Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wordt de fiets het toiletpapier van een aantal weken geleden - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wordt de fiets het toiletpapier van een aantal weken geleden

_Peter_ schreef:
za 23 mei, 2020 12:43
Ik ook, wel irritaties over racefietsers die niet eens de moeite nemen om even in te houden en nog net even inhalen waar dat eigenlijk niet kan, zonder voldoende ruimte te geven aan de rest van de fietsers
...
Inmiddels behoren groepen wielrenners in van die uniforme met reclame volgehangen tenues tot mijn grootste ergernis. Zeker op zondagochtend vanaf 10.00 uur, de nationale startdag en -tijd voor wielrengroepen. Op de een of andere manier krijg ik, als ik weer zo'n groep mannen voorbij zie denderen, het idee dat ze qua beschaafdheid maar één treetje hoger staan dan voetbalhooligans, en op hetzelfde niveau als groepen motorrijders met van die knetteruitlaten.
Kortom: er is in de fietsrouteplanners behoefte aan de opties "Vermijd wielrenroutes", "Vermijd knoopuntenroutes" of zelfs "Vermijd fietsroutes".
"Vermijd mensen" zou volstaan ;-)
willem.m schreef:
za 23 mei, 2020 12:58
_Peter_ schreef:
za 23 mei, 2020 12:43
Ik ook, wel irritaties over racefietsers die niet eens de moeite nemen om even in te houden en nog net even inhalen waar dat eigenlijk niet kan, zonder voldoende ruimte te geven aan de rest van de fietsers
...
Inmiddels behoren groepen wielrenners in van die uniforme met reclame volgehangen tenues tot mijn grootste ergernis. Zeker op zondagochtend vanaf 10.00 uur, de nationale startdag en -tijd voor wielrengroepen. Op de een of andere manier krijg ik, als ik weer zo'n groep mannen voorbij zie denderen, het idee dat ze qua beschaafdheid maar één treetje hoger staan dan voetbalhooligans, en op hetzelfde niveau als groepen motorrijders met van die knetteruitlaten.
Mensen in groepen wekken blijkbaar altijd ergernis op....

- Op vakantie hebben we het steevast over hordes russen, duitsers of engelsen
- Een buslading ouderen in een tankstation
- Wielerterroristen
- Voetbalhooligans
...

Ik weet niet wat er sociologisch speelt. Is het een soort van gevoel van bedreiging, of jaloezie dat ze fun hebben samen...
Groepen maken altijd meer lawaai, en nemen altijd meer plaats in dan een gezin of duo.

Leven en laten leven zeker....
Blackbelt schreef:
za 23 mei, 2020 15:32
Ik weet niet wat er sociologisch speelt.
Misschien zijn er inmiddels zoveel mensen dat een aardig aantal ervan op zoek is naar rustiger plekjes en zijn die plekjes inmiddels vrij lastig te vinden?
In mijn geval gaat het om solo rijders, vaak met een spoiler van een niet nader te noemen bierfabrikant, en naar alle waarschijnlijkheid door de week in de auto van a naar b onderweg weinig rekening met andere weggebruikers houdende.
De rust hier is wel te vinden alleen wordt het wel steeds lastiger, nu men ook de E-Mountain of Fatbike heeft ontdekt, worden paden die voorheen nog wel te fietsen waren al snel echte zandbakken en daar brengt de droogte jammer genoeg ook geen verandering in. Wielertoeristen in groepen heb je hier ook maar die houden niet van smalle fietspaden en kiezen dan toch vooral de weg, ook waar dat eigenlijk niet mag.
_Peter_ schreef:
za 23 mei, 2020 16:25
In mijn geval gaat het om solo rijders, vaak met een spoiler van een niet nader te noemen bierfabrikant, en naar alle waarschijnlijkheid door de week in de auto van a naar b onderweg weinig rekening met andere weggebruikers houdende.
De rust hier is wel te vinden alleen wordt het wel steeds lastiger, nu men ook de E-Mountain of Fatbike heeft ontdekt, worden paden die voorheen nog wel te fietsen waren al snel echte zandbakken en daar brengt de droogte jammer genoeg ook geen verandering in. Wielertoeristen in groepen heb je hier ook maar die houden niet van smalle fietspaden en kiezen dan toch vooral de weg, ook waar dat eigenlijk niet mag.
Dan heb je nog geluk dat er geen hordes gehuurde benzinescooters zijn die in groepen de fietsknooppunten affietsen terwijl ze op hun luie reet zittend een doordringende herrie en de meest smerige walmen verspreiden tussen de fietsers. (Sorry, ik kan het niet laten want ik kwam er net weer een heel stel tegen)
Leon schreef:
za 23 mei, 2020 17:12
Dan heb je nog geluk dat er geen hordes gehuurde benzinescooters zijn die in groepen de fietsknooppunten affietsen terwijl ze op hun luie reet zittend een doordringende herrie en de meest smerige walmen verspreiden tussen de fietsers. (Sorry, ik kan het niet laten want ik kwam er net weer een heel stel tegen)
Met het hele e-bike gebeuren lijkt het me een uitgelezen moment om die krengen te verbieden (en ik ben zelden voor het verbieden van dingen), ook omdat er tegenwoordig elektrische scooters zijn.
De meeste mensen plegen toiletpapier na EENMALIG gebruik weg te gooien.
Ik ben bang dat de fietsen die nav Corona zijn aangeschaft hetzelfde lot is beschoren.
Hoeveel mensen kunnen hun nieuwste aanwinst in een ordentelijk schuurtje opbergen?
De meeste nieuwbouwwijken worden zonder zo'n voorziening opgeleverd.

