Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kampeerterreinen open of gesloten in verband met Corona - Pagina 10 - Forum Wereldfietser

Kampeerterreinen open of gesloten in verband met Corona

225 berichten
Tja in mijn familie- en kennissenkring zijn er mensen waarvan de behandeling maanden is uitgesteld (zowel operaties, chronische ziekten als kanker) wat ook heel veel negatieve gevolgen zal hebben. Het verhaal heeft dus meer kanten dan alleen Corona vs. economie (waarbij de laatste overigens ook gevolgen kan hebben voor de volksgezondheid).
Allemensen, het onderwerp is: Kampeerterreinen open of gesloten in verband met Corona.

Voor diepgravende analyses en veronderstellingen over Corona graag naar Jaap van Dissel CS.
Goed nieuws, met een voorbehoud:

'Toiletten en douches op campings eerder open'
09 juni 2020 Algemeen

Toiletten en douches op campings gaan op 15 juni weer open. Dat meldt de NOS. Om verspreiding van het coronavirus te voorkomen, zijn deze voorzieningen al maanden gesloten. Volgens de planning van het kabinet zouden de toiletten en douches vanaf 1 juli weer opengaan, maar volgens Haagse bronnen wordt dat twee weken vervroegd.

Het idee daarachter is dat vanaf 15 juni buitenlandse toeristen weer welkom zijn en dat dat een logisch moment is om ook de sanitaire voorzieningen weer te openen. Het besluit is nog wel onder voorbehoud van goedkeuring van het Outbreak Management Team.
Jeroen206 schreef:
di 09 jun, 2020 13:38
Goed nieuws, met een voorbehoud:

'Toiletten en douches op campings eerder open'
09 juni 2020 Algemeen

Toiletten en douches op campings gaan op 15 juni weer open. Dat meldt de NOS. Om verspreiding van het coronavirus te voorkomen, zijn deze voorzieningen al maanden gesloten. Volgens de planning van het kabinet zouden de toiletten en douches vanaf 1 juli weer opengaan, maar volgens Haagse bronnen wordt dat twee weken vervroegd.

Het idee daarachter is dat vanaf 15 juni buitenlandse toeristen weer welkom zijn en dat dat een logisch moment is om ook de sanitaire voorzieningen weer te openen. Het besluit is nog wel onder voorbehoud van goedkeuring van het Outbreak Management Team.
Op het nieuws werd het voorbehoud niet gemaakt, dus hopen dat het definitief is :)

*gaat snel weer routes plannen ;)
Iets met half vol en half leeg en Vincent verkeerd volgens mij ook allang in de risicogroep. Maar zelfs mijn 95-jarige schoonmoeder met astma wil niet langer opgehokt zitten. En natuurlijk moeten we geen mega-evenementen organiseren, ga ik voorlopig niet zingen en blijf ik afstand houden en teveel wisselende contacten vermijden. Maar ik ga ook binnenkort met een (klein) groepje een stukje fietsen en kamperen. KAMPEERTERREINEN EN BELGIE OPEN VANAF 15 JUNI!
Volgens de ANWB loopt het nu al storm qua reserveringen (meteen na de persconferentie). Ik hoop dat er nog plek overblijft voor een fietser+trekkerstentje ;)
Ik vrees dat dat er niet in gaat zitten dit jaar.

Voor mij 1 van de redenen om dit jaar zeer waarschijnlijk maar thuis te blijven. Houd niet van reserveren + mijn gezondheid is me ook wat waard en wil geen extra risico te lopen (door mensen die het niet zo nauw nemen met de voorschriften).
Inge1 schreef:
wo 10 jun, 2020 08:56
Houd niet van reserveren.
Ik hou in principe ook niet van dat vastleggen, maar anderzijds geeft het wel "rust": je weet waar je terecht komt en je weet wat je die dag gaat fietsen (ik ga meestal uit van afstanden tussen de 120 en 140 km, dan is het ook niet erg als je een keer "wat te vroeg" aankomt ;))

NB: het gaat dan wel om kortere tochten, voor een week of meer zou het voor mij ondoenlijk zijn.
Ik denk inderdaad aan week of langer en als ik er 80 op een dag doe - dan is dat voor mij genoeg.
Inge1 schreef:
wo 10 jun, 2020 10:12
Ik denk inderdaad aan week of langer en als ik er 80 op een dag doe - dan is dat voor mij genoeg.
Als ik een langere periode zou fietsen zou ik het gemiddelde ook flink omlaag moeten gooien... maar ik verveel me zo snel als ik niet aan het fietsen ben ;)
Inge1 schreef:
wo 10 jun, 2020 08:56
Ik vrees dat dat er niet in gaat zitten dit jaar.

Voor mij 1 van de redenen om dit jaar zeer waarschijnlijk maar thuis te blijven. Houd niet van reserveren + mijn gezondheid is me ook wat waard en wil geen extra risico te lopen (door mensen die het niet zo nauw nemen met de voorschriften).

Hier ook alle plannen in de ijskast. Geen fietstocht in Nederland of daarbuiten nog. Reserveren hoort niet bij mijn vrijheidsgevoel van fietsen. Maar nog veel belangrijker, er is naar mijn gevoel nog teveel onduidelijk ook bij deskundigen. Daarbij berichten over een falende en niet altijd zo'n open overheid. Zie nu weer de bescherming van het zorgpersoneel. En het feit dat steeds meer mensen de maatregelen voor zichzelf niet meer zo belangrijk vinden maar even vergeten om rekening te houden met degenen die daar anders in staat. Met als gevolg soms een grote bek wanneer je vriendelijk vraagt om hier rekening mee te houden. Heb het al een aantal malen zelf meegemaakt of bij anderen zien gebeuren. Wat erg jammer genoeg weer leidt tot een grotere beperking voor mensen die het voor henzelf, werk in zorg of voor andere mensen in hun omgeving wel belangrijk vinden om afstand te houden. Het is niet anders. Daarom ook hier pas op de plaats tot we/ik meer weten. Sommigen zijn klaar met Corona, inclusief ik maar ik vrees dat corona nog niet klaar is met ons. Wat wijsheid is weet geen van ons allen. Ben ik te voorzichtig of zijn anderen te onvoorzichtig, niemand weet het. Dit zal pas na afloop duidelijk zijn.

Hoe dan ook iedereen een fijne zomer, wat je ook vindt of doet, probeer daarbij rekening te houden met anderen.
Natuurcamping de Slangenburg in Sellingen (Gr) is voor trekkers met fiets of schoen het gehele jaar gesloten.
Maar ze hebben nu wel plek op het groepsterrein de Zonnegloren.
Vanmorgen gebeld omdat dat niet zo duidelijk was.
Alle voorzieningen zijn er behalve stroom.

Ondanks alles hebben wij zin in de trip, passen goed op ons zelf. Een fietsvakantie geeft naar mijn gevoel meer zekerheid om veilig de maatregelen te hanteren.
In een vliegtuig en op een volle camping of aan het strand lijkt me nu ook niet de juiste plek.

Anja.
dijken63 schreef:
wo 10 jun, 2020 17:28
Natuurcamping de Slangenburg in Sellingen (Gr) is voor trekkers met fiets of schoen het gehele jaar gesloten.
Maar ze hebben nu wel plek op het groepsterrein de Zonnegloren.
Vanmorgen gebeld omdat dat niet zo duidelijk was.
Alle voorzieningen zijn er behalve stroom.

Ondanks alles hebben wij zin in de trip, passen goed op ons zelf. Een fietsvakantie geeft naar mijn gevoel meer zekerheid om veilig de maatregelen te hanteren.
In een vliegtuig en op een volle camping of aan het strand lijkt me nu ook niet de juiste plek.

Anja.
Wij hebben al tijdig een plekje gereserveerd op natuurcamping Slangenborg, we gaan een hele week op hetzelfde plekje staan. Anders dan we gewend zijn maar omdat deze natuurcamping maar 2 volwassenen per plekje toelaat en maar 10 kampeerplekjes heeft valt het met veel wisselende contacten mee. Denk ik. De rest van de vakantie kamperen we in onze tuin. Ik gruwel van volle campings en gezien de run op kampeerterreinen heb ik daar zooo geen zin in.
Musiceren in de buitenlucht mag weer. Gillen bij ukelele (nog) niet........😪
Dat wordt dus playbacken, Loes ;-)
melding op de website van SBB;
Vanaf 19 juni gaan (bijna) alle kampeerterreinen weer open, ook de sanitaire voorzieningen zijn dan weer geopend. Let op: Online reserveren is dit hele seizoen verplicht. Je kunt niet op de bonnefooi komen.



De kampeerterreinen op de Waddeneilanden en de Cockse Heide zullen 1 juli open gaan.
Wat vervelend toch. Dat wordt dit jaar ook geen rondje IJsselmeer;
"Corona-maatregelen Afsluitdijk komende periode;
De fietsbus blijft volgens de zomerdienstregeling rijden, maar kan in verband met de Corona-maatregelen minder mensen vervoeren. Wij vragen iedereen hier verstandig mee om te gaan en gehoor te geven aan het advies van de Rijksoverheid om zoveel mogelijk thuis te blijven en de bus alleen te gebruiken voor woon-werkverkeer".

Dat wordt thuis blijven en vanuit huis allerhande leuke tochtjes plannen dit jaar.
Want reserveren is niet mijn manier van vakantie vieren. Op die manier vier ik geen vrijheid van verplichtingen.
Het keurslijf van rekening houden met de agenda van jezelf en anderen.
Daar wil ik juist eventjes aan ontsnappen.
joukon schreef:
za 13 jun, 2020 07:56
Wat vervelend toch. Dat wordt dit jaar ook geen rondje IJsselmeer;
"Corona-maatregelen Afsluitdijk komende periode;
De fietsbus blijft volgens de zomerdienstregeling rijden, maar kan in verband met de Corona-maatregelen minder mensen vervoeren. Wij vragen iedereen hier verstandig mee om te gaan en gehoor te geven aan het advies van de Rijksoverheid om zoveel mogelijk thuis te blijven en de bus alleen te gebruiken voor woon-werkverkeer".
Ik vraag mij af hoeveel mensen per dag de Afsluitdijk per fiets/brommer/scooter over willen voor woon-werkverkeer en nu dus met de fietsbus moeten gaan.
DaVinci schreef:
za 13 jun, 2020 08:59
Ik vraag mij af hoeveel mensen per dag de Afsluitdijk per fiets/brommer/scooter over willen voor woon-werkverkeer en nu dus met de fietsbus moeten gaan.
Is idd hilarisch zo'n standaardzin...
Gewoon weer iemand achter een bureau die de standaardzin kopieert om maar niet ergens op aangesproken te kunnen worden, die de specifieke situatie niet bekijkt en ondertussen wel met het vliegtuig op vakantie gaat. Kortom, gewoon die bus nemen als je op fietsvakantie bent en de afsluitdijk over wilt. Wel met een plan B in het achterhoofd voor als het te druk blijkt in die bus, maar dat geldt in deze tijden altijd en overal.