Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 685 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33590 berichten
JanH schreef:
ma 06 jul, 2020 20:04
Is goed. Jij mag. Lukt dat nog gezien jouw fietsplannen "niet in Nederland"?
Heel eenvoudig: de kerk ziet er zo Zuid-Limburgs uit. Op Google afbeeldingen de kerken van Zuid-Limburg opzoeken en na een paar seconden heb ik die kerk zo gevonden.
Ik moet morgen toch naar Duitsland, want onze keuken-mengkraan is al maanden lek, het aanrecht steeds maar afnemen met een vaatdoek. Ik ga daar een nieuwe halen die ik heb besteld, per auto met fiets mee voor wat rondjes ter plekke. In de Duitse winkels is een mondkapje verplicht. Dus wat geduld....
Hier is dan mijn nieuwe raadselfoto, vanmiddag nog genomen. Eerst kwam er een flinke wolkbreuk over, ik moest schuilen in een bouwmarkt. Maar na tien minuten klaarde het weer op. En dit is een Focus fiets zonder spatborden. :roll:

DSCF3957.JPG
Hier?
Wasserturm
Abdenastraße, 26721 Emden, Duitsland
https://maps.app.goo.gl/guqujY9gLm7xMSQbA

Zoeken op "wasserturm" i.c.m een Duitse stad bij jou in de buurt leverde al snel de oplossing.
willem.m schreef:
di 07 jul, 2020 19:34
Hier?
Wasserturm
Abdenastraße, 26721 Emden, Duitsland
https://maps.app.goo.gl/guqujY9gLm7xMSQbA

Zoeken op "wasserturm" i.c.m een Duitse stad bij jou in de buurt leverde al snel de oplossing.
Toch te vlug en makkelijker dan ik dacht. Ik ben nog nooit in Emden geweest, probeerde ik lekker raad plaatjes te schieten :)
Ik was bij www.obi.de in Emden om de nieuwe keukenkraan op te halen, dan de auto in de parkeergarage gezet en in en rond Emden gefietst. Juist alleen deze kraan kan niet online besteld worden.
Bij een Bäckerei wat lekkere Duitse broden gekocht (mondkapje opdoen) voor thuis. Toch wel een aardige stad ondanks de verwoesting in 1944.
De volgende is voor jou.
Morgenvroeg komt er een nieuw plaatje.
willem.m schreef:
di 07 jul, 2020 20:19
Morgenvroeg komt er een nieuw plaatje.
Die morgenvroeg is al lang voorbij.... :?
Martin E. van Doornik schreef:
wo 08 jul, 2020 16:51
willem.m schreef:
di 07 jul, 2020 20:19
Morgenvroeg komt er een nieuw plaatje.
Die morgenvroeg is al lang voorbij.... :?
Oeps, vergeten...

Hierbij speciaal voor jou:

Capture.JPG
willem.m schreef:
wo 08 jul, 2020 16:57
Martin E. van Doornik schreef:
wo 08 jul, 2020 16:51
willem.m schreef:
di 07 jul, 2020 20:19
Morgenvroeg komt er een nieuw plaatje.
Die morgenvroeg is al lang voorbij.... :?
Oeps, vergeten...

Hierbij speciaal voor jou:


Capture.JPG
Makkelijk herkenbaar door het wijde molenlijf: de poldermolen van Ophemert, voorheen Wadenoijen.
https://www.molendatabase.nl/nederland/ ... nummer=290
Aangezien de molenkap in verschillende richtingen kan staan, denk ik vanaf de Ophemertsestraat langs de boomgaard, dus vanaf het noorden gezien..
Ik was al bang dat het wijde lijf te herkenbaar zou zijn. Maar ik had geen slank model meer in de aanbieding. Beurt naar jou, Martin!
willem.m schreef:
wo 08 jul, 2020 20:21
Ik was al bang dat het wijde lijf te herkenbaar zou zijn. Maar ik had geen slank model meer in de aanbieding. Beurt naar jou, Martin!
Als je de allerslankste molen wilt fotograferen moet je naar „De Welvaart" in Horn (tegenover Roermond) komen. :wink:

Dank je wel en hier is de volgende:

Poort.jpg
Hallo Math, eigenlijk vertelt die Alamy haast niets over wat voor poort het is. Maar de locatie klopt wel. Het is de stadhuispoort, onder het Rathaus van Emden door, de Brückstraße in. Deze poort is het restant van het Alte Rathaus, daterend uit 1576 en op 6 oktober 1944 is gebombardeerd. Het was zowat een kopie van het beroemde stadhuis van Antwerpen en gebouwd door niet minder dan Hans van Steenwinkel, die ook de Beurs van Kopenhagen, het kasteel Kronborg in Helsingør, de vesting van Halmstad (Zweden) heeft ontworpen en het Akerhus in Oslo verbouwd.
Aan de achtergevel van het huidige Emder stadhuis zijn er nog meer gebeeldhouwde fragmenten ingemetseld.
Het carillon in de toren is in 2000 door Eijsbouts in Asten gegoten.
De volgende is voor jou.

Alte Rathaus Emden.jpg
IMG_20200707_142708-kl.jpg
Bedankt. De volgende raadprent kwam gelukkig door de Bing test.

Afbeelding
Het lijkt op de kathedraal van Derby maar die is het dus niet.
_Peter_ schreef:
do 09 jul, 2020 13:02
Het lijkt op de kathedraal van Derby maar die is het dus niet.
Een kathedraal zou je meer in een stad verwachten en dit is een gewone dorpskerk met stompe toren zoals er zeer ontelbaar veel in Engeland te vinden zijn.
De lage pittoreske huizen. Let op de details: drie hoekpinakels en een traptorentje, kantelen met aan elke zijde twee openingen, een kleine nis daaronder, een bescheiden galmgat weer daaronder. Steunberen op de hoeken. Geen uurwerk te zien.
Ik heb van alles geprobeerd op English historic church towers en andere varianten. Maar tevergeefs met zweetdruppels op mijn voorhoofd....
De kerk is officieel geen 'cathedral' (= kerk met bisschopszetel), maar hij wordt wel zo genoemd, waarschijnlijk omdat hij al uit de middeleeuwen stamt. De plaats heeft minder dan tienduizend inwoners.
Ik dacht gelijk aan de All Saints Church in Lydd (Kent), ook wel de 'Cathedral on the Marsh' genoemd. Zie deze streetview.
keesswart schreef:
do 09 jul, 2020 18:49
Ik dacht gelijk aan de All Saints Church in Lydd (Kent), ook wel de 'Cathedral on the Marsh' genoemd. Zie deze streetview.
Jouw "streetview" veranderde op mijn scherm opeens in Google Earth, klopt iets niet.
Dit hier zou moeten zijn: https://www.google.nl/maps/@50.9506287, ... 312!8i6656

Fietsen in Beautiful England, om van te kwijlen....
Dat is dan gelijk goed! Lydd is een plaats tussen Dover en Hastings op de National Cycle Route 2.
[/quote]
math schreef: Dat is dan gelijk goed! Lydd is een plaats tussen Dover en Hastings op de National Cycle Route 2.
Ik fietste daar in 2012 en werd verrast door de omvang van de kerk op zo'n afgelegen plek.

Hier is de volgende foto, d.w.z. eerst de rechterhelft ervan. Misschien is dat al voldoende.

Afbeelding