Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kampeerterreinen open of gesloten in verband met Corona - Pagina 11 - Forum Wereldfietser

Kampeerterreinen open of gesloten in verband met Corona

225 berichten
DaVinci schreef:
za 13 jun, 2020 08:59
joukon schreef:
za 13 jun, 2020 07:56
Wat vervelend toch. Dat wordt dit jaar ook geen rondje IJsselmeer;
"Corona-maatregelen Afsluitdijk komende periode;
De fietsbus blijft volgens de zomerdienstregeling rijden, maar kan in verband met de Corona-maatregelen minder mensen vervoeren. Wij vragen iedereen hier verstandig mee om te gaan en gehoor te geven aan het advies van de Rijksoverheid om zoveel mogelijk thuis te blijven en de bus alleen te gebruiken voor woon-werkverkeer".
Ik vraag mij af hoeveel mensen per dag de Afsluitdijk per fiets/brommer/scooter over willen voor woon-werkverkeer en nu dus met de fietsbus moeten gaan.
Het Landelijk Fietsplatform schijnt het onderzocht te hebben.
bert sitters schreef:
za 13 jun, 2020 16:21
Het Landelijk Fietsplatform schijnt het onderzocht te hebben.
Ja en dus.
Conclusie????
blokdoorn schreef:
za 13 jun, 2020 09:55
Gewoon weer iemand achter een bureau die de standaardzin kopieert om maar niet ergens op aangesproken te kunnen worden, die de specifieke situatie niet bekijkt en ondertussen wel met het vliegtuig op vakantie gaat. Kortom, gewoon die bus nemen als je op fietsvakantie bent en de afsluitdijk over wilt. Wel met een plan B in het achterhoofd voor als het te druk blijkt in die bus, maar dat geldt in deze tijden altijd en overal.
Beladen met fietstassen met je kampeerspullen ziet er niet bepaald uit als essentiële verplaatsing woon-werkverkeer.
Plan B uitgewerkt zou als volgt eruit kunnen zien.
Maak gebruik van veerboten tussen de verschillende Waddenzee eilanden;
https://www.rugzaktrips.nl/europa/neder ... hoppen.htm

Houd rekening mee dat je voor een kampeerplek moet reserveren.
joukon schreef:
za 13 jun, 2020 07:56
Wat vervelend toch. Dat wordt dit jaar ook geen rondje IJsselmeer;
"Corona-maatregelen Afsluitdijk komende periode;
De fietsbus blijft volgens de zomerdienstregeling rijden, maar kan in verband met de Corona-maatregelen minder mensen vervoeren. Wij vragen iedereen hier verstandig mee om te gaan en gehoor te geven aan het advies van de Rijksoverheid om zoveel mogelijk thuis te blijven en de bus alleen te gebruiken voor woon-werkverkeer".
Wij lazen begin mei hetzelfde mantra van de Rijksoverheid, maar konden op 6 mei zonder problemen met onze bepakte fietsen de Afsluitdijk over in een vrijwel lege fietsbus (even scrollen in dit topic met foto's). In de zomer zal het er wel drukker worden. Hopelijk rijdt dan de aangepaste fietsbus weer. Wel zul je er nu mondkapjes moeten gebruiken.
Ook bij de NTKC wordt tentkamperen vanaf 15 juni weer bijna overal mogelijk. Voorlopig wel nog alleen voor clubleden met een reservering (zie hier).
NTKC-leden kunnen nu ook voor Juli tentplekken reserveren. (Ik heb net gereserveerd). Terreinen komen in gedeeltes beschikbaar. Ik las een NTKC Facebook-topic (hep op facebook gestaan :wink:) dat er voor wandelende en fietsende NTKC-leden mogelijkheden zijn om zonder reserveren 1 nachtje te blijven.
Wij zijn net terug van vier dagen fietsen in Groningen en Drenthe. De planning was nog gemaakt toen alleen campings met prive sanitair open waren.
Eerste nacht: natuurkampeerterrein Hooghalen. Hier zou alleen een wc tentje zijn maar inmiddels was het sanitair wel open. Een mooie rustige camping.
Tweede nacht: hotel in Emmen om te kunnen douchen. Dat was dus niet meer zo nodig maar we hebben de reservering wel laten staan.
Derde nacht: Natuurkampeerterrein in Wedde. Dit is pas sinds 2019 open en is een mooi, klein en heel net terrein.
Alles bijeen waren dit 221 km via de natuurroutes van de planner van de fietsersbond. Tussen Emmen en Wedde waren we wel teleurgesteld dat we niet langs de esdorpen kwamen maar langs eindeloze veenkanalen. Een optie in de planner met een beetje meer cultuur en geschiedenis zou wel leuk zijn.