Waar vind je nog goede journalistiek die zich weet te onderscheiden van WCpapierjournalistiek?
De nieuwsvoorziening over de grootschalige aanschaf van fietsen is misleidend.
Mensen hebben een fiets BESTELD.
Het is weinigen gegeven om er een geleverd te krijgen.

Mensen bellen het hele land af om te horen of een fiets nog ergens voorradig is
Fedor schreef:
za 23 mei, 2020 17:35
Leon schreef:
za 23 mei, 2020 17:12
Dan heb je nog geluk dat er geen hordes gehuurde benzinescooters zijn die in groepen de fietsknooppunten affietsen terwijl ze op hun luie reet zittend een doordringende herrie en de meest smerige walmen verspreiden tussen de fietsers. (Sorry, ik kan het niet laten want ik kwam er net weer een heel stel tegen)
Met het hele e-bike gebeuren lijkt het me een uitgelezen moment om die krengen te verbieden (en ik ben zelden voor het verbieden van dingen), ook omdat er tegenwoordig elektrische scooters zijn.
Ik zou toch eens je drinkwater laten nakijken. Ik denk dat er azijn in zit.
Ja, ik ben een overtuigd ebike rijder. Is gewoon fun, ik zweet wanneer ik er zin in heb.
En ja, ik kom regelmatig bezweet terug thuis. Gewoon 26 rijden met een fiets van 28kg, dat is ook sport.

Al dat verbieden.... shit man.
Volgens mij wil Fedor niet de e-dingen verbieden maar de benzinedingen. Als je leest wat hij citeert volgt dat er uit.
Leon schreef:
za 23 mei, 2020 17:12
_Peter_ schreef:
za 23 mei, 2020 16:25
In mijn geval gaat het om solo rijders, vaak met een spoiler van een niet nader te noemen bierfabrikant, en naar alle waarschijnlijkheid door de week in de auto van a naar b onderweg weinig rekening met andere weggebruikers houdende.
De rust hier is wel te vinden alleen wordt het wel steeds lastiger, nu men ook de E-Mountain of Fatbike heeft ontdekt, worden paden die voorheen nog wel te fietsen waren al snel echte zandbakken en daar brengt de droogte jammer genoeg ook geen verandering in. Wielertoeristen in groepen heb je hier ook maar die houden niet van smalle fietspaden en kiezen dan toch vooral de weg, ook waar dat eigenlijk niet mag.
Dan heb je nog geluk dat er geen hordes gehuurde benzinescooters zijn die in groepen de fietsknooppunten affietsen terwijl ze op hun luie reet zittend een doordringende herrie en de meest smerige walmen verspreiden tussen de fietsers. (Sorry, ik kan het niet laten want ik kwam er net weer een heel stel tegen)
Hier heb je ze van de electrische variant, en dat zijn van die brede scooters die omdat ze electrisch zijn ook op het niet verplichte fietspad mogen, een ondernemer op de Veluwe verhuurd die krengen, waar hij vroeger gewoon zware gazelles met een 3 versnbellingsnaaf verhuurde verdient hij nu zijn geld om de veelal zwaarlijvige toerist te bedienen, die zouden meer gebaat zijn bij wat beweging.
Waarom er niet alleen nog e-scooters (liever ook niet maar goed) verkocht mogen worden is me ook een raadsel.
wordt de fiets het toiletpapier van een aantal weken geleden

denk het wel
want ik heb schijt aan toiletpapier en aan andere fietsers :lol:
Net terug van een 3 daags rondje op de snelle fiets. Op Hemelvaartsdag waren er heel veel e-bikers, die onlangs het luide belletje niets horen. Het lijkt gewoon niet in ze op te komen om te luisteren of op te letten. Nadat je hebt afgeremd en veelvuldig hebt gebeld zit er dan niets anders op als schreeuwen. Ik vind het verschrikkelijk om te doen. Gelukkig stonden alle fietsen vandaag aan de lader en kon er toch nog lekker gereden worden. Toch vraag ik mij af waarom alle gepensioneerde risicogroepers op Hemelvaartsdag gaan rijden. Het was de hele week al mooi weer. (En ja, ik heb een inschattingsfout gemaakt door er tussen te komen rijden.)

