Additionally, paste this code immediately after the opening tag: opvoersetjes e-bikes - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

opvoersetjes e-bikes

Het probleem van het illegaal opvoeren (en dus niet laten keuren met kentekenbewijs) is dat het weer gaat leiden tot tegenmaatregelen die de ‘onschuldigen” het meest raken. Denk aan alle e-bikes een kenteken of keuring, verplicht op de rijbaan enzovoorts. De snorscooter in Amsterdam is daarbij een prachtig voorbeeld, de goeden moeten daar nu onder de kwaden lijden en verplicht van het fietspad af, geen lolletje met 25km per uur tussen de auto’s.
Kortom, als je harder wil, prima, keuren, kenteken en lekker doen. Of lobbyen in Den Haag voor aanpassing van de wet en dat afwachten. Alles er tussenin is in feite eigen rechter spelen, en dat vinden we doorgaans niet ok.
Blackbelt schreef:
za 25 jul, 2020 16:46
Bert van Sprang schreef:
za 25 jul, 2020 16:34
Ongeval met opgevoerde E-bike: Alle kosten (inclusief ziektekosten) voor E-biker, dan is het snel afgelopen.
Dat risico is er nu al.
Een gewone fiets en ebike valt onder je normale (familiale) verzekering. Als je een ongeval veroorzaakt met een opgevoerde ebike of opgevoerde brommer dan kan de verzekering alles terug vorderen. (Net zoals bv bij dronken rijden).
Dat schijnt toch niet veel mensen tegen te houden om het toch te doen.
Het ligt wat genuanceerder. De gewone fiets en de elektrische ondersteunde fiets vallen niet onder de wettelijke groep van motorrijtuigen ingevolge de Wegenverkeerswet 1994. De bestuurders van fietsen behoren tot de "zwakkere verkeersdeelnemers" ingevolge civiele aansprakelijkheid. Hoofdstuk XII, artikel 185 WVW 1994. Betreffende de schuldvraag geldt de omgekeerde bewijslast. De eigenaar of houder van een motorrijtuig is verplicht om de schade aan de fiets en het letsel aan de fietser te vergoeden, tenzij overmacht.

Bovendien zal bewezen moeten worden aan de hand van een technisch onderzoek aan de fiets, dat die fiets was opgevoerd ten tijde van het ongeval en dat het ongeval te wijten is aan de opgevoerde snelheid van die fiets. Dat geldt ook voor bromfietsen. Een opgevoerde fiets blijft een fiets en een opgevoerde bromfiets een bromfiets als daar een (bromfiets)kenteken voor is afgegeven.

Het terugvorderen van uitgekeerde schade aan derden door een verzekeringsmaatschappij is alleen van toepassing als de fietser schuldig is aan de aanrijding en vast staat dat de elektrische ondersteunde fiets was opgevoerd en de aanrijding het gevolg is van dat opvoeren. Dat is moeilijk vast te stellen, omdat de gereden snelheid ten tijde van het ongeval zeer zelden kan worden vastgesteld.
liefhebber schreef:
za 25 jul, 2020 20:26
De discussie gast nu vooral over het gevaar van hoge snelheden.
En niet over de gevaarlijkheid van opvoersetjes.
Is het doel van opvoersetjes niet juist snelheid? Als we kijken naar het gevaar van opvoersetjes, dan hebben we vervolgens toch over het gevaar van de snelheid die ze mogelijk maken? Hebben ze nog een ander gevaar? En wijkt dat af van snelheid in het algemeen?
dik5 schreef:
za 25 jul, 2020 10:17
Ik vind dit een slechte ontwikkeling.
Nu al gaan die dingen veel te hard in aanmerking genomen dat de meeste berijders”ouderen” zijn die de meeste eenzijdige ongelukken krijgen.
In de jaren 60 werden zo de brommers opgevoerd , met alle gevolgen, en ik spreek uit ervaring. :cry:
Dirk
Er bestaat ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Als je niet meer zo vlot bent kun je ervoor kiezen om rustiger aan te doen. Net zoals veel oudere automobilisten dat doen, het is niet alsof een auto met een bejaarde erin is begrenst op max 80 km/u.

