Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wordt de fiets het toiletpapier van een aantal weken geleden - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Wordt de fiets het toiletpapier van een aantal weken geleden

willem.m schreef:
za 23 mei, 2020 23:36
groverr schreef:
za 23 mei, 2020 22:23
Net terug van een 3 daags rondje op de snelle fiets. Op Hemelvaartsdag waren er heel veel e-bikers, die onlangs het luide belletje niets horen. Het lijkt gewoon niet in ze op te komen om te luisteren of op te letten. Nadat je hebt afgeremd en veelvuldig hebt gebeld zit er dan niets anders op als schreeuwen. Ik vind het verschrikkelijk om te doen. Gelukkig stonden alle fietsen vandaag aan de lader en kon er toch nog lekker gereden worden. Toch vraag ik mij af waarom alle gepensioneerde risicogroepers op Hemelvaartsdag gaan rijden. Het was de hele week al mooi weer. (En ja, ik heb een inschattingsfout gemaakt door er tussen te komen rijden.)

Verder gaan ze zomaar rijden, stilstaan of de bocht om zonder te kijken. Vooral bij de knooppuntenborden is het extra gevaarlijk omdat de ‘sportieve formatie’ de cijfertjes op het bord gaat vergelijken met de app op de telefoon. #duurtlang Dat vraagt dan veel afstemming tussen de 2 echtparen met als conclusie dat het eigenlijk Gea en Gerda helemaal niets uitmaakt en Gerard schikt altijd. Leer er van en stop met dat overleg OP het kruispunt!
Ik erger me echt kapot aan dit soort reacties.

Ik hoop voor jou dat als jij zelf zo oud bent, en aan het fietsen, dat er dan sportieve jonge fietsers aankomen, die inzien dat oudere mensen niet meer zo kwiek zijn, rekening houden met jouw gebreken, hun vaart minderen, nog een keer bellen of met wat volume aangeven dat je eraan komt, netjes om je heen gaan, jou gedag zeggen, en je niet voortdurend het gevoel geven dat je ongewenst bent.
Rekening houden geldt voor alle deelnemers op de weg. Ik schoot in de lach toen ik de post van Groverr las. Hij slaat de spijker op zijn kop. Ik heb hetzelfde kunnen waarnemen. Ik rij solo, nog steeds, tijdens mijn ritjes. Dat doen deze knooppunt fietsers duidelijk niet. Net als het pertinent naast elkaar rijden op smalle paden is dat hun keuze. Maar wees dan niet beledigd als er ook anders tegen dit gedrag wordt aangekeken.

En over het ongewenst voelen: als wielertoerist zit ik regelmatig op de racefiets. Ook een hoek waar de klappen vallen. Maar als ik mij netjes aan de verkeersregels hou, rekening houdend met andere weggebruikers, voel ik mij niet aangesproken. Wie de schoen past...
Sonny schreef:
zo 24 mei, 2020 12:53
willem.m schreef:
za 23 mei, 2020 23:36
groverr schreef:
za 23 mei, 2020 22:23
Net terug van een 3 daags rondje op de snelle fiets. Op Hemelvaartsdag waren er heel veel e-bikers, die onlangs het luide belletje niets horen. Het lijkt gewoon niet in ze op te komen om te luisteren of op te letten. Nadat je hebt afgeremd en veelvuldig hebt gebeld zit er dan niets anders op als schreeuwen. Ik vind het verschrikkelijk om te doen. Gelukkig stonden alle fietsen vandaag aan de lader en kon er toch nog lekker gereden worden. Toch vraag ik mij af waarom alle gepensioneerde risicogroepers op Hemelvaartsdag gaan rijden. Het was de hele week al mooi weer. (En ja, ik heb een inschattingsfout gemaakt door er tussen te komen rijden.)

Verder gaan ze zomaar rijden, stilstaan of de bocht om zonder te kijken. Vooral bij de knooppuntenborden is het extra gevaarlijk omdat de ‘sportieve formatie’ de cijfertjes op het bord gaat vergelijken met de app op de telefoon. #duurtlang Dat vraagt dan veel afstemming tussen de 2 echtparen met als conclusie dat het eigenlijk Gea en Gerda helemaal niets uitmaakt en Gerard schikt altijd. Leer er van en stop met dat overleg OP het kruispunt!
Ik erger me echt kapot aan dit soort reacties.

Ik hoop voor jou dat als jij zelf zo oud bent, en aan het fietsen, dat er dan sportieve jonge fietsers aankomen, die inzien dat oudere mensen niet meer zo kwiek zijn, rekening houden met jouw gebreken, hun vaart minderen, nog een keer bellen of met wat volume aangeven dat je eraan komt, netjes om je heen gaan, jou gedag zeggen, en je niet voortdurend het gevoel geven dat je ongewenst bent.
Rekening houden geldt voor alle deelnemers op de weg. Ik schoot in de lach toen ik de post van Groverr las. Hij slaat de spijker op zijn kop. Ik heb hetzelfde kunnen waarnemen. Ik rij solo, nog steeds, tijdens mijn ritjes. Dat doen deze knooppunt fietsers duidelijk niet. Net als het pertinent naast elkaar rijden op smalle paden is dat hun keuze. Maar wees dan niet beledigd als er ook anders tegen dit gedrag wordt aangekeken.

