Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden - Pagina 23 - Forum Wereldfietser

Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden

560 berichten
Aniphys schreef:
zo 17 mei, 2020 12:07
Gestalkt! Of toch niet :-). Dit is het eindresultaat van een boer met een te grote mesthoop en nog een grotere creativiteit. Een prive-Waterloo!
bdr, dit is een stalking request: wanneer je bent bekomen van je >200-km tocht mag je hier ook eens passeren :-)
Vooral die drie wankele betonblokken als sokkel van de leeuw zijn prachtig.

Ik had heel graag een molen met sexy kasseien opgenomen in mijn superstalktocht maar dan moet ik plannen om om middernacht te vertrekken, of mijn visgerei meenemen...

(Wel vervelend dat je noch een ge-uploade afbeelding noch de tekst bij zo'n afbeelding kan quoten).
Vanochtend vrouwlief mee op pad genomen, die fietst wel redelijk veel maar nog niet hard genoeg (na een longembolie) en wil wat fitter worden, dus ja dan lekker ff langs Veere;
Screenshot_20200518-131554.png
En onderweg deze meneer/mevrouw van het fietspad gered;
Screenshot_20200518-131611.png
Een Wilgenhoutrups, voorzichtig met een stokje opgetild en veilig in de berm gezet, oppassen voor de krachtige kaken van zo'n beest, deze ging richting de 7-8cm denk ik.
Fedor schreef:
ma 18 mei, 2020 11:16
Vandaag helaas weer (thuis)werken ondanks het mooie weer. Verlof nemen had gekund maar de fiets is vandaag (en morgen misschien ook) weg voor een service. Voor het wegbrengen nog ff een 40km-rondje gedaan in de vroege ochtend. Lekker rustig :)
Uiteraard nog ff een fotootje er bij
DSCN6711k.JPG
Het wordt steeds drukker op de weg, ook weer met grotere groepen wielrenners.
pelotons.jpg
De tovenaar schreef:
di 19 mei, 2020 08:53
Het wordt steeds drukker op de weg, ook weer met grotere groepen wielrenners.
Zelf ook al wielrengroepen tot 10-12 personen gezien. Helaas ook weer met het bijbehorende gedrag... jammer....

De meeste andere fietsers houden zich gelukkig nog wel netjes aan de afstand :)
Vandaag een rondje van Schinnen om (en door) de Brunsummerheide heen. 35 km maar.
Ik kom zelden met de fiets in Parkstad Limburg*. Met de auto is het al vrijwel onmogelijk daar je weg zonder navigatie te vinden. Dus had ik een route gemaakt om een aantal van de fietspaden door de groene gebieden aan elkaar te rijgen. Die paden zijn vrijwel allemaal de afgelopen 15 jaar gemaakt. Voorheen waren dat alleen voetpaden, soms onverhard. Het viel niet mee om die paden aan elkaar te rijgen, want de structuur van Parkstad is onbegrijpelijk. Het is alsof ze op een gegeven moment bepaalde delen ervan hebben uitgeknipt, 90 graden gedraaid, teruggeplakt en de wegen aan elkaar hebben proberen te maken.
Er zijn namelijk ook geen doorgaande fietsroutes van gemaakt; het zijn meestal slechts stukken die ergens beginnen en ergens anders eindigen.
Maar met een geplande route gaat het dus wel, want een Garmin is onverstoorbaar in het lijntje trekken.
Resultaat was een verrassend groene route met inderdaad minder mooie stukjes, maar heel veel bos en erg mooie stukken.

Andere fietsers waren er vrijwel niet, want fietsend naar je werk of waar je naar toe moet dat doen ze daar niet, en dat is nauwelijks overdreven; recreatief fietsen is iets voor in het weekend. Dat ze weinig fietsen daar heeft helemaal niks met hellingen te maken want het ging wat op en neer, maar een echte helling heb ik nauwelijks gezien, of het moet het meest oostelijke stuk zijn langs de buitenring, maar steil was dat zeker niet.

Mijn rondje bleek later nog een koninklijk rondje, want terwijl ik er fietste was koning Willem Alexander op bezoek bij een revalidatiekliniek Hoensbroek - zie pijl.

BTW: in het weekend is het geen goed idee om over de Brunssummerheide te fietsen. Ook de knooppuntenroutes kunnen dan vergeven zijn van de wandelaars en sommige stukken zijn nauwelijks een meter breed.

*: De aan elkaar gegroeide gemeenten Heerlen, Kerkrade, Landgraaf, Brunssum, Voerendaal, Simpelveld en Beekdaelen. 257.000 inw.

Grote versie van paatje: https://www.leonpoels.nl/fietsen/sbh2.jpg
Afbeelding
Gelukkig zijn Voerendaal, Simpelveld en Beekdaelen nog losse "kernen". Hopen dat ze dat zo houden.
Beekdaelen ligt waer?
Vanmiddag retourtje Hilversum, 60km. Even naar Waypoint om eens de Garmin Edge serie van dichtbij te bekijken, gaat de 1030 of 830 worden. Twijfel..

Erg mooi door het bos rondom Lage Vuursche.
IMG_20200519_163631565.jpg
Leon schreef:
di 19 mei, 2020 22:32
Beekdaelen ligt waer?
Had niet voor niets "kernen" tussen aanhalingstekens. Ga niet al die dorpen apart opnoemen. Maar gelukkig zijn het nog dorpen, met groen er tussen.
Leon schreef:
di 19 mei, 2020 19:52
Grote versie van paatje: https://www.leonpoels.nl/fietsen/sbh2.jpg
Afbeelding
Even off-topic Leon, waar is dit een screenshot van? Ik zou denken dat het Basecamp is maar welke kaart ligt er onder?
WillemT schreef:
wo 20 mei, 2020 09:36
Even off-topic Leon, waar is dit een screenshot van? Ik zou denken dat het Basecamp is maar welke kaart ligt er onder?
Gpxsee.org 7.8. Kaart is OSM. Verder kun je praktisch alleen kiezen uit Opentopomap en 4Umaps.
Ik gebruik het in eerste instantie omdat je op de x-as niet alleen de afstand maar ook de tijd kunt zetten.
Ik heb het screenshot wat donkerder en contrastrijker gemaakt met photoshop; geen idee waarom online kaarten altijd zo bleek moeten zijn en vooral waarom je daar online niks aan kunt doen.
Zondag j.l. een rondje Historisch erfgoed en Friese dorpjes

Rout.nl Fietsroute 136173

We zijn gestart in Cornjum

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Leon schreef:
wo 20 mei, 2020 10:18
Gpxsee.org 7.8. Kaart is OSM.
Bedankt voor de reactie Leon. Ik zie dat het ook nog mogelijk is (naast een aantal on-line kaarten) off-line kaarten te laden, zoals de kaart die in je GPS zit. Mooie applicatie, leuk ook dat hoogteprofiel en de mogelijkheid van Open Topo Map. Ken je GPX Editor? Dat is ook een GPX-viewer, hier kan je met wat knutselen ook andere kaarten onder leggen. Het leuke van GPX-viewer is dat het een erg kleine (nog geen 2 MB) applicatie en bovendien "portable". Ik gebruik het vooral om een eenvoudige screenshot van een gereden route te maken. Maar GPXSee krijgt nu ook een plekje op mijn PC!
Vandaag een tocht langs een aantal molens gemaakt (het waren er veel meer maar niet alle locaties zijn even fotogeniek ;))

Kinderdijk was uitgestorven nu.
DSC02829k.JPG
DSC02845k.JPG
DSC02855k.JPG
DSC02874k.JPG
DSC02895k.JPG
Lekker woon-werk verkeer. Omdat het om 06.00 begint, een stukje rustiger dan buiten corona-tijd.
2AB45969-66F4-4F11-B8B8-DD3844C69535.jpeg
7F0C5F6F-1C7F-4CBD-99D8-E05957271975.jpeg
96F9284A-CF31-4489-B543-B4BD261ADF59.jpeg
]
Hallo allemaal,
Niet zolang geleden heb ik mij geregistreerd op het forum en ben lid geworden van WF.
en dit is mijn eerste verslagje van een tripje op de fiets...
Afgelopen weekend een stukje gefietst van Utrecht naar Amsterdam via het Gooi.
de terugreis ging langs de vecht en deed ik in de avond.

Afbeelding

Filmpje met mn PUCH (nieuwe fiets komt er aan :wink: ) langs het mooiste gedeelte van de route.....
net ten westen van Huizen (NH)

Wat een rust op de LF1 nadat ze een stuk afsloten voor ingaand verkeer....
Screenshot_20200521-172342_Gallery.jpg
Mijn tocht van deze week: 95km prachtige lente:
Schermafbeelding 2020-05-21 om 21.59.48.png
Vouwstoeltje meegenomen.
Schermafbeelding 2020-05-21 om 22.01.09.png
Poëzie voor de fietser
Schermafbeelding 2020-05-21 om 22.00.02.png
Hier en daar een stukje geschiedenis
Schermafbeelding 2020-05-21 om 22.00.21.png
En de hele dag schitterend weer
Schermafbeelding 2020-05-21 om 22.00.35.png
Hoewel ik het een prachtig topic vind, mag er wat mij betreft langzaam een slotje op :D . In Nederland zijn de Corona-tijden inmiddels overgegaan in het nieuwe normaal en afgelopen weekend heb ik net over de grens in Duitsland Kaffee mit Apfelstrudel gegeten, wel met strikte regels: mondkapje als je je door de winkel begeeft en naam en adres (in Duitsland heel bijzonder) achterlaten voor het geval dat.
2020-05-22 11.56.05.jpg