Het gaat vooral om gedrag, ook het opvoeren van een brommer tot de snelheden van een motor is doorgaans technisch niet zo gevaarlijk – MITS – je een helm draagt, motorkleding draagt en je rijgedrag in de bochten aanpast aan de snelheid. Wapens veroorzaken ook geen schade, de gebruiker die de trekker overhaalt veroorzaakt schade. Zo is het precies met voertuigen (uitgezonderd uiteraard onveilige rommel gemaakt van pisbakkenstaal)
Bert van Sprang schreef:
za 25 jul, 2020 16:34
Ongeval met opgevoerde E-bike: Alle kosten (inclusief ziektekosten) voor E-biker, dan is het snel afgelopen.
Ik denk niet dat het financieel ruïneren van mensen helpt. Ten eerste zien mensen het risico niet, ver van hun bed, kleine pakkans enzovoorts. Ook is het niet proportioneel, hoe ga je uitleggen dat een winkeldief een boete krijg van 200 euro maar iemand die op een elektrische fiets 27 km/u gaat tienduizenden of honderdduizenden euro’s schade moet betalen? Ten derde zullen deze mensen sneller in het illegale circuit komen doordat ze financieel geen uitweg zien. Veel nuttiger zou zijn om de oorzaak van opvoeren weg te nemen door alternatieven te bieden.
daulagari schreef:
za 25 jul, 2020 22:55
Ja, die drempel van 25 km/uur is een probleem, de oplossing is simpel, neem een gewone fiets.
Bosch is aardig bezig om opvoeren onmogelijk te maken. Ik zou het niet gek vinden als de overheid eisen stelt aan fietsen zodat het opvoeren niet (makkelijk) mogelijk is.
Ik zou het niet gek vinden als de overheid het opvoeren van fietsen juist makkelijker zou maken, maar dan wel legaal. In het e-bike fietshelm topic had ik deze link al gepost; https://nieuwsfiets.nu/2020/02/19/eu-ty ... -pedelecs/ hieruit blijkt dat de overheid een zooitje maakt van de typegoedkeuring van elektrische fietsen. Ook ikzelf heb het gewaagd na te vragen bij de RDW of het mogelijk was om mijn 25 km/u e-bike om te keuren naar een 45 km/u e-bike - de reactie was belachelijk. Zowel fabrikanten als particulieren lopen hierbij tegen een muur aan van onwelwillendheid, stomme regeltjes en absurde kosten. Voorbeelden uit het artikel;

‘Als gevolg daarvan moeten alle voertuigen in L1e-A en L1e-B een energieverbruikstest ondergaan die technisch onmogelijk kan worden uitgevoerd op voertuigen met pedaalassistentie.’

‘Zo moet je de remhendels omgekeerd monteren aan wat bij fietsen gebruikelijk is. Echter, in de Duitse wegcode is dat niet toegelaten’

‘Zoals die in de Verordening over functionele veiligheid staat beschreven, is de test voor speed-pedelecs fysiek onmogelijk tenzij je de pedalen zo hoog positioneert dat de rijpositie bijzonder oncomfortabel wordt.’


Vind je het gek dat speedpedelecs dan onbetaalbaar zijn? Ik snap in ieder geval wel waarom mensen e-bikes opvoeren, er zijn amper legale alternatieven. Een gewone fiets is geen fatsoenlijk alternatief als je sneller of grotere afstanden wilt afleggen. De e-bike heeft een ontzettend groot potentieel, vooral omdat er al geschikte infrastructuur is. En ik snap dat de ‘gewone’ fietser hier misschien denkt, ik wil al dat extra volk niet op het fietspad.

