Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 54 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2566 berichten
Ik had het nog niet door maar heb jij een adapter nodig van 22,2mm met wig naar 1 1/8" om een A-head stuurpen te monteren? Die heb ik hier nog liggen...
Past die mooie Jan Jansen voorbouw niet?
Ja die past perfect, maar is erg laag en 25,8mm sturen zijn niet zo dik gezaaid. Maar het komt goed!
bdr schreef: Ik had het nog niet door maar heb jij een adapter nodig van 22,2mm met wig naar 1 1/8" om een A-head stuurpen te monteren? Die heb ik hier nog liggen...
Dankje! Die heb ik dus ook in bestelling staan, maar nu vond ik ook nog een stuurpen en voorbouw in 1 waar de maten kloppen, dus 22,2 met wig en stuurpen er aan vast die een 31,8mm stuur pakt. En in het zwart 8)
Shadow schreef:
wo 01 jul, 2020 22:46
Geen tanlines :shock:
Ik heb die op de benen nog, en die zijn zo erg dat ik niet meer naar een zwembad durf :P

Blote schouders is trouwens wel een stuk frisser rijden met heet weer :)
Ja kan ik me voorstellen!
@bdr: wat een lekkere waslijst! :D

Mijn nieuwste aanwinst: Een DAB+ radio op zakformaat.
(Daar gaat mijn 8,3 kg lichte essentiële uitrusting....)
Schermafbeelding 2020-07-02 om 10.03.20.png
jwkeij schreef:
do 02 jul, 2020 10:07

Mijn nieuwste aanwinst: Een DAB+ radio op zakformaat.
(Daar gaat mijn 8,3 kg lichte essentiële uitrusting....)
Leuk klein ding :)

Maar kan radio luisteren niet online via je telefoon...?
Ja, tuurlijk wel. Alleen vreet dat én veel batterij én data... De telefoon gebruik ik voor bellen en Instagram updates.

Nu had ik nog wat cadeaukaarten liggen, dus voor de prijs (lees: 0,-) hoefde ik t niet te laten. Voor de 173 gram trouwens ook niet.
Nuroad met bepakking.jpg
Mijn nieuwe fiets met bepakking voor kortere vakanties. Met de Vaude Aqua light voortassen die ik van Bert van Sprang heb overgenomen.
Mooie fiets+tassen combi :)
Mijn 'stoel'
DSC_1213.JPG
Poppink schreef:
do 02 jul, 2020 20:16
Mijn 'stoel'
Wow! Begint jouw fiets niet te zwabberen van zo'n rotsblok op je bagagedrager? Of steek je die in je frame bag of stuurtas?
FransD schreef:
do 02 jul, 2020 16:48
Nuroad met bepakking.jpg

Mijn nieuwe fiets met bepakking voor kortere vakanties. Met de Vaude Aqua light voortassen die ik van Bert van Sprang heb overgenomen.
Hoi Frans,

Ziet er goed uit!!
Mag ik vragen welke bagagedrager en bidonhouders je aan de voorzijde hebt gemonteerd ? Heb dezelfde fiets en deze deze week voorzien van een ortlieb rack3 drager.
Niels-cor schreef:
do 02 jul, 2020 22:13
Hoi Frans,

