Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rome - > Nederland - Forum Wereldfietser

Rome - > Nederland

Hoi :)

Voor wie het leuk vindt om te volgen: Ik ben momenteel op de fiets onderweg van Rome naar Nederland. Ik volg de Reitsma route.

https://www.strava.com/athletes/54077524
Leuke tocht. Je hebt weinig bagage mee. Kampeer je of slaap je in hotels enzo?
En ik schat je in voor ‘t Hemelsjong oversteek (de Timmelsjoch, de ‘Sportieve Alpen-variant, zoals Reitsma dat noemt): niet doen, want die is al enige tijd dicht –althans de doorgang bij Obergurgl is versperd– en ik vraag me af of ze me dit seizoen nog wel open krijgen. Oorzaak is een steen lawine en een onstabiele berg.

Lees hier.
Je kan van het zuiden komend wel naar Obergurgl maar dan moet je daarna dus weer terug, wel een leuke uitdaging natuurlijk.
Overigens lijkt me de Brenner dan ook een leuke uitdaging.
Ja, dat dus. Omkeren op onze route vinden wij allen toch helemaal niks?

Ik zie op de kaart wel hele stukken fietspad langs de Brenner liggen, maar of het wat is? Weet jij meer, Peter?
Ik volg in principe gewoon de standaard route. Dan moet t geen probleem zijn toch?

Ik had een tent bij me, maar die heb ik al naar huis gestuurd. Ik vond t drie keer niks, zat te klooien met mn bagageruimte en voor de prijs hoef ik het ook niet te laten eigenlijk. Met ca. 120 kilometer per dag is een zacht bed en een warme douche heel fijn.
Flix schreef:
di 07 jul, 2020 23:06
Ja, dat dus. Omkeren op onze route vinden wij allen toch helemaal niks?

Ik zie op de kaart wel hele stukken fietspad langs de Brenner liggen, maar of het wat is? Weet jij meer, Peter?
Zelf als klein jongetje achter in de auto over de Brenner gegaan (en vele andere passen) met de fiets heb ik er een stuk minder gedaan, maar deze kan dus ook met de fiets en is onderdeel van de route München - Venetië. (of andersom natuurlijk)
Voor de standaard route zijn er geen problemen.
LOL, inmiddels TS Fietsmans tegen gekomen!
Net bij het verlaten van het Adige-dal (en voor Peter dus het begin) bij Rivoli Veronese, stond ik even stil; genoeg fietsers die langs kwamen, maar toch paste die bike-packer daar niet helemaal tussen, die ik in een ooghoek voorbij zag scheuren. Hij dook al de helling af, dus op goed geluk riep ik wat in het Nederlands. En zowaar, dat triggerde hem ook.
Even gezellig met elkaar gekletst, en daarna ieder weer zijns weegs gegaan. Leuk.
Goede reis verder, Peter, en veel plezier nog! :D

NB: Fietsmans heet dus Peter, maar dat is dus niet de _Peter_ die hier reageert?
Flix schreef:
vr 10 jul, 2020 19:40
LOL, inmiddels TS Fietsmans tegen gekomen!
Net bij het verlaten van het Adige-dal (en voor Peter dus het begin) bij Rivoli Veronese, stond ik even stil; genoeg fietsers die langs kwamen, maar toch paste die bike-packer daar niet helemaal tussen, die ik in een ooghoek voorbij zag scheuren. Hij dook al de helling af, dus op goed geluk riep ik wat in het Nederlands. En zowaar, dat triggerde hem ook.
Even gezellig met elkaar gekletst, en daarna ieder weer zijns weegs gegaan. Leuk.
Goede reis verder, Peter, en veel plezier nog! :D

NB: Fietsmans heet dus Peter, maar dat is dus niet de _Peter_ die hier reageert?
Nee, die heet ook Peter (zonder streepjes), maar aangezien Peter al was vergeven heb ik dat maar aangepast, Zou ook raar zijn om met 2 accounts elke keer te moeten wisselen, om commentaar te geven of antwoord op je eigen berichten en vragen.
Flix schreef:
vr 10 jul, 2020 19:40
LOL, inmiddels TS Fietsmans tegen gekomen!
Haha dat was echt een geniaal moment. Ik was nog geen enkele Nederlander tegengekomen, en laat de eerste ook gelijk een Wereldfietser zijn!

Bedankt, en jij ook nog een fijne tijd in Italië! :D
Enige tijd geleden kreeg ik naar aanleiding van mijn fietstocht een correspondent van de lokale huis-aan-huis krant Nieuwsblad De Kaap op bezoek. Onderstaande is het resultaat. Het hele artikel moet ik jullie nog even schuldig blijven tot de papieren versie op de mat valt.

Bij deze met trots gedeeld :D

https://www.nieuwsbladdekaap.nl/premium ... naar-doorn
Leuk Peter. Ben benieuwd naar het hele artikel, dus deel dat met ons zodra je het hebt. 👍🏻
Bij deze het hele artikel :D

Stukje de Kaap Fietstocht Rome 03-09-2020.jpg
Hallo Peter,
Grappig dat je roept dat je volgende reis naar Istanbul veel meer voorbereiding vergt. Ik fiets wel eens een lang weekend in NL, heb verschillende fietsreizen in Europa gedaan zoals jij (van het zuiden terug naar huis) en heb al een aantal reizen van 3 maanden gemaakt in Australie, maar heb in alle gevallen vrijwel hetzelfde bij me. Zo heel veel extra voorbereiding vergt een langere reis dus niet hoor :lol:
Veel fietsplezier voor de toekomst!
Groet, Petra.