Maar je moet e.e.a. in het grotere plaatje zien; het gaat absoluut niet goed met het milieu en we moeten gewoon minder autorijden, dat dat deels ten koste gaat van de recreatieve fietser is spijtig, maar wel noodzakelijk. Het is jammer dat op dit forum alles met een hoofdletter E gelijk een negatief sentiment krijgt.
Ik ben erg blij met de reacties van @Joor, @PietV en @Piet55
Piet55 schreef:
zo 26 jul, 2020 03:24
Ik zou het niet gek vinden als de overheid het opvoeren van fietsen juist makkelijker zou maken, maar dan wel legaal.
Dat zou inderdaad goed zijn en ook de markt voor illegale setjes kleiner maken en ja, dat lijkt niet goed mogelijk.

Ik geloof niet dat de schrijvers van het artikel goede ideeën hebben wat betreft veiligheid:

Een elektrische fiets met ondersteuning tot 25 km/u die naast pedaalassistentie bijvoorbeeld ook een gashendel heeft, kan de veiligheid aanzienlijk verbeteren. Het laat rijders onder meer toe om snel te starten bij groen licht en om de nodige acceleratie te bekomen om uit gevaarlijke situaties te ontsnappen.
Ik ben ook geen voorstander van een nieuwe tussencategorie van 30 a 35 km/h.
KoenVdH schreef:
za 25 jul, 2020 18:41
Met een race-fiets mag iedereen 30-40 km/uur rijden maar als je dat durft doen met een elektrische fiets ben je een crimineel???
Je loop imho een veel hoger risico met een e-bike bij zulke snelheden.

Een racefiets is gebouwd op "alert' fietsen: fiets reageert snel, is licht, berijder heeft een actieve houding, is gefixeerd op het fietsen (en draagt vrijwel altijd een helm) etc.

Een e-bike (of andere "comfortabele fiets") is gebouwd om relaxed te fietsen en om je heen te kijken. Als je dat doet met hoge snelheden is het vragen om problemen.
Fedor schreef:
zo 26 jul, 2020 10:40
KoenVdH schreef:
za 25 jul, 2020 18:41
Met een race-fiets mag iedereen 30-40 km/uur rijden maar als je dat durft doen met een elektrische fiets ben je een crimineel???
Je loop imho een veel hoger risico met een e-bike bij zulke snelheden.

Een racefiets is gebouwd op "alert' fietsen: fiets reageert snel, is licht, berijder heeft een actieve houding, is gefixeerd op het fietsen (en draagt vrijwel altijd een helm) etc.

Een e-bike (of andere "comfortabele fiets") is gebouwd om relaxed te fietsen en om je heen te kijken. Als je dat doet met hoge snelheden is het vragen om problemen.
Eeeeuh, vandaar de opmars van e-MTB en e-racefietsen? Ik heb zelf een e-bike met sportieve zit + ben een 60plusser. De mijne is niet gebouwd om relaxt te fietsen. Er wordt hier van uitgegaan dat alle ebikers oudere bejaarden zijn die niet kunnen fietsen. Ik draag altijd een helm, ook op een gewone stadsfiets en ik heb daar geen wetgeving voor nodig.
daulagari schreef:
zo 26 jul, 2020 09:12
Piet55 schreef:
zo 26 jul, 2020 03:24
Ik zou het niet gek vinden als de overheid het opvoeren van fietsen juist makkelijker zou maken, maar dan wel legaal.
Dat zou inderdaad goed zijn en ook de markt voor illegale setjes kleiner maken en ja, dat lijkt niet goed mogelijk.