Wat ons het meest opviel was dat onze conditie zo achteruit gegaan was na bijna drie maanden opgehokt zijn, en ondanks pogingen toch nog wat te bewegen. Ik had zelfs voor het eerst in vijftig jaar of zo een beetje zadelpijn. Dan zie je toch dat die dagelijkse ritjes naar het werk etc toch een goede bodem leggen.
Kortom, tijd voor meer uitjes.
Die achteruitgang van de conditie is ons ook opgevallen ja. Dagetappes met bepakking tot 120 km waren nooit een probleem, maar nu wel.. 95 km zonder bepakking was genoeg vorige week. elukkig gaat dat snel, na een paar dagen ging het al veel beter.
Jeroen206 schreef:
do 18 jun, 2020 17:57
Ik las een NTKC Facebook-topic (hep op facebook gestaan :wink:) dat er voor wandelende en fietsende NTKC-leden mogelijkheden zijn om zonder reserveren 1 nachtje te blijven.
Als dat klopt en geen gevalletje Fakebook is, hoop ik dat dit snel ergens op de website wordt vermeld. In de NTKC-nieuwsbrief die ik zojuist ontving, wordt nog steeds alleen verkondigt dat je altijd moet reserveren. Dat kan nu wel tot 1 oktober.
FW: Vanaf 19 juni (bijna) alle kampeerterreinen weer open! MAAR TREKKERSPLEKKEN NIET !!!! :evil:
Betreft Staatsbosbeheer.

Beste wereld fiets vrienden, wat vinden jullie van deze kwestie??

Verzonden: vrijdag 19 juni 2020 10:37
Aan: 'SBB Logeren bij de boswachter'
Onderwerp: RE: Vanaf 19 juni (bijna) alle kampeerterreinen weer open!
Urgentie: Hoog

Beste mevrouw Marina,

Dit is ontzettend jammer; ik voel mij enorm gediscrimineerd. Dit is een maatregel Staatsbosbeheer onwaardig.

U geeft zich over aan de waanzinnige massahysterie, en hebt dus absoluut geen vertrouwen in de verantwoordelijkheid die mensen zelf dragen.
Ik spreek hier schande van en ben heel erg verontwaardigd.

Een gezin dat een week blijft met twee of drie kinderen maken meer sanitaire bewegingen dan een rondtrekkende solist of echtpaar.

Nogmaals ik ben zeer teleurgesteld. De fietser mag al niet meer met de trein mee, en nu mag hij ook al niet meer bij Staatsbosbeheer kamperen.
Terwijl we in Nederland op vakantie dienen te blijven.

Nogmaals, bijzonder spijtig.

Met vriendelijke groeten,
Co Tambach
Heemskerk


Van: SBB Logeren bij de boswachter [mailto:logerenbijdeboswachter@staatsbosbeheer.nl]
Verzonden: vrijdag 19 juni 2020 08:45
Aan: 'Tambach'
Onderwerp: RE: Vanaf 19 juni (bijna) alle kampeerterreinen weer open!

Goedemorgen heer Tambach,

Hartelijk dank voor uw email.

Het besluit om de trekkersplekken dit seizoen te sluiten is genomen om het aantal bewegingen op het terrein, en dus op het sanitair, te verminderen.
Aangezien het sanitair de plek is waar de meeste druk ligt voor wat betreft mogelijke corona besmettingen is dit een van de maatregelen die wij hebben moeten nemen.

Voor meer informatie over de corona maatregelen verwijzen wij u graag naar de website met de volgende link:
https://www.logerenbijdeboswachter.nl/i ... oronavirus

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Indien u nog vragen heeft horen wij dit graag.

Met vriendelijke groet,
Marina Waakop Reijers-Zieleman I Staatsbosbeheer

Postbus 563, 7400 AN | Binnensingel 3, 7411 PL DEVENTER
T 030-6977749 | E m.waakopreijers@staatsbosbeheer.nl
I www.staatsbosbeheer.nl

Van: Tambach [mailto:ctnt@ziggo.nl]
Verzonden: zaterdag 13 juni 2020 19:01
Aan: SBB Logeren bij de boswachter <logerenbijdeboswachter@staatsbosbeheer.nl>
Onderwerp: RE: Vanaf 19 juni (bijna) alle kampeerterreinen weer open!
Urgentie: Hoog

Beste boswachters,

Dankjewel voor de emails en de mooiste campsites.
Maar, ………. WAAROM?

• , trekkersplekken blijven het hele seizoen gesloten
Bij voorbaat dank voor een antwoord.
Met vriendelijke groeten,

Co Tambach
Heemskerk
Wim schreef:
do 18 jun, 2020 20:16
Alles bijeen waren dit 221 km via de natuurroutes van de planner van de fietsersbond. Tussen Emmen en Wedde waren we wel teleurgesteld dat we niet langs de esdorpen kwamen maar langs eindeloze veenkanalen. Een optie in de planner met een beetje meer cultuur en geschiedenis zou wel leuk zijn.
Deze planner is vooral handig om de kortste of snelste fietsroute van A naar B te vinden. Of een autoluwe route, die dan vaak wel een grote omrijfactor heeft. Ook ik ben niet laaiend enthousiast over de natuurrroutes van deze planner. Zo'n route maakt meestal een enorme omweg via plekken die blijkbaar ooit door een vrijwilliger zijn gedefinieerd als 'natuur'. Andere plekken, die soms veel mooier zijn, worden dan weer gemeden omdat die blijkbaar niet bekend waren bij degenen die de planner hebben voorbereid. (Zelf heb ik 15 jaar geleden als Fietsersbondlid nog meegewerkt aan een fietsrouteplanner van Zuid-Holland, een voorloper van de landelijke planner. Om voor subsidie in aanmerking te komen, moesten ambtenaren er ook nog hun plasje op doen, waarna de planner onvindbaar werd of zelfs helemaal offline ging tot de landelijke planner werd gelanceerd.)

Wil je weinig tijd steken in de voorbereiding van een route, dan kun je er snel eentje maken m.b.v. fietsknooppunten. Wil je echter een afwisselende route door aantrekkelijke landschappen en langs karakteristieke plaatsen, dan kun je er beter de tijd voor nemen en bijvoorbeeld de kaart van beschermde stads- en dorpsgezichten (zie hier) gebruiken en een blik werpen op oude topografische kaarten (zie topotijdreis; door de tijdbalk te verschuiven, kun je snel zien wat er de laatste eeuw veranderd is). Ook kun je Atlas Natuurlijk Kapitaal gebruiken en daar links onder 'Groene recreatie' de optie 'Belevingswaarde van het landschap' aanvinken.
Ja de omwegen zijn soms opmerkelijk, en de dorpen missen is ook niet alles. Toch ben ik meestal wel blij - het is ook snel en makkelijk.
Toch nog even over de campings van Staatsbosbeheer. Volgens mijn interpretatie betekent de maatregel niets anders dan dat je tevoren moet reserveren, maar dat nog altijd kunt doen voor een enkele nacht met een tentje. Ik heb net geprobeerd voor een nacht met een tentje te boeken op een willekeurige SBB camping en kwam tot de definitieve reserveringspagina (verder wilde ik niet gaan voor een fake boeking). Volgens mij willen ze alleen zeker zijn dat er niet meer mensen komen te staan dan de capaciteit. En dat lijkt me redelijk.
Cobussie schreef:
vr 19 jun, 2020 13:21
FW: Vanaf 19 juni (bijna) alle kampeerterreinen weer open! MAAR TREKKERSPLEKKEN NIET !!!! :evil:
Beste wereld fiets vrienden, wat vinden jullie van deze kwestie??
Raad eens wat de forumbezoekers daarvan vinden?
Verder ben ik van mening dat je, wanneer je iets gedaan wilt krijgen, beter kunt beginnen met je contactpersoon correct aan te schrijven (mevrouw Waakop Reijers-Zieleman schrijft jou toch ook niet aan als 'mijnheer Co'?), maar dat terzijde.

