nog niet in Polen aangekomen.
Ik vind het er mooi en professioneel uitzien, "De Vakantiefietser" in kleur. (wat van de meeste advertenties in het tijdschrift niet kan gezegd worden). Een enkel puntje van kritiek: De witte verticale balk op de cover vind ik niet zo geslaagd.

Voor zover dat iets waard is, de mening van iemand uit de grafische sector.
Zijn er geen wachtwoorden meer zoals op de oude zwart-wit postwikkels?
En ja hoor! Hij lag weer op de deurmat vanmiddag, in kleur, in al zijn pracht.
Met als bijlage een brochure van de Natuurkampeerterreinen.

In deze tijd van Corona voorlopig nog alleen maar weg mijmeren en fantaseren over de fietsvakanties die we nog in het vooruitzicht (willen) hebben.

Zo, en nu weer verder in het blad.
Edwin* schreef:
vr 10 apr, 2020 19:31
En ja hoor! Hij lag weer op de deurmat vanmiddag, in kleur, in al zijn pracht.
Met als bijlage een brochure van de Natuurkampeerterreinen.

In deze tijd van Corona voorlopig nog alleen maar weg mijmeren en fantaseren over de fietsvakanties die we nog in het vooruitzicht (willen) hebben.

Zo, en nu weer verder in het blad.
Gisteren al vond ik hem in mijn buitenbrievenbus.... inderdaad voorlopig mijmeren en fantaseren..... of alleen nog eerdere fietsherinneringen ophalen.
Of hier en daar lokale rondjes maken. Vandaag nog best koud.
Mijn complimenten aan de auteurs, fotografen en de redactie die de nieuwste uitgave van het tijdschrift mogelijk hebben gemaakt! 👍

Ondanks dat we nu niet veel en ver kunnen fietsen -laat staan op fietsvakantie gaan- is het genieten van de stoere en informatieve verhalen. Zo zag ik de uitslag van de jaarlijkse fotowedstrijd (mijn favorieten: #2 en #7), leerde ik een wijze les dankzij de column (over coping als je in zware omstandigheden leeft), las ik een 'eerlijk' verslag over Madagaskar (wat gaan ze trouwens doen als alle bomen weg zijn?), en zag ik op blz. 24 hoe gevaarlijk kamperen op het grasveld van De Oldenhof wel niet kan zijn (die boom op die tent 😱). Wat een goede editie! En ik ben pas op de helft.

Dank voor al die kilometers fietsploeteren en al die uren vrijwilligerwerk om dit mogelijk te maken! En ga vooral door met delen van reiservaringen.🏕️

20200411_160925_HDR-01.jpeg