Ik geloof niet dat de schrijvers van het artikel goede ideeën hebben wat betreft veiligheid:

Een elektrische fiets met ondersteuning tot 25 km/u die naast pedaalassistentie bijvoorbeeld ook een gashendel heeft, kan de veiligheid aanzienlijk verbeteren. Het laat rijders onder meer toe om snel te starten bij groen licht en om de nodige acceleratie te bekomen om uit gevaarlijke situaties te ontsnappen.
Ik ben ook geen voorstander van een nieuwe tussencategorie van 30 a 35 km/h.
Inhakend hierop, stel de overheid neemt de firma over die de meeste van deze setjes maakt, past die setjes aan zodat ze via Bluetooth met mijn iPhone communiceren.
Op mijn iPhone een app die afhankelijk van de GPS-coordinaten en wellicht de verkeerssituatie de snelheid tot welke de motor mag ondersteunen aanpast........ en dat je op die manier legaal je 25 km/h e-bike mag opvoeren....???? Lijkt me win-win toch? Krijg je de verzekering ook wel mee.
Poppink schreef:
za 25 jul, 2020 11:53
'Wij' hoeven niets te doen en ik hoef niet te oordelen over hoe capabel iemand anders is.
Ik acht het wel van belang dat er een helm plicht komt voor alle elektrische fietsen.
Totdat die andere die niet capebel is op een niet deugdelijke opgevoerd fiets jouw tegen het asfalt knalt - in het gunstige geval beetje bloed en krassen op je fiets.

Helmplicht en wellicht klinkt kinderachtig een “ rijbewijs “ voor je e-bike, kan jij nog wel met je 73 jaar veilig aan het verkeer deelnemen.
Heeft dit nog met fietsvakanties te maken?
BertKremer schreef:
zo 26 jul, 2020 13:35
Heeft dit nog met fietsvakanties te maken?
Het staat in ieder geval onder FORUMOVERZICHT REIZEN REIZEN PER ELEKTRISCHE FIETS
en heeft als onderwerp opvoersetjes e-bikes
dus je hoeft het niet perse te lezen als het onderwerp je niet interesseert. Overslaan en negeren kost niet veel tijd lijkt me, maar excuses als nu meerdere secondes van jouw tijd verloren zijn gegaan.....

Het is niet waarschijnlijk dat een opvoersetje gebruikt wordt tijdens een fietsvakantie. Wellicht wel na de vakantie als met de elektrische fiets die op vakantie werd gebruik, weer geforensed gaat worden.

Als iemand hier een vraag heeft over een onderwerp, moet dat dan altijd keihard over fietsvakanties en niets anders dan fietsvakanties gaan?
Hans Keesom schreef:
zo 26 jul, 2020 15:17
BertKremer schreef:
zo 26 jul, 2020 13:35
Heeft dit nog met fietsvakanties te maken?
Het staat in ieder geval onder FORUMOVERZICHT REIZEN REIZEN PER ELEKTRISCHE FIETS
en heeft als onderwerp opvoersetjes e-bikes
dus je hoeft het niet perse te lezen als het onderwerp je niet interesseert. Overslaan en negeren kost niet veel tijd lijkt me, maar excuses als nu meerdere secondes van jouw tijd verloren zijn gegaan.....

Het is niet waarschijnlijk dat een opvoersetje gebruikt wordt tijdens een fietsvakantie. Wellicht wel na de vakantie als met de elektrische fiets die op vakantie werd gebruik, weer geforensed gaat worden.

Als iemand hier een vraag heeft over een onderwerp, moet dat dan altijd keihard over fietsvakanties en niets anders dan fietsvakanties gaan?
Je beantwoord een vraag met een wedervraag en met een sneer naar Bert en dat is niet helemaal fair. Het antwoord op de vraag van Bert is volgens mij "nee". Het antwoord op jouw vraag is volgens mij ook "nee". Maar enige relevantie met vakantiefietsen vind ik wel belangrijk. Minder eindeloze discussies over elektrische fietsen en toebehoren op dit forum zou geen kwaad kunnen; reisverhalen met elektrische fietsen zijn natuurlijk welkom maar schaars.
Hans Keesom schreef:
zo 26 jul, 2020 12:18
daulagari schreef:
zo 26 jul, 2020 09:12
Piet55 schreef:
zo 26 jul, 2020 03:24
Ik zou het niet gek vinden als de overheid het opvoeren van fietsen juist makkelijker zou maken, maar dan wel legaal.
Dat zou inderdaad goed zijn en ook de markt voor illegale setjes kleiner maken en ja, dat lijkt niet goed mogelijk.

