Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ouderen op de E bike - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Ouderen op de E bike

138 berichten
Toch merk ik wel dat oudere e-bikers "beter" reageren in het fietsverkeer. Ze anticiperen bij smallere wegen en fietspaden beter op tegenliggers en nemen nu de moeite om achter elkaar te fietsen (en aan de rechterkant) indien nodig (meestal althans). Dat was vroeger echt een no-go ondanks het ruimtegebrek.

Hopen dat dit gedrag iig een beetje zal blijven.
Fedor schreef:
do 14 mei, 2020 12:57
Toch merk ik wel dat oudere e-bikers "beter" reageren in het fietsverkeer. Ze anticiperen bij smallere wegen en fietspaden beter op tegenliggers en nemen nu de moeite om achter elkaar te fietsen (en aan de rechterkant) indien nodig (meestal althans). Dat was vroeger echt een no-go ondanks het ruimtegebrek.

Hopen dat dit gedrag iig een beetje zal blijven.
Misschien worden ze nu gewoon meer omgemaaid door gekke henkies in een auto of bestelbus die denken dat alles kan terwijl ze appen. Ik zie verschrikkelijk veel motorvoertuigbestuurders naar hun kruis staren tijdens het rijden en dat is niet omdat ze daar een infectie hebben die jeukt.
Leon schreef:
do 14 mei, 2020 21:05
Misschien worden ze nu gewoon meer omgemaaid door gekke henkies in een auto of bestelbus die denken dat alles kan terwijl ze appen. Ik zie verschrikkelijk veel motorvoertuigbestuurders naar hun kruis staren tijdens het rijden en dat is niet omdat ze daar een infectie hebben die jeukt.
Je hebt je analyse al snel klaar. Vooral het werkwoord 'ommaaien' zegt veel.

Het meest uitgebreide verslag dat ik las was in Het Parool. Ik vind er weinig aanleiding in voor zulke vergaande beschuldigingen.
Leon schreef:
do 14 mei, 2020 21:05
Fedor schreef:
do 14 mei, 2020 12:57
Toch merk ik wel dat oudere e-bikers "beter" reageren in het fietsverkeer. Ze anticiperen bij smallere wegen en fietspaden beter op tegenliggers en nemen nu de moeite om achter elkaar te fietsen (en aan de rechterkant) indien nodig (meestal althans). Dat was vroeger echt een no-go ondanks het ruimtegebrek.

Hopen dat dit gedrag iig een beetje zal blijven.
Misschien worden ze nu gewoon meer omgemaaid door gekke henkies in een auto of bestelbus die denken dat alles kan terwijl ze appen. Ik zie verschrikkelijk veel motorvoertuigbestuurders naar hun kruis staren tijdens het rijden en dat is niet omdat ze daar een infectie hebben die jeukt.
Eeeh… ik probeer de ouderen positief te benaderen ( ;) ) en jij valt nu meteen een andere verkeergroep aan :?

Misschien niet ten onrechte (het aantal appers achter het stuur is idd heel hoog), dat geef ik dan ook wel weer toe ;)
Fedor schreef:
vr 15 mei, 2020 07:22
Eeeh… ik probeer de ouderen positief te benaderen ( ;) ) en jij valt nu meteen een andere verkeergroep aan :?
Er moet toch een verklaring zijn voor het toegenomen aantal doden ondanks jouw waarneming? Daarom presenteer ik mijn waarneming. Die gaat echt niet over één voertuig.
De reden dat ik dat doe is dat het mij ook aangaat. Ik hoop niet dat ik, mijn familie of vrienden ooit aan de beurt komen door zo iemand, want de meesten zijn inmiddels ook 'ouder'.
Leon schreef:
vr 15 mei, 2020 09:41
Er moet toch een verklaring zijn voor het toegenomen aantal doden ondanks jouw waarneming? Daarom presenteer ik mijn waarneming. Die gaat echt niet over één voertuig.
De reden dat ik dat doe is dat het mij ook aangaat. Ik hoop niet dat ik, mijn familie of vrienden ooit aan de beurt komen door zo iemand, want de meesten zijn inmiddels ook 'ouder'.
- Meer ouderen en andere mensen op de fiets (mooi weer, meer vrije tijd voor velen)
- Meer bestelbusjes vanwege alle internetbestellingen (en dat zijn wel de rotste rijders omdat ze echt ALTIJD haast hebben).
Edwin* schreef:
do 14 mei, 2020 12:37
Opvallend dat veel mensen zoveel mogelijk thuis zijn gebleven voor met name de ouderen en deze er juist lekker op uitgetrokken zijn op hun e-bike.
Beetje flauw toch wel om dit verwijt te maken en dan druk ik me nog voorzichtig uit. Een frisse neus halen op de fiets is en was door minister Grapperhaus himself uitdrukkelijk toegestaan.
Ik ben oudere jongere en geniet met volle teugen van het feit dat ik fiets.
Mijn ouders hadden dit al vroeg 'afgeleerd'. Pa kocht een bromfiets, Ma achterop. Pa bleef 'brommen' tot zijn 70e.