Ziet er goed uit!!
Mag ik vragen welke bagagedrager en bidonhouders je aan de voorzijde hebt gemonteerd ? Heb dezelfde fiets en deze deze week voorzien van een ortlieb rack3 drager.
Ik heb een tubus cargo drager. De bidonhouders zijn standaard bidonhouders met een bevestiging die ik bij de Decathlon heb gevonden. https://www.decathlon.nl/p/universele-b ... mc=8339445. Ik ben benieuwd hoe die het op langere termijn houden. Tot nu toe zitten ze goed vast.
We hebben vandaag een nieuwe tent mogen kopen. Héél flinke investering, maar we hopen er dan ook erg lang plezier van te hebben. Het is na lang beraad een Nigor laughing owl geworden. plaatje van het www:
8F071A63-0664-4B01-8DE0-59325068D905.jpeg
Je kunt erin slapen mét hoofdkussens 8)
Ook om de fietsen binnen te zetten, of gewoon lekker veel ruimte nodig?
Fedor schreef:
zo 05 jul, 2020 19:56
Ook om de fietsen binnen te zetten, of gewoon lekker veel ruimte nodig?
Fietsen slapen buiten, radical cyclone slaapt binnen. We stonden voor de vraag of we met twee 2p tenten zouden gaan (hebben we, waarvan één aan het eind van zijn levensduur) of met één grote. Veel wikken en wegen, een tent is één groot compromis (en twee tenten is nog steeds één groot compromis). Het aanbod in 4/5 persoons, zithoogte, riante entree en tot ~7kg is niet heel groot. Deze tent irl zien staan heeft eigenlijk wel de doorslag gegeven.

Daarnaast: de laughing owl is ook top voor een snelle pitch met z'n tweeën voor een nachtje (met de auto), stoeltjes in het voorportaal en genieten.

Heb al een hoop tenten gehad maar dit is toch wel met voorsprong de meest sjieke, erg blij mee :D
rsz_img_20200705_145927712_hdr (1).jpg
rsz_img_20200705_145947122_hdr.jpg
Die is klaar!
Frame;
Jan Janssen Paris-Roubaix in Columbus Thron buis, 56cm hoog, 55cm lang.
Bouwjaar 1997
Opnieuw gepoedercoat door Wind Cycleworks in Goes. Het zijn 2 lagen transparant blauw over een zilver flake onderlaag, Bart heeft dit echt super mooi laten verlopen van donker bij de lugs en uiteinden van het frame, tot licht in het midden van de buizen. Als je ook een frame wilt laten coaten, een fiets wil laten bouwen of aanpassen, neem dan contact met hem op,
hij is een zeer flexibel bedrijf en levert echt vakwerk af!

Onderdelen;
Shimano 105 derailleurs 5700 serie v+a
Shimano Ultegra 6600 serie 'brifters' (rem/schakelgrepen)
Shimano Ultegra 6700 remmen met Kool-Stop dual compound blokjes
Shimano FC-RS400 crankset 50-34
Shimano Dura-Ace trapaslagers
Shimano Ultegra 6600 cassette 14-25T
KMC X10 ketting
Tange Seiki balhoofdset met gesealde cartridges
Ritchey 4 axis stuurpen en Logic curve stuur, no-name stuurpen adapter.
Ritchey zadelpen 27,2mm
Terry Arteria lady zadel, Vaude zadeltas
Jagwire kabels
ESI silicone stuurlint
Mounty Billy bel
King Cages bidonhouders
Topeak pomp (komt onder de bovenbuis, eraf gelaten voor de foto)

Wielen;
Hope RS4 36 gats naven, DT Swiss competition spaken en DT Swiss verchroomde messing nippels, Ryde China velgen dubbel gebust, 13mm breed intern.
Shimano Deore zwarte snelspanners

Banden;
Continental GP 4 Seasons, 25mm en Conti binnenbanden, Schwalbe zelfklevend velglint.

Verlichting;
Sigma Sport Aura 80 USB
Sigma blaze achterlicht met remlichtfunctie.

Telefoonhouder;
SP connect outfront mount met aan de onderkant de Go-Pro mount geschroefd waar de Sigma koplamp aan hangt (epoxylijm 8) ) de lamp is hierdoor snel afneembaar en je hebt minder troep op je stuur.

Ze heeft vanavond de eerste rit er mee gemaakt en dat beviel prima, paar kleine verstellingen nog maken en dan kunnen we gaan credit-card kamperen er mee 8)
Oh-nee eerst mijn racer afmaken - wordt vervolgd :D
^ Ziet er strak uit! Mooi!
non-fixie schreef:
zo 05 jul, 2020 22:50
^ Ziet er strak uit! Mooi!
Dankje, ze is er ook heeel erg blij mee!