Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Over 1976 gesproken en daarna - Forum Wereldfietser

Over 1976 gesproken en daarna

1976 de 200ste verjaardag van de Amerikaanse onafhankelijkheidsverklaring.

In 1976 reed mijn broer de Bikecentennial (TransAmerica Bicycle Trail )
Ik had hem naar Schiphol gebracht en keek hem enigszins weemoedig na.
In 1982 heb ik deze fiets van hem overgenomen en in 1993 heb ik deze ingeruild bij Kok in Utrecht voor een Koga Randonneur Extra.

Afbeelding

40 jaar later
In 2016 heb ik onderstaande fiets (vergelijkbaar uit 1977) in puike staat gekocht via Markplaats .
Helemaal opgeknapt en tour-proof gemaakt.
In 2017 heb ik er een tocht mee gemaakt van plm 600 km

Deze fiets staat nu op mijn kantoor annex hobby-zolder, klaar om zo mee weg te rijden.

Afbeelding
Mooi verhaal en erg mooie fiets! :D
Peter
In 1978 heb ik het boek van Wim Dussel "wat heb ik nou aan m'n fiets hangen?" over de 1976 Bikecentennial gelezen. Toen had ik me al voorgenomen dat ik dat eens ook ging doen. In 2013 was het zover, 37 jaar later.
Geïnspireerd door de beschrijvingen van Wim over het fietsen in een groep, heb ik deze tocht ook met een groep gedaan, met 10 Amerikanen, een Duitser, een Canadees en een Australiër. Organisatie was in handen van de ACA, Adventure Cycling Association. Deze organisatie is voortgekomen uit de organisatie van de Bikecentennial. De Bikecentennial was het idee van 4 personen, en één daarvan werkte in 2013 nog steeds bij de ACA. Over de groep, ik moet zeggen: dat was de kers op de taart.

Onderstaande mijn poging de foto op het boek van Wim Dussel na te maken. Het was wel even zoeken om de locatie te vinden.
WimDussel 76-83.JPG
Zie ook mijn blog over de TransAm: http://jan-fietst.blogspot.com/
JanH schreef:
vr 24 apr, 2020 19:34
Onderstaande mijn poging de foto op het boek van Wim Dussel na te maken. Het was wel even zoeken om de locatie te vinden.
Witbalans nog effe stevig naar geel schuiven... :P (En behoorlijk wat sneeuw bijklonen op de bergtoppen. :? )

Carl
Carl schreef:
za 25 apr, 2020 07:46
JanH schreef:
vr 24 apr, 2020 19:34
Onderstaande mijn poging de foto op het boek van Wim Dussel na te maken. Het was wel even zoeken om de locatie te vinden.
Witbalans nog effe stevig naar geel schuiven... :P (En behoorlijk wat sneeuw bijklonen op de bergtoppen. :? )
Het was iets meer dan alleen de witbalans. Ik heb in photoshop wat op het oog met levels, curves en kleur gestoeid.
Wie er sneeuw bij wil tekenen heeft wat meer te doen.
Foto geplaatst met toestemming van JanH:
Afbeelding
Leon schreef:
za 25 apr, 2020 10:39
Het was iets meer dan alleen de witbalans. Ik heb in photoshop wat op het oog met levels, curves en kleur gestoeid.
Wie er sneeuw bij wil tekenen heeft wat meer te doen.
Foto geplaatst met toestemming van JanH:
Schitterend :o
Bedankt.
Leon schreef:
za 25 apr, 2020 10:39
Ik heb in photoshop wat op het oog met levels, curves en kleur gestoeid.
Foto geplaatst met toestemming van JanH:
Ja, als je nou toch bezig was, had je mooi even die barend bij kunnen draaien Leon! ;)

Carl
JanH schreef:
vr 24 apr, 2020 19:34
Zie ook mijn blog over de TransAm: http://jan-fietst.blogspot.com/
Dank je, JanH.
Ik was van plan dit jaar vanaf eind mei de TransAm (als solist) te gaan rijden.
Helaas gaat dat uiteraard niet door, dus haal ik maar wat troost uit o.a. jouw blog.
Volgend jaar een nieuwe kans...