Verder gaan ze zomaar rijden, stilstaan of de bocht om zonder te kijken. Vooral bij de knooppuntenborden is het extra gevaarlijk omdat de ‘sportieve formatie’ de cijfertjes op het bord gaat vergelijken met de app op de telefoon. #duurtlang Dat vraagt dan veel afstemming tussen de 2 echtparen met als conclusie dat het eigenlijk Gea en Gerda helemaal niets uitmaakt en Gerard schikt altijd. Leer er van en stop met dat overleg OP het kruispunt!
groverr schreef:
za 23 mei, 2020 22:23
Net terug van een 3 daags rondje op de snelle fiets. Op Hemelvaartsdag waren er heel veel e-bikers, die onlangs het luide belletje niets horen. Het lijkt gewoon niet in ze op te komen om te luisteren of op te letten. Nadat je hebt afgeremd en veelvuldig hebt gebeld zit er dan niets anders op als schreeuwen. Ik vind het verschrikkelijk om te doen. Gelukkig stonden alle fietsen vandaag aan de lader en kon er toch nog lekker gereden worden. Toch vraag ik mij af waarom alle gepensioneerde risicogroepers op Hemelvaartsdag gaan rijden. Het was de hele week al mooi weer. (En ja, ik heb een inschattingsfout gemaakt door er tussen te komen rijden.)

Verder gaan ze zomaar rijden, stilstaan of de bocht om zonder te kijken. Vooral bij de knooppuntenborden is het extra gevaarlijk omdat de ‘sportieve formatie’ de cijfertjes op het bord gaat vergelijken met de app op de telefoon. #duurtlang Dat vraagt dan veel afstemming tussen de 2 echtparen met als conclusie dat het eigenlijk Gea en Gerda helemaal niets uitmaakt en Gerard schikt altijd. Leer er van en stop met dat overleg OP het kruispunt!
Ik erger me echt kapot aan dit soort reacties.

Ik hoop voor jou dat als jij zelf zo oud bent, en aan het fietsen, dat er dan sportieve jonge fietsers aankomen, die inzien dat oudere mensen niet meer zo kwiek zijn, rekening houden met jouw gebreken, hun vaart minderen, nog een keer bellen of met wat volume aangeven dat je eraan komt, netjes om je heen gaan, jou gedag zeggen, en je niet voortdurend het gevoel geven dat je ongewenst bent.
bodhi schreef:
za 23 mei, 2020 21:27
wordt de fiets het toiletpapier van een aantal weken geleden

denk het wel
want ik heb schijt aan toiletpapier en aan andere fietsers :lol:
Wat doe je dan hier?
slugbait schreef:
vr 22 mei, 2020 23:35
Blackbelt schreef:
vr 22 mei, 2020 17:48

Ach ja, en de ebikers hebben het tegen de racefietsers, want die komen zomaar zonder bellen voorbij.
Als snellere fietser (tenminste sneller dan de meeste e-bikers en soms op een racefiets): mijn indruk is dat meer mensen een gehoorapparaat zouden moeten hebben. Want ze horen de bel zelden...
Als snellere fietser kom je waarschijnlijk zelden in de positie dat mensen jou willen passeren, maar bij de meeste mensen is er geen sprake van gehoorschade. Meestal is het de wind van voren waardoor ze het gebel (waarmee je als wielrenner al een x-aantal meters van tevoren begint) niet horen. Dat is althans mijn ervaring wanneer ik op de racefiets zit.
Fietsert7 schreef:
za 23 mei, 2020 23:53
bij de meeste mensen is er geen sprake van gehoorschade.
Zo geformuleerd niet. Anders geformuleerd wel: bij alle oudere mensen is er sprake van gehoorafname. Hoe hoger in toon het geluid van een fietsbel hoe groter het effect.
Ik ben zelf bezig met een gehoorapparaat.
Zodoende ontmoet ik op eens veel mensen die ook een gehoorapparaat hebben.
Het gros zegt dat zo'n apparaat niet werkt op de fiets, en zet hem uit.

Ik heb inmiddels ervaren dat het met veel doorzettingsvermogen, EN met een audicien die zelf ook fietst, wel mogelijk is om een goede afstelling te vinden.
Maar dan hebben we het niet meer over een hoortoestel van het ziekenfonds.

Ik hoop echt dat er eens een goede achteruitkijkcamera voor fietsers wordt uitgevonden.
Ik heb een koperen bel van Crane op mijn fiets gemonteerd. Geeft een zeer welluidende klank. Geen problemen meer met niet gehoord worden. Overigens bel ik alleen wanneer er ook daadwerkelijk plaats is om in te halen, anders is het een kwestie van gewoon even inhouden.
Het viel mij gisteren trouwens op dat het aanmerkelijk minder druk was op de weg. Misschien zat de wind de fietsplannen van veel mensen in de weg.