Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rare plek voor een fiets. - Forum Wereldfietser

Rare plek voor een fiets.

Misschien een beetje vreemd verhaal. Maar ik liep net terug van sporten (Utrecht centrum) en in een steegje in een redelijk ongure buurt stond een zwarte surly tegen de muur met blauwe trappers met alleen een ringslotje. De fiets zag er erg nieuw uit. Maar het voelt zo “out of place” en ik denk dat het geen zuivere koffie is. Niemand die dondert zijn Surly toch tegen de muur zonder kabel/ketting in Utrecht?
Politie heeft geen interesse in mijn verhaal.
Wat moet je daar nu mee?
Doen ze in Utrecht aan lokfietsen, of zou dit te veel uitlokking zijn?
tja... met en paar extra sloten vast zetten en je contactgegevens achterlaten? dan heb je kans dat je reactie krijgt :D en iemand met slecht geweten of bedoelingen zal minder snel iets van zich laten horen. dagje later nog eens langs de fiets en dan... geen idee.
foto's maken? framenummer noteren?
de politie is je beste vriend, maar meer curatief dan preventief. logisch gezien hun beschikbare tijd en middelen.
(daar ken ik nog een mopje over:
een politieagent schrijft wel heel veel bonnen en moet bij zijn/haar baas op gesprek komen. de chef (m/v) zegt dat het soms beter is om te waarschuwen. de politieagent laat het eens tot zich doordringen en gaat weer de straat op.
dan ziet de agent een zwangere vrouw lopen en spreekt haar aan: "Weet u dat u hier niet met een kinderwagen mag lopen?"
de zwangere vrouw antwoord verbaasd: "Ja, maar ik heb toch geen kinderwagen?"
de agent zegt:"Nee, maar ik waarschuw alleen maar." :D ) )
Een Surly met alleen een ringslotje?

In welke straat staat die fiets? :twisted: :wink:
jony schreef:
vr 31 jul, 2020 08:46
misschien deze?
https://gestolenobjectenregister.nl/obj ... 26431/?l=2
Nee dat was hem niet, hij had andere trappers. Verder ben ik bang dat Utrechters geen aangifte doen dus hier zal het niet zo snel naar boven komen.
egopro schreef:
vr 31 jul, 2020 09:22
jony schreef:
vr 31 jul, 2020 08:46
misschien deze?
https://gestolenobjectenregister.nl/obj ... 26431/?l=2
Nee dat was hem niet, hij had andere trappers.
Er kan veel veranderen in drie maanden. De trappers op de foto lijken klikpedalen, dus die kunnen zomaar vervangen zijn.

Je kunt op de genoemde site een tip insturen. Dat kan geen kwaad, lijkt me. Je maakt ook nog eens kans op een beloning.
Ik loop om 12:00 even langs de plek waar die gisteren stond, maar ik ga er persoonlijk vanuit dat die fiets daar nu echt niet meer staat. Ik vermoed in een busje onderweg naar het oosten.
Mocht die er nog staan dan zal ik even het frame-nummer opschrijven en even een foto maken.

Edit: zonde zonde de fiets is weg, ik hoop dat het gewoon een onhandige eigenaar was. Misschien kom ik de fiets binnenkort nog tegen in Utrecht. Helaas vermoed ik dat voorgaande iets te optimistisch was en dat de fiets nu onderweg is naar een nieuwe eigenaar. Je hoort vaak dat dure fietsen even een dagje ergens aan de kant worden gezet en later opgehaald,