Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 51 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2566 berichten
Oeh...lekker kleurtje. Wist stuurlintje? Witte kabels?
Leuk dat na zo'n lap tekst de nieuwe pagina gewoon weer met een set foto's begint.

Die is mooi geworden zeg! Heb je ook een 'before' foto bij deze fraaie 'after'?
Niet om lullig te willen doen maar de eerste beschadiging zal door deze specifieke kleur lastig worden te verdoezelen. Zelf ooit een parelmoer witte en groene fiets gehad, dat had ik achteraf beter niet kunnen doen. De beschadingen hoe klein ook waren ook met een lakstift in de juiste kleur niet echt mooi meer te krijgen.

Jan zelf zou er ook wel mee gezien willen worden denk ik.
Het is poedercoat en 3 lagen dik Peter...komt wel goed denk ik :D
Marco Meijerink schreef: Oeh...lekker kleurtje. Wit stuurlintje? Witte kabels?
Dat mag ze zelf beslissen :wink:
(Sterker nog ze monteerd hem zelf af denk ik)
Jurr schreef: Leuk dat na zo'n lap tekst de nieuwe pagina gewoon weer met een set foto's begint.
Die is mooi geworden zeg! Heb je ook een 'before' foto bij deze fraaie 'after'?
Ja die staat ff terug, maar vooruit;
IMG_20200329_145955021_HDR.jpg
Gedeeltelijk chroom, zilver, blauw en oranje. Het frame is gebouwd in Columbus Thron en uit 1994, ik kocht het van de eerste eigenaar en de eerste ketting en tandwielen zaten er nog op, zo weinig was er mee gereden. Zat een RX100 2x7 groep op met STI's en alles was rijp voor de bak. (Van het stilstaan)
En je kan op de achtergrond gelijk zien wat ik met m'n oude frames doe :wink:
Shadow schreef:
vr 19 jun, 2020 19:48
En je kan op de achtergrond gelijk zien wat ik met m'n oude frames doe :wink:
Die driewieler bedoel je?

;)
Jurr schreef:
vr 19 jun, 2020 19:55
Shadow schreef:
vr 19 jun, 2020 19:48
En je kan op de achtergrond gelijk zien wat ik met m'n oude frames doe :wink:
Die driewieler bedoel je?

;)
Die wordt dagelijks (mis/ge)bruikt
Het komt op mij over dat de fiets een beetje aan de kleine kant is voor degene op de foto, of valt het alleszins mee?
Hij is naar alle kanten iets groter als haar Koga, mijn metingen zeggen 56 hoog, 55 lang. Het had 57 / 57 mogen zijn maar dat vangen we af met een setback zadelpen en wat langere stuurpen.
Wat een kleurtje!
Kon je met de fiets zelf afhalen natuurlijk!
jwkeij schreef:
za 20 jun, 2020 23:46
Wat een kleurtje!
Kon je met de fiets zelf afhalen natuurlijk!
Had gekund, maar ik had nog wat voor hem ook en dat woog nogal, misschien zie je binnenkort wel wat dat was :D
Je eigen Big Dumny? :D
Nee zeker niet, het was geen fiets en het komt ook niet meer terug naar mij 8)
IMG_20200625_214531367.jpg
IMG_20200625_214522350.jpg
Niet nieuw aangeschaft, maar wel zelf opnieuw ingelakt, brede randobar onderweg van Velo Orange besteld bij Liberte Cycles (ik wordt nogal hebberig van hun site). Dan langzaamaan eens spullen voor mijn racer gaan verzamelen.
Shadow schreef:
do 25 jun, 2020 22:41

Niet nieuw aangeschaft, maar wel zelf opnieuw ingelakt, brede randobar onderweg van Velo Orange besteld bij Liberte Cycles (ik wordt nogal hebberig van hun site). Dan langzaamaan eens spullen voor mijn racer gaan verzamelen.
Dan kun je maar beter niet naar Wageningen toe gaan. Daar staan ook nog wat mooie oude klassiekers.
_Peter_ schreef:
do 25 jun, 2020 22:58
Dan kun je maar beter niet naar Wageningen toe gaan. Daar staan ook nog wat mooie oude klassiekers.
Ik had al rondgekeken op de foto's van de winkel op de site :oops:
Om het fietsen nog aangenamer te maken dan het al is toch de bar-end shifters vervangen door een setje Shimano SORA brifters, fijn dik Lizzard Skin stuur tape en een spionnetje aan het "barre einde" :D Fijn fietsje nog veel fijner!

Bijlagen

_Peter_ schreef:
do 25 jun, 2020 22:58
Dan kun je maar beter niet naar Wageningen toe gaan. Daar staan ook nog wat mooie oude klassiekers.
Dit. Heerlijk rommelig ingericht (zeg maar "zoals het vroeger was") en veel mooie spullen.

Het grappige is dat het ook nog echt een "ouderwetse" fietsenmaker is. Studenten e.d. die daar hun rammelkarretje laten repareren (tot het hoogst noodzakelijke).
Katermeister schreef:
vr 26 jun, 2020 11:15
Om het fietsen nog aangenamer te maken dan het al is toch de bar-end shifters vervangen door een setje Shimano SORA brifters, fijn dik Lizzard Skin stuur tape en een spionnetje aan het "barre einde" :D Fijn fietsje nog veel fijner!
Héél fraaie fiets! :D

Ff als technische leek: Dus die Sora's (een racefietsgroep) zijn geschikt voor MTB-derailleurs icm hydraulische schijfremmen?
Fedor schreef:
vr 26 jun, 2020 11:58
Katermeister schreef:
vr 26 jun, 2020 11:15
Om het fietsen nog aangenamer te maken dan het al is toch de bar-end shifters vervangen door een setje Shimano SORA brifters, fijn dik Lizzard Skin stuur tape en een spionnetje aan het "barre einde" :D Fijn fietsje nog veel fijner!
Héél fraaie fiets! :D

Ff als technische leek: Dus die Sora's (een racefietsgroep) zijn geschikt voor MTB-derailleurs icm hydraulische schijfremmen?
Ik zie mechanische schijfremmen op de foto :wink:

Mooie fiets trouwens!