Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Groot deel Zuid-Limburg v.a. donderdag afgesloten - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Groot deel Zuid-Limburg v.a. donderdag afgesloten

keesswart schreef:
ma 20 apr, 2020 12:28
Flix schreef:
ma 20 apr, 2020 12:15
Maar jij bedoelt wat anders:
Waar ik op doel, wordt heel aardig verwoord in deze column: ...
Haha Kees, we hebben het over 'blijven nadenken' en nou kom jij op de proppen met zo'n schrijfsel -waar de hoofdredactie van betreffende krant zich vast al de haren uit het hoofd trekt dat zo'n onbenullig stukje door de screening is gekomen.
Je kunt denk ik veel beter, als het op 'zelf denken' aankomt. 😉


Overigens moest ik bij deze quote "ze doen niets verkeerd maar kunnen rekenen op fikse online reprimandes" wel even denken aan wereldfietsers die vliegen naar verre bestemmingen, en daar kritiek op krijgen van...wie ook al weer? 😁
Is het Heuvelland eigenlijk nog steeds op slot voor dagtoerisme? Ik kan daarover zo snel niets vinden, maar misschien zoek ik niet goed. Zeker met dit lange, zonnige en droge weekend voor de boeg kan ik me voorstellen dat er -helaas- toch weer groepen motorrijders en wielrenners naartoe zullen komen.
willem.m schreef:
za 25 apr, 2020 12:48
Is het Heuvelland eigenlijk nog steeds op slot voor dagtoerisme
Ja, er zijn controles. Als je op google verkeer inzoomt dan kun je de comtrolepunten zien.
Het is inderdaad bar slecht te vinden of het is afgesloten. Het hangt hier in het zuiden nu eenmaal traditioneel van meer factoren af of iets toegestaan wordt dan alleen de wet. De wettelijke grond is dit: https://vrzl.nl/application/files/8415/ ... _kaart.pdf
Ik denk er zelf aan om er een huisje te huren voor de zomer; dan mag je er fietsen. Een kennis van mij in het Heuvelland heeft er een over.
Afbeelding
Leon schreef:
za 25 apr, 2020 12:54
willem.m schreef:
za 25 apr, 2020 12:48
Is het Heuvelland eigenlijk nog steeds op slot voor dagtoerisme
Ja, er zijn controles. Als je op google verkeer inzoomt dan kun je de comtrolepunten zien.
Het is inderdaad bar slecht te vinden of het is afgesloten. Het hangt hier in het zuiden nu eenmaal traditioneel van meer factoren af of iets toegestaan wordt dan alleen de wet.
Ik denk er zelf aan om er een huisje te huren voor de zomer; dan mag je er fietsen. Een kennis van mij in het Heuvelland heeft er een over.
Afbeelding
Ok, dank je. Ik zie inderdaad wegafsluitingen, ik neem aan dat dat de controlepunten zijn. Op basis hiervan alleen (d.w.z. als men de berichtgeving hierover de afgelopen weken niet heeft gevolgd) kan ik me voorstellen dat een argeloze toerist niet kan weten dat dus eigenlijk het hele gebied afgesloten is.

Een vogelhuisje is misschien wat krap. Uit betrouwbare bron weet ik dat er ook vossenburchten zijn, met superschattige welpen, en die bieden vast meer ruimte en comfort.
Belangrijke informatie staat ook op de site van de gemeente Gulpen-Wittem: https://www.gulpen-wittem.nl/onderwerpe ... heidsregio

Ik kom zojuist thuis van boodschappen in het dorp (Gulpen) en vond het alweer verrassend druk met toeristen die lekker aan het shoppen waren. Vorig weekend ging de politie, in verband met de drukte, gelijk over tot het uitschrijven van procesverbalen. Geen waarschuwingen meer!
Kom alsjeblief niet recreëren in onze achtertuin; dan kunnen wij ook nog de deur uit voor een rondje rond de kerk.
Vorig week zondag vonden we het 10 uur 's ochtends alweer te druk worden op straat en zijn toen maar de kortste weg naar huis gefietst. .
Als het nu te druk wordt zal de noodverordening waarschijnlijk verlengd worden.