Ik geloof niet dat de schrijvers van het artikel goede ideeën hebben wat betreft veiligheid:

Een elektrische fiets met ondersteuning tot 25 km/u die naast pedaalassistentie bijvoorbeeld ook een gashendel heeft, kan de veiligheid aanzienlijk verbeteren. Het laat rijders onder meer toe om snel te starten bij groen licht en om de nodige acceleratie te bekomen om uit gevaarlijke situaties te ontsnappen.
Ik ben ook geen voorstander van een nieuwe tussencategorie van 30 a 35 km/h.
Inhakend hierop, stel de overheid neemt de firma over die de meeste van deze setjes maakt, past die setjes aan zodat ze via Bluetooth met mijn iPhone communiceren.
Op mijn iPhone een app die afhankelijk van de GPS-coordinaten en wellicht de verkeerssituatie de snelheid tot welke de motor mag ondersteunen aanpast........ en dat je op die manier legaal je 25 km/h e-bike mag opvoeren....???? Lijkt me win-win toch? Krijg je de verzekering ook wel mee.
Ik zou liever hebben dat de overheid zich met andere dingen bezig houdt.
Dat ze regels maken, ok, maar het zelf doen heeft nog niet dikwijls tot grote innovatie geleid.

Ik ben voorstander van een functie in elke ebike waar de gebruiker zelf kan instellen tot welke snelheid de fiets ondersteunt. Ik ben er van overtuigd dat ouder mensen het vrijwillig wat lager zullen instellen.
Dat zijn voor een fabrikant als Bosch een paar lijnen software, en klaar is kees (als het er al niet ergens verborgen in zit).
Hans Keesom schreef:
zo 26 jul, 2020 12:18
Inhakend hierop, stel de overheid neemt de firma over die de meeste van deze setjes maakt, past die setjes aan zodat ze via Bluetooth met mijn iPhone communiceren.
Op mijn iPhone een app die afhankelijk van de GPS-coordinaten en wellicht de verkeerssituatie de snelheid tot welke de motor mag ondersteunen aanpast........ en dat je op die manier legaal je 25 km/h e-bike mag opvoeren....???? Lijkt me win-win toch? Krijg je de verzekering ook wel mee.
Zullen we dan met auto's beginnen? ISA heet dat. en die is er in de variaties open (alleen vermelding van de maximum snelheid), half-open (bijvoorbeeld een tegenwerkend gaspedaal) en gesloten (onmogelijk om harder te rijden dan de limiet).

Ja, verzekeraars zullen er wel blij mee zijn en wie zich ergert aan hardrijders, snelheidsdrempels etc ook. Het schijnt zelf zo te zijn dat een aardig deel van de mensen die z'n systeem proberen na afloop positiever zijn.
Blackbelt schreef:
zo 26 jul, 2020 15:51
......
Ik zou liever hebben dat de overheid zich met andere dingen bezig houdt.
Dat ze regels maken, ok, maar het zelf doen heeft nog niet dikwijls tot grote innovatie geleid.
........
Prima, de overheid hoeft ze alleen maar goed te keuren ;-)
daulagari schreef:
zo 26 jul, 2020 17:57
.........

Zullen we dan met auto's beginnen? ISA heet dat. en die is er in de variaties open (alleen vermelding van de maximum snelheid), half-open (bijvoorbeeld een tegenwerkend gaspedaal) en gesloten (onmogelijk om harder te rijden dan de limiet).

Ja, verzekeraars zullen er wel blij mee zijn en wie zich ergert aan hardrijders, snelheidsdrempels etc ook. Het schijnt zelf zo te zijn dat een aardig deel van de mensen die z'n systeem proberen na afloop positiever zijn.
Hmmm in noodgevallen wil je met je auto de wet kunnen overtreden, een hele discussie op zich.

Zolang op een fiets nog maar mogelijk blijft om op eigen kracht wat harder te gaan dan de bovengrens van de ondersteuning.
Fedor schreef:
zo 26 jul, 2020 10:40
Je loop imho een veel hoger risico met een e-bike bij zulke snelheden.
Een racefiets is gebouwd op "alert' fietsen: fiets reageert snel, is licht, berijder heeft een actieve houding, is gefixeerd op het fietsen (en draagt vrijwel altijd een helm) etc.
Een e-bike (of andere "comfortabele fiets") is gebouwd om relaxed te fietsen en om je heen te kijken. Als je dat doet met hoge snelheden is het vragen om problemen.
Heb je hier toevallig ook een bron voor? Want mijn persoonlijk ervaring komt wel een beetje overeen, bij zelf fietsen ben je meer gefxeerd op energie verbranden terwijl je bij een e-bike inderdaad meer om je heen kijkt. Maar ik vraag me af of meer om je heen kijken dan niet juist veiliger is. Ik zie ook veel wielrenners die in groepjes fietsen en met elkaar in gesprek zijn. Het schijnt dat zoiets ook ten koste gaan van de aandacht die je dan op de weg kan leveren.

En het is natuurlijk allemaal maar relatief met die ‘hoge snelheden’ die je noemt. Een onbegrensde e-bike met een 250 watt motor haalt misschien de 35 km/u mits de acuu vol is en het windstil is. In de praktijk zal dit meer rond de 30 km/u liggen. Zou die 5 km/u harder nou echt zo levensgevaarlijk zijn?
alstro schreef:
zo 26 jul, 2020 12:44
Totdat die andere die niet capebel is op een niet deugdelijke opgevoerd fiets jouw tegen het asfalt knalt - in het gunstige geval beetje bloed en krassen op je fiets.
Helmplicht en wellicht klinkt kinderachtig een “ rijbewijs “ voor je e-bike, kan jij nog wel met je 73 jaar veilig aan het verkeer deelnemen.
Ik zie ook genoeg mensen op de scooter, motorfiets of auto gekke acties uithalen en die zijn meestal toch echt in het bezit van een rijbewijs. En stel iemand haalt op zijn 16e zijn e-bike rijbewijs, denk je dan dat hij op zijn 73e nog weet wat de theorie was?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben in zijn algemeenheid best voor strengere regels om de verkeersveiligheid te bevorderen. Bijvoorbeeld een verplichte opfriscursus voor je autorijbewijs na X aantal jaar is helemaal geen gek idee. Maar het is zo jammer dat een e-bike nu als relatief nieuw voertuig wordt weggezet als gevaarlijk terwijl dat enorm losloopt vergeleken met wat er al op de weg zit (qua voertuigen en bestuurders).
BertKremer schreef:
zo 26 jul, 2020 13:35
Heeft dit nog met fietsvakanties te maken?
Het onderliggende onderwerp van de discussie is lijkt mij hoe we in de toekomst moeten omgaan met e-mobiliteit. Dit zal ongetwijfeld gaan zorgen voor een drukker fietspad, maar misschien ook wel investeringen in nieuwe fietspaden of bijvoorbeeld een snelheidslimiet op fietspaden. Mij lijkt dat je hier zowel met als zonder e-bike ook op fietsvakantie mee te maken krijgt.
martin schreef:
zo 26 jul, 2020 15:40
Je beantwoord een vraag met een wedervraag en met een sneer naar Bert en dat is niet helemaal fair. Het antwoord op de vraag van Bert is volgens mij "nee". Het antwoord op jouw vraag is volgens mij ook "nee". Maar enige relevantie met vakantiefietsen vind ik wel belangrijk. Minder eindeloze discussies over elektrische fietsen en toebehoren op dit forum zou geen kwaad kunnen; reisverhalen met elektrische fietsen zijn natuurlijk welkom maar schaars.
Het opvoeren van e-bikes heeft niks met fietsvakanties te maken. Echter de bredere discussie over wet- en regelgeving voor e-bikes en speedpedelecs (en daar is opvoerdiscussie onderdeel van) zijn wel degelijk relevant voor fietsvakanties. Immers kunnen gewone fietsers overlast ervaren van (opgevoerde) e-bikes tijdens hun vakanties.

