Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Decathlon pompje, incl. manometer + slangetje - Forum Wereldfietser

Decathlon pompje, incl. manometer + slangetje

Op zoek naar info over de (nieuwe) Decathlon reisfiets, liep ik per ongeluk tegen deze aan:
https://www.decathlon.nl/p/minipomp-rac ... R-p-145782
(momenteel wel uitverkocht)

Minipomje, maar voorzien van een drukmeter. En een slangetje!
Oogt op het eerste gezicht qua specs een beetje als de Topeak, maar dan voor bijna de helft van de prijs.

Heeft iemand hier ervaring mee?


edit nanometer - manometer
(waarschijnlijk maak ik de volgende keer dezelfde fout. Niet mijn 1e keer :oops:
mikefiets schreef:
di 09 jun, 2020 12:14
Op zoek naar info over de (nieuwe) Decathlon reisfiets, liep ik per ongeluk tegen deze aan:
https://www.decathlon.nl/p/minipomp-rac ... R-p-145782
(momenteel wel uitverkocht)

Minipomje, maar voorzien van een drukmeter. En een slangetje!
Oogt op het eerste gezicht qua specs een beetje als de Topeak, maar dan voor bijna de helft van de prijs.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik niet, maar heb je de gebruikerservaringen op de site van Decathlon al gelezen?
Die maken op mij doorgaans een betrouwbare indruk. Decathlon laat ook de negatieve reviews staan: "Rommel, zou ik geen tweede keer kopen" etc.
Ik denk dat ik een drukmeter van een nanometer wel erg klein zou vinden. Ik hou het wel bij mijn manometer.
Geen idee of dat pompje wat is. Ik zie toch ook een flink aantal mindere reviews er tussen zitten.
Ik zou zelf altijd voor een pomp gaan met zo'n knopje op het opzetstuk om de druk eraf te halen. (Hoe heet zoiets?) Dit voorkomt dat de boel na het pompen vacuüm komt te zitten en je na het pompen onbedoeld het ventiel mee los draait. Ik heb zelf dan ook een voorkeur voor Lezyne pompen.

Ik zie zo'n knop er bij de Decathlon-pomp niet op zitten.
Ik twijfel zelf ook nog over een nieuwe pomp voor touren -

Lezyne Minipump CNC Micro Floor Drive Hv > https://ride.lezyne.com/products/1-mp-mfdr-v204hv
17 CM, 20 EUR

Lezyne Sport Drive HV Mini-pump > https://ride.lezyne.com/products/1-mp-spdhv-v1s04
31 CM, 40 EUR

Topeak Road Morph G > https://www.topeak.com/global/de/produc ... d-morph--g
35 CM, 40 EUR

Decathlon > https://www.decathlon.nl/p/minipomp-rac ... R-p-145782
32 CM, 20 EUR

Het punt is dat men jaren lijkt te doen met de Lezyne Micro Floor Drive Hv en Topeak Road Morph G en dan neig ik toch naar iets meer betalen voor iets dat 'bewezen' werkt.

De Lezyne mini staat nog in de lijst omdat ik zoiets kleins wel wat vind hebben en hoe vaak moet je de banden bijpompen?

En de roadmorph G kan buiten presta/shrader ook op een Dunlop ventiel, dat zie ik bij de rest niet. Ik weet niet of je daar een overzetjestukje voor kan krijgen? [Edit - omdat ik niet zo lui moet zijn] Ja dus, https://www.simson.eu/en/product/Simson ... -Schrader/
RalphP schreef:
di 09 jun, 2020 17:46

Het punt is dat men jaren lijkt te doen met de Lezyne Micro Floor Drive Hv en Topeak Road Morph G en dan neig ik toch naar iets meer betalen voor iets dat 'bewezen' werkt.
Het pootje van mijn Topeak brak binnen no-time af maar verder doet ' ie het prima. Zonder pootje gewoon tussen je twee voeten klemmen tijdens het pompen.

RalphP schreef:
di 09 jun, 2020 17:46

De Lezyne mini staat nog in de lijst omdat ik zoiets kleins wel wat vind hebben en hoe vaak moet je de banden bijpompen?
Dat ligt er maar net aan wat voor fiets je rijdt met wat voor banden en of je de bandenspanning vaak aan wil passen.

Zoals ik doe na een dag asfalt na een dag offroad bijvoorbeeld, dan gaat er toch best een hoop lucht in 26X4.0 of 27.5x3.0...

Overigens met de Decathlon pomp geen ervaring. Wel een voorvorkpomp van ze die het prima doet, maar die neem je natuurlijk niet mee op reis. Die blijft thuis en gaat gewoon retour als ' ie stuk is.
Tijdens een fietsvakantie met veel afwisseling tussen asfalt en onverhard neem ik als het even kan de Lezyne Mini Floor Drive mee. Die is wat lomper dan een minipomp, maar ergonomisch een stuk fijner.

(Ik heb ook kleinere Lezyne pompversies voor de racefiets en de mountainbike.)

Ik had ooit een Topeak Road Morph, maar die hield er opeens mee op. Dat was gelukkig pas op de terugweg op Schiphol, anders had ik onderweg toch echt een dik probleem gehad. Vandaar de switch naar Lezyne.
willem.m schreef:
di 09 jun, 2020 18:03
Tijdens een fietsvakantie met veel afwisseling tussen asfalt en onverhard neem ik als het even kan de Lezyne Mini Floor Drive mee. Die is wat lomper dan een minipomp, maar ergonomisch een stuk fijner.
Dank voor de tip, zat ik ook al naar te kijken ja. Maar ja, mijn Topeak wil afgezien van het voetje maar niet stuk ;)
Een uitstekende fietspomp kost zo'n 30 euro, of zelfs minder. Dat zijn voor mij geen bedragen waar ik goedkopere alternatieven (jatwerk?) ga proberen, om vervolgens na enige tijd alsnog de goede versie aan te schaffen.
De Britten zeggen in zo'n geval: "Buy good, buy once".
"Pound foolish, penny wise" is er nog zo één.
(ze hebben niet voor niets het zinkende Euro-schip verlaten)

Naar mijn mening/ervaring maakt Topeak de beste pompen voor een heel redelijk bedrag. (nee, ik heb geen commercieel belang bij Topeak)
Lezyne is voor de snobs, en vaak ingewikkelder maar niet beter.
Golden Oldie is natuurlijk Zefal, ook handig tegen honden.
Joris Flemming schreef:
di 09 jun, 2020 18:10
...
Lezyne is voor de snobs
...
Wat een ontzettend lullige reactie nadat ik mijn eigen ervaring deel. 🤔

Edit:
Nu ik je hele reactie nog eens lees, neem ik het maar met een korreltje zout. Bijvoorbeeld je suggestie om een fietspomp gebruiken tegen honden... Niet echt slim. En de sneer naar de euro: off-topic. Je roept maar wat.
Joris Flemming schreef:
di 09 jun, 2020 18:10
"Pound foolish, penny wise" is er nog zo één.
Het is dan ook: 'penny wise, pound foolish'.
Als we toch heerlijk aan het nitpicken zijn, het is manometer, niet nanometer. Maar dat terzijde.

Onderweg heb ik niet per se behoefte aan een drukmeter, een goede neemt wat gewicht en ruimte in. Liever een goede zonder, dan een slechte met. Voor de pomp thuis vind ik het wel praktisch :)
Als je dan zo nodig een drukmeter nodig hebt, dan kun je nog overwegen om een Schwalbe Airmax Pro Digitalmanometer mee te nemen.
En voor wat pompjes betreft, goedkoop is vaak duurkoop, ik doe nu al jaren met een topeak, niet meer te zien welk model want dat is er inmiddels afgesleten. Mooie van Topeak is ook dat ze de rubbers als reserve blijven leveren.
SimondelaCourt schreef:
di 09 jun, 2020 22:17
Als we toch heerlijk aan het nitpicken zijn, het is manometer, niet nanometer. Maar dat terzijde.
Soms is het handig om (alle) eerdere reacties te lezen, Dat kan helpen zogenaamde doublures te voorkomen :)

Maar goed, voor mij aanleiding om mijn aanhef dan uiteindelijk toch maar aan te passen.
Dan kunnen we van nitpicken, weer terug naar het eigenlijke onderwerp.

(en ik heb een mooi woord geleerd, nitpicking)
_Peter_ schreef:
di 09 jun, 2020 23:00
En voor wat pompjes betreft, goedkoop is vaak duurkoop, ik doe nu al jaren met een topeak, niet meer te zien welk model want dat is er inmiddels afgesleten. Mooie van Topeak is ook dat ze de rubbers als reserve blijven leveren.
Helemaal mee eens! Ik heb al héél lang een Topeak Combo Master Blaster. Intussen opgevolgd door de Morph. Een heel fijne pomp, waar je ook een raceband mee op druk krijgt.
Een paar jaar geleden heb ik nog een revisiesetje weten te bemachtigen, waarmee de pomp weer als nieuw werkt.
Voor mij nooit meer een minihandpompje. Ik heb me in Italië de blaren op m'n handen gepompt nadat ik binnen 400 meter twee keer lek reed en met een Lezyne pompje aan de slag moest. Dunne racebandjes, dus mocht er 7,5 bar in pompen.
Na thuiskomst heb ik 'm vervangen door de Road Morph en sindsdien vrees ik geen enkele lekke band meer.