Carl
keesswart schreef:
vr 19 jun, 2020 12:20
Jeroen206 schreef:
do 18 jun, 2020 17:57
Ik las een NTKC Facebook-topic (hep op facebook gestaan :wink:) dat er voor wandelende en fietsende NTKC-leden mogelijkheden zijn om zonder reserveren 1 nachtje te blijven.
Als dat klopt en geen gevalletje Fakebook is, hoop ik dat dit snel ergens op de website wordt vermeld. In de NTKC-nieuwsbrief die ik zojuist ontving, wordt nog steeds alleen verkondigt dat je altijd moet reserveren. Dat kan nu wel tot 1 oktober.
Daar is inderdaad meer duidelijk nodig. Ik heb er maar een vraag over gesteld op het beruchte Facebook 😉 met daarbij de vraag of dit klopt en mogelijk ergens op de NTKC-site staat of komt. Ik houd je op de hoogte.
Wim schreef:
vr 19 jun, 2020 13:36
Ja de omwegen zijn soms opmerkelijk, en de dorpen missen is ook niet alles. Toch ben ik meestal wel blij - het is ook snel en makkelijk.
En het is altijd een verrassing (ook al is het misschien niet altijd positief ;)) hoe de route loopt.
Voor het eerst gekampeerd dit jaar! 8)
meissie moest vanmorgen om 10 uur in Dronten aan t werk dus zaterdag de boel maar in en op de auto en naar Natuurkampeerterrein Nieuw Soerel.

Schoonmoeder had ook te lang opgesloten gezeten dus die was er al met de camper, lekker gefietst daar en 2 nachtjes gebleven, meissie vanmorgen in Dronten afgezet en toen naar huis, spullen opgeruimd en toen met de MTB het bos in want de routes Zeist en Austerlits zijn weer open 8)

Afbeelding
Voor wie een rondje fietst in België:
Er staan ondertussen meer dan 700 tuinen ter beschikking voor wandelaars en fietsers.
https://welcometomygarden.org/
Nienke VDR schreef:
do 25 jun, 2020 14:41
Voor wie een rondje fietst in België:
Er staan ondertussen meer dan 700 tuinen ter beschikking voor wandelaars en fietsers.
https://welcometomygarden.org/
Ziet er leuk uit. Aantal ook met toilet e.d. :). Handig gezien de kampeermogelijkheden in België.

Eén van de "coming soon" terreintjes heb ik al eens getest (staat nog ergens op het WF-forum) en daar was ik erg positief over :)
Mijn fietstocht van gisteren is me erg bevallen, en dus bedacht ik dat ik met dit mooie weer wel eens een klein kampeertochtje kon gaan maken. Nu zijn er in deze tijd van het jaar niet heel veel campings open,dus kwam ik uit op het Staatsbosbeheer terrein in Borger. Maar daar is het trekkersveldje gesloten, en dat betekende dus inderdaad dat ik niet kon boeken voor een tentje.Nu dus landgoed Mariahoeve in Papenvoort maar eens proberen.