En over het ongewenst voelen: als wielertoerist zit ik regelmatig op de racefiets. Ook een hoek waar de klappen vallen. Maar als ik mij netjes aan de verkeersregels hou, rekening houdend met andere weggebruikers, voel ik mij niet aangesproken. Wie de schoen past...
Ook hier een helder en lang doorklinkend Crane belletje dat ik meermaals beroer, zeker met de noodzakelijke corona-afstand. @Willem.m, als jou veronderstelling is dat alle e-bikers minder kwiek zijn had ik een heleboel gewone fietsen moeten zien. Helaas zag ik alleen maar fietsen met een batterij en alvast zo een lekkere grote wollen hoes over het zadel. Daarnaast kan ik aan de houding van achteren al aardig inschatten hoe het fietsen ze vergaat, bijvoorbeeld dat de reactie zo traag wordt dat ik me zorgen begin te maken dat ze niet meer sturen om een paaltje te ontwijken. Ook een kromme rug is een aanleiding om je verwachtingen bij te stellen. Meestal zijn ze kwiek genoeg om te kwekken en niet te luisteren.

Ik kan je geruststellen dat ik me een ongeluk groet, dat ik veel corona-afstand hou en ze niet van het pad af rij.
Oud zijn, of alvast op een e-bike zitten, is nog geen reden om niet te hoeven leren!
Nederland is te vol, daar zijn we het wel over eens . En idd ga nooit op Hemelvaartsdag knooppunten rijden. Wat een drama. ‘Ze’ mogen dan wel oud zijn, maar we kunnen toch echt wel beetje rekening met elkaar houden.

Lekker met zijn 2en naast elkaar blijven rijden zodat 1,5 m passeren onmogelijk wordt staat nu op mijn irritatie lijst nr 1. Na 2 keer iets gezegd te hebben tegen meneer en mevrouw buikvet ben ik maar gestopt,
Al die verhalen van fietsers met gehoorproblemen...

Wanneer ik met een bepakte fiets op een smal fietspad rijd en ik word achternagezeten door een ongeduldige fietser die me met aanhoudend belgeklingel wil voorbijsteken - terwijl er duidelijk geen ruimte voor is- dan ben ik ook doof. Ik maak wel eens mee dat die me vervolgens van het fietspad rijdt of op het voetpad dringt.

Met andere woorden: als je niet veilig kan voorbijsteken omdat er geen plaats is, kan je toch gewoon even vaart minderen en geduldig achter elkaar rijden tot er plaats is om in te halen?
alstro schreef:
zo 24 mei, 2020 23:29
Nederland is te vol, daar zijn we het wel over eens . En idd ga nooit op Hemelvaartsdag knooppunten rijden. Wat een drama. ‘Ze’ mogen dan wel oud zijn, maar we kunnen toch echt wel beetje rekening met elkaar houden.
...
Of Nederland vol is, is subjectief. In Brabant en Gelderland, waar ik meestal fiets, valt het wel mee hoor. En ook in de Randstad is het geen Bangladesh.

Enne... een beetje avontuurlijke Wereldfietser gaat natuurlijk niet op Hemelvaartsdag knooppunten rijden.
nicolevelo schreef:
ma 25 mei, 2020 07:53
Wanneer ik met een bepakte fiets op een smal fietspad rijd en ik word achternagezeten door een ongeduldige fietser die me met aanhoudend belgeklingel wil voorbijsteken - terwijl er duidelijk geen ruimte voor is- dan ben ik ook doof. Ik maak wel eens mee dat die me vervolgens van het fietspad rijdt ...
Da's de reden waarom ik gestopt ben met MTB'en in Nederland. Steeds geschreeuw achter me van lui die een KOMmetje willen fietsen en me soms echt van de baan reden. Verderop stonden ze uit te hijgen waarbij ik ze weer inhaalde en daarna begon het feest opnieuw omdat ze dan de volgende sprint willen fietsen.

Strava-strebers en km-vreters gaan gewoon niet samen op de singletracks :(
willem.m schreef:
ma 25 mei, 2020 08:03
Enne... een beetje avontuurlijke Wereldfietser gaat natuurlijk niet op Hemelvaartsdag knooppunten rijden.
Tja, om in deze tijden nog enigszins je wereldfietserstatus op peil te kunnen houden, zul je op z'n minst in één dag bikeraftend de Elfstedentocht af moeten leggen. Uiteraard zonder zijtassen :wink: .