Tegelijkertijd zullen e-bikes, e-bakfietsen enzovoorts wellicht een rol spelen in fietsvakanties voor een nieuwe doelgroep of bijvoorbeeld andersoortige fietsvakanties die met een normale fiets niet haalbaar zijn. Dit is natuurlijk iets wat nog in ontwikkeling is, misschien zelfs wel in de kinderschoenen staat, vandaar dat het wel loigsch is dat hier flinke discussie over kan ontstaan.
Piet55 schreef:
zo 26 jul, 2020 20:27
Het opvoeren van e-bikes heeft niks met fietsvakanties te maken. Echter de bredere discussie over wet- en regelgeving voor e-bikes en speedpedelecs (en daar is opvoerdiscussie onderdeel van) zijn wel degelijk relevant voor fietsvakanties. Immers kunnen gewone fietsers overlast ervaren van (opgevoerde) e-bikes tijdens hun vakanties.

Tegelijkertijd zullen e-bikes, e-bakfietsen enzovoorts wellicht een rol spelen in fietsvakanties voor een nieuwe doelgroep of bijvoorbeeld andersoortige fietsvakanties die met een normale fiets niet haalbaar zijn. Dit is natuurlijk iets wat nog in ontwikkeling is, misschien zelfs wel in de kinderschoenen staat, vandaar dat het wel loigsch is dat hier flinke discussie over kan ontstaan.
Ik zie deze redenering vaker verschijnen: als er maar een ver gezochte link naar vakantiefietsen wordt aangetoond, is het relevant. In dit geval dus relevant omdat 'gewone fietsers' (wie zijn gewoon?) last kunnen ondervinden van opgevoerde fietsen tijdens hun vakantie. In dezelfde lijn: als ik een pakje boter met de fiets in een fietstas van de supermarkt naar huis fiets, kan ik hier een onderwerp openen over een pakje boter want eigenlijk gaat het over fietsen.
Daarnaast gaf ik aan dat het goed zou zijn als er wat hier minder over elektrische fietsen wordt geschreven, maar wat meer over fietsen met elektrische fietsen op vakantie.
martin schreef:
zo 26 jul, 2020 21:12
Ik zie deze redenering vaker verschijnen: als er maar een ver gezochte link naar vakantiefietsen wordt aangetoond, is het relevant. In dit geval dus relevant omdat 'gewone fietsers' (wie zijn gewoon?) last kunnen ondervinden van opgevoerde fietsen tijdens hun vakantie. In dezelfde lijn: als ik een pakje boter met de fiets in een fietstas van de supermarkt naar huis fiets, kan ik hier een onderwerp openen over een pakje boter want eigenlijk gaat het over fietsen.
Daarnaast gaf ik aan dat het goed zou zijn als er wat hier minder over elektrische fietsen wordt geschreven, maar wat meer over fietsen met elektrische fietsen op vakantie.
Volgens mij snap je zelf ook wel dat een pakje boter minder met vakantiefietsen vandoen heeft dan regelgeving omtrent elektrische fietsen. Maar dan nog, het staat jou toch vrij om in het kletspraat forum een topic te beginnen over boter?

Ik vind persoonlijk - als elektrische fietser die er ook mee op vakantie gaat - dit soort topics wel interessant omdat er nog een hoop te verbeteren valt aan de elektrische fietservaring en het imago daarvan op dit forum. Wellicht dat er dan na die verbeteringen ook wel meer geschreven gaat worden over daadwerkelijk op vakantie gaan met een e-bike :wink: