Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Benjaminse Barcelona eind september - Forum Wereldfietser

Benjaminse Barcelona eind september

Hoi allemaal,

Eind september ben ik van plan om in zo kort mogelijke tijd (circa 10 dagen in me uppie) de route van Benjaminse te volgen met als eindbestemming Barcelona. Deze tocht wil ik rijden op mijn Cube nuroad race b/g met zo min mogelijk bepakking. Overnachten zal ik doen in hotels en b&b’s. De meeste benodigdheden heb ik voorhanden alleen fietstassen moet ik nog aanschaffen (liefst een zadeltas + kleine frametas).

Nu ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen en tips!!

Groetjes,

Cor
Wellicht heeft er iemand ook tips om de fiets weer in Nederland te krijgen.
Niels-cor schreef:
vr 22 mei, 2020 20:43
Wellicht heeft er iemand ook tips om de fiets weer in Nederland te krijgen.
Kijk eens op de website van Soetens https://fiets-vervoer.nl/.


Jan
Niels-cor schreef:
di 19 mei, 2020 23:14
Hoi allemaal,

Eind september ben ik van plan om in zo kort mogelijke tijd (circa 10 dagen in me uppie) de route van Benjaminse te volgen met als eindbestemming Barcelona. Deze tocht wil ik rijden op mijn Cube nuroad race b/g met zo min mogelijk bepakking. Overnachten zal ik doen in hotels en b&b’s. De meeste benodigdheden heb ik voorhanden alleen fietstassen moet ik nog aanschaffen (liefst een zadeltas + kleine frametas).

Nu ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen en tips!!

Groetjes,

Cor
Misschien helpt het als je je vraag wat specifieker formuleert.
Niels-cor schreef:
di 19 mei, 2020 23:14
Hoi allemaal,

Eind september ben ik van plan om in zo kort mogelijke tijd (circa 10 dagen in me uppie) de route van Benjaminse te volgen met als eindbestemming Barcelona.
Groetjes,

Cor
Ik heb die route nooit gereden, maar ik ben wel al eens met de racefiets van Maastricht naar Valréas gereden in 6 dagen, à 175 kilometer per dag ongeveer. Dat was ultralight, slapen onder een zeiltje op campings etc., dus niet in B&B of hotels

Het kan.
Maar de belangrijkste les die ik geleerd heb is deze: het kleinste foutje heeft grote gevolgen. Ik zat niet perfect op de fiets. Dat wist ik niet. Ik had voor die trip al 275 kilometer op een dag gereden, en dat was goed afgelopen. Maar zes dagen na elkaar à 175 kilometer gemiddeld (met uitschieters tot 210 kilometer) is een ander verhaal. Alles wat niet perfect zit, wordt uitvergroot. Zadel dat eigenlijk 5 millimeter te hoog staat? Ellende. Een stuur van 42 centimeter i.p.v. van de correcte 40 centimeter? Ellende! Een rugzakje dat je normaal probleemloos 150 kilometer draagt? Nog meer ellende ...

Fysiek kan het allemaal, een grootste prestatie was het niet. Maar het zijn de kleine dingen die tellen. Zo verlies ik mijn eetlust als ik zulke afstanden doe. Geen probleem als je eens 170 kilometer rijdt, wel een probleem tien dagen na elkaar. Ik zou heel erg op die details letten. Na een dag of drie, vier zijn het geen details meer.
Niels-cor schreef:
vr 22 mei, 2020 20:43
Wellicht heeft er iemand ook tips om de fiets weer in Nederland te krijgen.
Hoe kom jezelf weer terug in Nederland?
Niels-cor schreef:
vr 22 mei, 2020 20:43
Wellicht heeft er iemand ook tips om de fiets weer in Nederland te krijgen.
Transavia gaat binnenkort weer vliegen. De fiets kan tegen betaling mee. Verpakkingsmateriaal scharrel je op in Barcelona.
Ik ben vorig jaar met fiets en al met Cycletours teruggekomen. Het duurt natuurlijk lang, maar alles is vlot gegaan. Ook niet zo duur.
Wat de reis betreft, bereid je een beetje goed voor. Benjaminse geeft heel veel varianten, en bij de tracks is dat moeilijk terug te vinden want geen duidelijke verwijzing. En bij jouw afstanden/dag wil je niet teveel zoeken, denk ik zo.
We kwamen regelmatig fietsers tegen die paar honderd kilometer per dag fietsten. Ze zagen er allemaal heel afgetraind (en moe) uit.
Veel plezier, ik vond het een rustige en mooie tocht. Enkel de kust, verschrikkelijk. Maar dat is maar een dagje, en voor jou zelfs maar een uur.
Hilver schreef:
vr 22 mei, 2020 21:30
Niels-cor schreef:
vr 22 mei, 2020 20:43
Wellicht heeft er iemand ook tips om de fiets weer in Nederland te krijgen.
Kijk eens op de website van Soetens https://fiets-vervoer.nl/.


Jan
Hartelijk dank voor de tip, ik neem deze zeker mee in de opties.
JanH schreef:
vr 22 mei, 2020 23:01
Niels-cor schreef:
vr 22 mei, 2020 20:43
Wellicht heeft er iemand ook tips om de fiets weer in Nederland te krijgen.
Hoe kom jezelf weer terug in Nederland?
Ik hoop dat tegen de tijd dat ik ga fietsen het vliegverkeer weer op gangs is gekomen.
Niels-cor schreef:
za 23 mei, 2020 12:07
JanH schreef:
vr 22 mei, 2020 23:01
Niels-cor schreef:
vr 22 mei, 2020 20:43
Wellicht heeft er iemand ook tips om de fiets weer in Nederland te krijgen.
Hoe kom jezelf weer terug in Nederland?
Ik hoop dat tegen de tijd dat ik ga fietsen het vliegverkeer weer op gangs is gekomen.
Transavia gaat volgende maand al weer vliegen. Rutte heeft naar buiten gebracht dat er waarschijnlijk versoepelingen komen van code oranje voor reizen naar het buite land.
Voor het vervoer van de bagage ben ik toch van plan een bagagedrager aan te schaffen en een paar ortlieb tassen, wellicht de ortlieb gravel pack tassen omdat deze wat kleiner en lichter van gewicht zijn.
Als je interesse hebt: Ik heb ev. een set Vaude Aqua Front Light voortassen te koop, nog lichter, maar nauwelijks lichter als mij frontroller city voortassen.