Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Corona: wel of niet fietsen? - Pagina 50 - Forum Wereldfietser

Corona: wel of niet fietsen?

1142 berichten
Zadelpijn, Caran? Het valt me namelijk op dat je stuur zo hoog staat.....
Fedor schreef:
do 21 mei, 2020 20:08
Flinke actieradius. Had ik niet verwacht.
Volgens boekje maximaal 70km
hoogframe schreef:
do 21 mei, 2020 17:26
... ze vergeten ook dat de regels al een compromis zijn
Die is goed! Heel algemeen toepasbaar ook.
Op Hemelvaartsdag rij ik normaal altijd mijn rit van 125 kilometer voor de actie "De 1000 km van Kom op tegen kanker".
Maar die zijn afgelast en dus heb ik op mijn eentje 170 kilometer gereden, meer dan 100 kilometer over autovrije fietspaden.
Ik heb daar eigenlijk geen verschil gemerkt met pre-coronatijden. Regelmatig groepen van vier of meer mensen, vaak ouderen. Af en toe een trein wielertoeristen van variabele leeftijd. Picknick met de groep ergens op een bank etc. Mensen die elkaar rakelings voorbijrijden. Dat laatste heb ik overigens ook gedaan, veel fietsers hebben er blijkbaar een hekel aan om andere fietsers de ruimte te geven, ook al heb je netjes vertraagd en gebeld.
Als mensen zich ontspannen, gaat de discipline mee prullenmand in.
Ik wilde iedereen hier bedanken die door het neerschrijven van hun gedachten mij door het Corona-tijdperk hebben geholpen. Ik zou ik het leuk vinden iedereen eens in levende lijve te ontmoeten, bijvoorbeeld op het nazomerweekend op de Harskamperdennen het laatste weekend van augustus. (De aankondiging vanuit het bestuur laat op zich wachten :D .)

ps. Ook niet-leden mogen eenmalig aan een ledenactiviteit deelnemen, dus wat let je?
Bert van Sprang schreef:
wo 03 jun, 2020 21:03
Ik wilde iedereen hier bedanken die door het neerschrijven van hun gedachten mij door het Corona-tijdperk hebben geholpen
Afbeelding
Bert van Sprang schreef:
wo 03 jun, 2020 21:03
ps. Ook niet-leden mogen eenmalig aan een ledenactiviteit deelnemen, dus wat let je?
De NS? ;-)
eindgebruiker schreef:
wo 03 jun, 2020 22:08
Bert van Sprang schreef:
wo 03 jun, 2020 21:03
ps. Ook niet-leden mogen eenmalig aan een ledenactiviteit deelnemen, dus wat let je?
De NS? ;-)
Ha ha, wat zijn dat voor een wereldfietsers als ze niet eens op eigen kracht (of op een ebike, ook prima) naar een centraal in NL gekegen plek kunnen trappen. Daar heb je toch geen trein voor nodig? Toegegeven: voor de mensen uit Groningen (161 km), Maastricht (181 km) en Vlissingen (217 km) is het even doorbijten, maar die kunnen vast improviseren door bij vrienden of familie, of op een gereserveerde camping te overnachten. #copingwithcorona
Inderdaad, voor mij is deze afstand zelfs na werktijd prima te doen, ik heb hier de NS nog nooit voor nodig gehad.Ik schat dat 90% van de Wereldfietsers binnen een dag fietsen afstand woont.
willem.m schreef:
wo 03 jun, 2020 22:19
eindgebruiker schreef:
wo 03 jun, 2020 22:08
Bert van Sprang schreef:
wo 03 jun, 2020 21:03
ps. Ook niet-leden mogen eenmalig aan een ledenactiviteit deelnemen, dus wat let je?
De NS? ;-)
Ha ha, wat zijn dat voor een wereldfietsers als ze niet eens op eigen kracht (of op een ebike, ook prima) naar een centraal in NL gekegen plek kunnen trappen. Daar heb je toch geen trein voor nodig? Toegegeven: voor de mensen uit Groningen (161 km), Maastricht (181 km) en Vlissingen (217 km) is het even doorbijten, maar die kunnen vast improviseren door bij vrienden of familie, of op een gereserveerde camping te overnachten. #copingwithcorona
Haha
Banen, en dan geen baan waar je tijdens je werk op fora kunt veelschrijven.
#copingwithcorona #frontlinie
Marjan schreef:
wo 03 jun, 2020 22:34
willem.m schreef:
wo 03 jun, 2020 22:19
eindgebruiker schreef:
wo 03 jun, 2020 22:08


De NS? ;-)
Ha ha, wat zijn dat voor een wereldfietsers als ze niet eens op eigen kracht (of op een ebike, ook prima) naar een centraal in NL gekegen plek kunnen trappen. Daar heb je toch geen trein voor nodig? Toegegeven: voor de mensen uit Groningen (161 km), Maastricht (181 km) en Vlissingen (217 km) is het even doorbijten, maar die kunnen vast improviseren door bij vrienden of familie, of op een gereserveerde camping te overnachten. #copingwithcorona
Haha
Banen, en dan geen baan waar je tijdens je werk op fora kunt veelschrijven.
#copingwithcorona #frontlinie
Je hebt gelijk. Een vierdaagse doe je niet even tussendoor als je een drukke baan of zorgtaken hebt. Maar het is natuurlijk wel in te plannen als alternatief voor een langere (fiets)vakantie.
Verplaatst naar een nieuw topic.
Diederik Gommers is nu voorstander van fietsen in de buitenlucht, ook tijdens een lockdown. Hij zegt dat het afgelopen jaar de nadruk teveel lag op het 'thuis blijven' (zie hier). 'Je moest vooral binnen blijven, maar je moet juist lopen, naar buiten en zorgen dat je voldoende stappen hebt gezet; iedereen doet dat op zijn eigen manier. Ik had liever gezien dat jongere én oudere mensen langer hadden doorgesport in de buitensituatie. Gelukkig wordt het nu weer wat mooier weer en wordt dat ook weer wat aantrekkelijker.'
Had ik eergisteren al gelezen. Het bericht was volop in het nieuws, maar m.i. niet erg nieuwswaardig want de strekking is van een hoog opendeurgehalte.
Het is als je het goed bekijkt maar een taalkundig nuanceverschil. Vorig jaar mochten we expliciet wél naar buiten om te sporten, en dat werd zelfs aangeraden. Toch wordt dit bericht op facebook door "tegenstanders" druk gebruikt om te "bewjjzen dat het allemaal flauwekul is" en dat soort zaken.
Helaas zouden hele meutes een officiële mededeling dat je weer naar buiten zou mogen meteen aangrijpen om dat dan ook meteen hele dagen en met duizenden op een veld tegelijk te doen, en dat is net niet de bedoeling. Iets met één vinger en een hele hand.
meutes
Niet nodig anderen die ook naar buiten willen zo te qualificeren. Iedereen doet zijn ding en wijkt daarbij meer of minder van de "regels" af. Als de "regels"willens en wetens overtreden worden zoals al een aantal keer op het Museumplein moet er worden ingegrepen. Ik heb een jaar geleden al twee weken quarantaine op Rottumeroog voorgesteld. Ik ben afgelopen weekend met in totaal 5 personen wezen fietsen, in de trein terug was het veel te druk. Dat doe ik dus niet meer.
Je leest iets wat er niet staat.
Ik ben het wel met Gommers eens dat er meer aandacht zou mogen zijn voor gezond leven. Op de IC liggen zoals bekend toch vooral mensen met zwaar overgewicht, dus waarom is er een jaar later nog geen beleid om dat overgewicht terug te dringen, hoe lastig ook in de praktijk?
Zelf probeer ik toch ook te blijven bewegen, en af en toe lekker een stuk te fietsen. Vanaf halverwege volgende week zijn veel campings weer open, en blijft het 's avonds ook een uurtje langer licht. Natuurlijk houd ik me wel streng aan de coronaregels, want mij is duidelijk dat het met de besmettingscijfers niet de goede kant uit gaat. Elke dag is het weer een procent of twintig meer dan zeven dagen ervoor (er zit een sterke weekcyclus in de cijfers). Maar toch, een fietstocht van deur tot deur vormt geen echt risico, en is goed voor lichaam en ziel.
Jammer ook dat met die avondklok de nadruk in de media steeds ligt op bij elkaar op bezoek kunnen gaan, terwijl het ook gewoon fijn is om 's-avonds een stukje te kunnen fietsen of wandelen. Gelukkig is daar nu wat meer ruimte voor.
Wim schreef:
wo 24 mar, 2021 14:41
Ik ben het wel met Gommers eens dat er meer aandacht zou mogen zijn voor gezond leven. Op de IC liggen zoals bekend toch vooral mensen met zwaar overgewicht, dus waarom is er een jaar later nog geen beleid om dat overgewicht terug te dringen, hoe lastig ook in de praktijk?
In 2018 is het er! een nationaal preventie akkoord!
Roken,(probleem) drinken, overgewicht moet worden teruggebracht.
In datzelfde jaar kopte TabakNee het volgende:
Het Nationaal Preventie Akkoord van staatssecretaris Blokhuis is kansloos met de VVD in de coalitie. Alleen wanneer de VVD-fractie luistert naar haar eigen achterban die wel stringente maatregelen tegen het roken wil, maakt het Preventie Akkoord enige kans.

Door Frits van Dam

Over het standpunt van de VVD over tabakspreventie hoeven we ons geen enkele illusie te maken. Roken is een vrije keuze, dat gezeur daarover moet maar eens afgelopen zijn. En ze zijn tegen accijnsverhoging boven wat er al is afgesproken. 
De nieuwe woordvoerder preventie van de VVD, Hayke Veldman heeft geen moeite met roken: “Hebben mensen straks het recht nog wel om iets ongezonds te doen?”
We zijn 3 jaar verder.. en dan komt Gommers dat er meer aandacht mag zijn voor gezond leven, dat had de politiek vorig jaar, nee in 2018 al, meteen moeten oppakken.

We betalen een behoorlijke prijs voor het recht hebben ongezonde dingen te doen.