Ik zie jong en oud fouten maken in het verkeer. Onoplettendheid is van alle leeftijden.
Laten we met ons allen zuinig zijn op elkaar.
fokke en sukke-oude dag.gif
fokke en sukke-oude dag.gif (21.49 KiB) 3564 keer bekeken
Ik sta op het punt om een topic te openen getiteld ''Ouderen (50+) op dit forum". Of zelfs een aparte rubriek, met een virtuele woonkamer in een dagcentrum met comfortabele leunstoelen compleet met fleecedekentjes voor als men koude benen krijgt.
Er is niets zo verstikkend als dingen niet mogen benoemen.
Leon schreef:
vr 15 mei, 2020 13:46
Er is niets zo verstikkend als dingen niet mogen benoemen.
+1 ben vanmiddag samen met junior onderweg van school naar huis op de fiets, we rijden achter elkaar want smal fietspad, hij rijd voor mij. Komen twee oudere dames ons tegemoet, naast elkaar op de e-bike, het volledige fietspad in beslag nemend. Ogen zo groot als schotels want - oh jee - een tegenligger, wat nu? Terwijl mijn zoon inmiddels met z’n knieën de brandnetels toucheerd om een aanrijding te voorkomen, roep ik hard dat de dames ‘ACHTER ELKAAR’ moeten fietsen op zo’n smal pad. Alles gaat goed, zoonlief kijkt achterom en we fietsen vrolijk verder. Dit is dagelijkse kost, men is gezellig aan het keuvelen en duo ‘wij maken nooit ongelukken’ fietst vrolijk door de wereld, terwijl de rest van de wereld z’n best doet ze te ontwijken.
Kleine kinderen en bejaarden kun je dit gedrag niet kwalijk nemen, beter op de fiets dan in de auto. Ik ben een tijd over een breed fietspad naar mijn werk gefietst met veel schoolgaande jeugd als tegenligger, daar heb ik geleerd met brede ellebogen te fietsen.
Beter helemaal niet, niet in de auto, niet op de fiets? Dat goedpraten ben ik een beetje klaar mee, als het lastig voor je is je fatsoenlijk te gedragen, gewoon niet aan het verkeer deelnemen, jong, oud whatever.
Bert van Sprang schreef:
vr 15 mei, 2020 15:33
Kleine kinderen en bejaarden kun je dit gedrag niet kwalijk nemen, beter op de fiets dan in de auto. Ik ben een tijd over een breed fietspad naar mijn werk gefietst met veel schoolgaande jeugd als tegenligger, daar heb ik geleerd met brede ellebogen te fietsen.
Lekker stigmatiserend, om "bejaarden" als halvegaren af te schilderen die niet eens snappen dat je niet naast elkaar mag fietsen als je andere weggebruikers hindert.
Leon schreef:
vr 15 mei, 2020 13:46
Er is niets zo verstikkend als dingen niet mogen benoemen.
Niet alles wat mag of kan, hoef je te doen.
Lekker stigmatiserend, om "bejaarden" als halvegaren af te schilderen
Ik had kleine kinderen en bejaarden nog tussen aanhalingstekens willen zetten :D. Mijn waarneming is dat je verstandelijke vermogens naarmate je ouder wordt eerst toenemen en daarna weer afnemen en dit laatste bij iedereen in verschillende mate.
Bert van Sprang schreef:
vr 15 mei, 2020 16:48
Lekker stigmatiserend, om "bejaarden" als halvegaren af te schilderen
Ik had kleine kinderen en bejaarden nog tussen aanhalingstekens willen zetten :D. Mijn waarneming is dat je verstandelijke vermogens naarmate je ouder wordt eerst toenemen en daarna weer afnemen en dit laatste bij iedereen in verschillende mate.
Bejaardenbashend stigmatiseren via een online forum. How cool is that? 🤔👍

Ik vermoed dat het hardste geroepen wordt door mensen uit de groep die als volgende de klos is (50+). Ojee, de meeste WF-leden zijn 50+ (link verwijderd):
Capture+_2020-05-15-17-08-07-01.jpeg
Positief bekeken:
'89-jarige uit Hilversum doet nog 150 push-ups per dag'
https://nos.nl/l/2333641
Wie is hier nu het hardst bezig mensen puur op hun leeftijd aan te spreken en niet op hun daden?
Die schoen past ons allemaal.
fokke en sukke - whatsappen.jpg
Leon schreef:
vr 15 mei, 2020 17:10
Wie is hier nu het hardst bezig mensen puur op hun leeftijd aan te spreken en niet op hun daden?
Het lijkt wel de diversiteitsdatabase van de NOS :lol: :wink: