Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsenwinkel.nl bijna failliet - Forum Wereldfietser

Fietsenwinkel.nl bijna failliet

Ik las net dat fietsewinkel.nl, bijna failliet is. De winkel is opgeknipt en honderden banen weg.

Mario
Kortom een babbelaar die achteraf geen goede ondernemer blijkt.
Het verbaast mij helemaal niks.
Ik woon in een buitenwijk met het karakter van een dorp. Toen de Etos hier niet meer tegen Kruidvat op kon kwam er een pand te huur. Ineens was daar Fietsenwinkel.nl. Een groot pand met wat fietsen en een man er in. Ik zag er zelden klanten.
De plaatselijke fietsenmaker, een bekende in het dorp, aan de overkant van de straat 100 m naar links, had altijd een bordje op de deur staan dat er wegens drukte geen nieuwe reparaties werden aangenomen.
Een tijd later keek ik eens op de website van de nieuweling. De winkel had een manager. Grappig genoeg bleek deze zelfde manager ook manager te zijn van tientallen andere fietsenwinkels.nl. Men had nooit de moeite genomen om de foto's van de juiste managers op de website te zetten. Een veeg teken.
Een tijd later was de winkel weg.
Nu is er een verfwinkel "Verfland", waar men overigens bijzonder weinig verf heeft, nog geen tiende van wat er in de plaatselijke bouwmarkt staat. Er staat een man in en een mengmachine.
Sneu voor de mensen die hun baan kwijt raken, maar verder mis je niet veel aan dat soort bedrijven.
Inderdaad jammer dat er mensen op straat komen te staan, maar hopelijk gaan mensen weer gewoon naar hun fietsenmaker op de hoek.
Helaas biedt ook fietsenmaker op de hoek vaak te weinig kwaliteit.
Kennelijk hebben juist veel consumenten geprofiteerd van een veel te goedkoop verkochte fiets :wink:
Ik hoop dat die snelle jongens nog wel gedwongen worden om garantie claims af te handelen van die consumenten die vaak op zoek naar de laagste prijs daar een fiets hebben gekocht...
Het is wat.
Toch zijn er hedendaags online fietsen zaken, die het beter doen dan fietsenwinkel.nl
Bedrijven zoals Mantel en 12Gobiking worden positief beoordeeld bij trustpilot.

Ik vraag me wel af, in hoeverre deze bedrijven de after sales service anders cq beter hebben geregeld in vergelijk met fietsenwinkel.nl

Blijkbaar maken toch velen ( hopelijk wel overwogen ) een keuze voor dit soort bedrijven.
Voor online-fiets-aankopen kom ik bijna altijd bij een Duitse of Britse website terecht, vanwege het grote aanbod aan hoogwaardige spullen tegen een goede prijs. Het voordeel van bijvoorbeeld Mantel is dat ze een redelijk uitgebreide webwinkel hebben gecombineerd met een grote fysieke winkel bij mij in de buurt. Voor reparaties ed rijd ik heel veel lokale fietsenmakers voorbij en kom altijd weer uit bij De Meulenreek in Geffen. Hun accesoire-assortiment is niet zo groot, maar als ze iets hebben wat ik nodig heb neem ik de hogere prijs voor lief.
Interessante discussie.

Ik bestel best wel regelmatig online, maar voor mijn fiets heb ik nu toch gekozen voor de winkel die hier 5 huizen verder zit.
Ik denk dat ik de basisdingen (band plakken, remblokjes, ..) best wel zelf kan, maar als je met de motor van je ebike een probleem hebt, of je hebt speciale tools nodig, dan heb ik toch graag iemand in de buurt die me als klant ziet en dat op een paar dagen oplost, al dan niet met hulp van de fietsenfabrikant.

Bij zo’n fietsenwinkel af komen met een supermarktfiets of een fiets die je via het internet gekocht hebt is altijd een beetje zuur, en ik ken de man hier. Hij geeft zeker voorrang aan mensen die bij hem gekocht hebben.
Ik merk dat bedrijven die ook een fysieke winkel hebben het vaak goed doen in mijn eigen beperkte tevredenheidsonderzoek. Er zit ook wel een logica in. Typische dozenschuivers doen niks anders dan dozen schuiven, dus ze hoeven geen flauw idee te hebben wat er in zo'n doosje zit. Prima ingeval het geen prudukt is waar mogelijk service aan verbonden zit.

Bedrijven met een echte winkel bemoeien zich ook dagelijks met de inhoud van de doosjes dus ze weten er IMHO ook wat van. Bedrijven met bovendien een reparatie-afdeling weten nog meer. Zulke bedrijven zijn dan ook beter in staat om een voor de klant zinvolle collectie spullen aan te bieden. Dat valt voor een dozenschuiver die de ene dag cosmetica aanbiedt en de volgende dag fietsaccessoires denk ik niet mee.
O ja, ik kom om dezelfde redenen tegenwoordig ook graag bij de Decatlon, assortiment wordt iedere dag beter.
Het onderwerp is Fietsenwinkel.nl failliet.
Volgens mij hebben fietsenwinkel.nl en booking.com niets met elkaar te maken. Verder verkoopt booking.com géén fietsen.
Ik heb wel veel ervaring met booking.com en wil die graag delen, maar dan wel in een draadje dat over dit onderwerp gaat. Anders wordt het erg verwarrend.
Diverse bijdrages aan dit topic over verplaatst naar "Booking.com is dat wat?". Hier kan weer verder gediscussieerd worden over fietswinkel.nl.
jumbo schreef:
vr 24 apr, 2020 08:44
Toch zijn er hedendaags online fietsen zaken, die het beter doen dan fietsenwinkel.nl
Bedrijven zoals Mantel en 12Gobiking worden positief beoordeeld bij trustpilot.

Ik vraag me wel af, in hoeverre deze bedrijven de after sales service anders cq beter hebben geregeld in vergelijk met fietsenwinkel.nl

Blijkbaar maken toch velen ( hopelijk wel overwogen ) een keuze voor dit soort bedrijven.
Op zich heb je veel merken bij de megastores wat soms wel handig kan zijn, niet alle merken zijn perse goedkoper dan bvb een plaatselijke fietsenmaker dus daar zou je opzicht alsnog ervoor kunnen kiezen. Wel merk je dat ze je proberen een bepaalde fietsmerk te verkopen.

Wel moet je er vaak betalen voor extra service waar de plaatselijk Fm geen geld ervoor vraagt.