Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 55 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2566 berichten
Nice! Mooie spullen qua opbouw ook. :D

Alleen die SPD-pedalen kunnen volgend de puristen natuurlijk echt niet ;)

Moest je wat censureren op foto 1 trouwens? ;)
Fedor schreef:
ma 06 jul, 2020 08:15
Nice! Mooie spullen qua opbouw ook. :D

Alleen die SPD-pedalen kunnen volgend de puristen natuurlijk echt niet ;)

Moest je wat censureren op foto 1 trouwens? ;)

Dankje! kwam de eerste fout al tegen in de achterderailleur - wieltjes zaten verwisseld :shock:
Nou die doen het prima die SPD pedalen :D
Nee geen sensuur, is bij picresize gebeurd denk ik, het viel me gister ook ineens op, zal hem nog eens erdoor halen...
Fedor schreef:
ma 06 jul, 2020 08:15
Moest je wat censureren op foto 1 trouwens? ;)
Opgelost!
Mooi geworden zeg!

Shadow schreef:
zo 05 jul, 2020 22:34

Oh-nee eerst mijn racer afmaken - wordt vervolgd :D
Ga je daar iets soortgelijks mee doen, of weer heel wat anders?
Nou die laat ik eigenlijk qua frame ongemoeid, ik wil daar technisch een goede fiets van maken, maar wel met de originele stuurpen, schakelen op de onderbuis, maar toch wel Hope naven, 2x10 en een rando rack voorop met zo'n stuurtas. Misschien over een tijdje een frame laten bouwen? eerst maar eens kijken hoe het me bevalt t.o.v. de Salsa, die blijft voor woon-werk verkeer door weer en wind en kamperen wel favoriet. Maar voor korte tochtjes langs een b&b ofzo kan de racefiets-met-tas ook prima lijkt me, ik moet het nog uitproberen...
Leuk, ben benieuwd! Welk frame ga je daarvoor als basis gebruiken?
Jurr schreef:
ma 06 jul, 2020 09:31
Leuk, ben benieuwd! Welk frame ga je daarvoor als basis gebruiken?
rsz_img_20200402_172013106.jpg
Jan Janssen frame van 66cm in Reynolds 531, bouwjaar eind jaren 70.
Shadow schreef:
ma 06 jul, 2020 10:05
Jan Janssen frame van 66cm in Reynolds 531, bouwjaar eind jaren 70.
Een paar 600ex pedalen d'r op en hij is helemaal af toch? :wink:
Die originele (denk ik) heb ik liggen, die komen er niet op, ik had snel deze Xpedo's ff erop gezet om en stukje proef te rijden zonder die toe-clip ellende :D
Draai het voorwiel meteen ook even om (of de snelspanner) die zit nu aan de andere kant.
_Peter_ schreef:
ma 06 jul, 2020 11:45
Draai het voorwiel meteen ook even om (of de snelspanner) die zit nu aan de andere kant.
Ja klopt, komen nieuwe wielen en spanners in Peter, komt goed.
Shadow schreef:
ma 06 jul, 2020 10:05
Jurr schreef:
ma 06 jul, 2020 09:31
Leuk, ben benieuwd! Welk frame ga je daarvoor als basis gebruiken?
rsz_img_20200402_172013106.jpg

Jan Janssen frame van 66cm in Reynolds 531, bouwjaar eind jaren 70.
Ben benieuwd. Heb nog een groot frame hangen met spatbordoogjes waar ik wat mee moet. Kan wel wat inspiratie gebruiken.
Toch maar weer weg bij 26 inch....
Screenshot_20200707-101833_Gallery.jpg
Genesis Longitude 2019.
Die standaard frametas past wel erg goed :D

Wat is het voor frame?
Fedor schreef:
di 07 jul, 2020 10:59
Die standaard frametas past wel erg goed :D
Goed he! Paste ook al zo mooi in m'n Kona frame. Maar ja, die is nu verkocht.

Gelukkig verkocht in standaard afmontage met derailleur. Dus het achterwiel met Rohloff wat ik daarin had zitten komt met 27.5x3.0 ook weer in dit frame. Net als de remmen die ik op de Kona had en de trapas en cranks, en dan is het alweer bijna een fiets.

Alleen nog even op jacht naar een gebruikt 27.5 inch voorwiel met 100mm QR naaf en een velgbeedte van minimaal 30mm intern :)

Was eigenlijk de bedoeling een tijdje langer bij 26 inch te blijven tot de komst van een maatframe. Maar ja, toen kwam dit frameset op marktplaats en kon ik het toch niet laten....
Fedor schreef:
di 07 jul, 2020 10:59

Wat is het voor frame?
Deze is het:

https://www.genesisbikes.co.uk/bike/longitude-fs
non-fixie schreef:
ma 06 jul, 2020 21:47
Ben benieuwd. Heb nog een groot frame hangen met spatbordoogjes waar ik wat mee moet. Kan wel wat inspiratie gebruiken.
Nou die van mij gaat ook alleen maar hangen want er kwam meer roest uit de buizen dan me lief is... :(
Gelukkig stond er dus een heel mooi nieuw-oud JJ frame op MP die nu deze kant op komt 8)
Jurr schreef:
di 07 jul, 2020 11:12
Was eigenlijk de bedoeling een tijdje langer bij 26 inch te blijven tot de komst van een maatframe. Maar ja, toen kwam dit frameset op marktplaats en kon ik het toch niet laten....

Deze is het:

https://www.genesisbikes.co.uk/bike/longitude-fs
supercool ding!

Ben benieuwd wat tegenwoordig het argument is voor een maatframe. Héél specifieke wensen, héél gevoelig voor een centimetertje reach meer of minder, of omdat het kan?
Grandonneur schreef:
di 07 jul, 2020 15:11

supercool ding!
Ha, dankje!

Grandonneur schreef:
di 07 jul, 2020 15:11

Ben benieuwd wat tegenwoordig het argument is voor een maatframe. Héél specifieke wensen, héél gevoelig voor een centimetertje reach meer of minder, of omdat het kan?
26x4.0 kwijt willen kunnen (En 27.5x3.0 en 29x2.6, al zijn die een stuk minder uitdagend in de framebouw hoek...) met een 73mm bottom bracket en 135mm achter spacing, 140mm verende vork, schijven formaatje pizza, S&S couplers... Onder andere ;)

Individuele kenmerken die allemaal al te vinden zijn op andere confectieframes, maar niemand die de combinatie biedt. Dan zelf er maar een cocktail van laten brouwen (-: Een soort liefdesbaby van een Tumbleweed Prospector, Surly Karate Monkey, World Troller en een beetje Kona Unit.

En ach, als 'ie dan toch op maat gemaakt gaat worden zal 'ie qua maatvoering wel ergens tussen een M en een L in gaan vallen ja, al ben ik daar niet zo gevoelig voor gelukkig.
Meeste frames houden ook rekening met derailleurs zodat je die 135mm wel uit je hoofd kunt zetten...
Shadow schreef:
di 07 jul, 2020 19:29
Meeste frames houden ook rekening met derailleurs zodat je die 135mm wel uit je hoofd kunt zetten...
Ja, ik rij met zo'n Duitse klomp gewicht in het achterwiel. ;) En die A12 versie vind ik maar niks. 135mm QR en sliding dropouts dus maar. Kunnen die dropouts altijd nog naar Boost spacing.

Om het ook weer even een beetje on topic te maken, vandaag aangeschaft:

- Centerlock-IS adapter
- Rohloff Monkeybone
- Rohloff asplaat OEM2
Screenshot_20200708-111222_Gallery.jpg