Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Probleem met SP Connect - Forum Wereldfietser

Probleem met SP Connect

Gisteren probeerde ik tijdens het fietsen op een hobbelig fietspad mijn telefoon weer op de SP Connect-houder te draaien. Dat ging niet helemaal (helemaal niet) goed, en nu zit het mechanisme gedraaid alsof de telefoon vastzit, maar ik heb hem nu gewoon in mijn hand.
Weet iemand hoe je dat weer teruggedraaid krijgt? Zijn daar hulpmiddelen voor?

Peter
Als het goed is heb je bij je houder een onderdee (stand tool) meegekregen waarmee je het mechanisme terug kan draaien. Zie de foto’s in de bijlage

Bijlagen

Ah, dat ding. Ja, die ligt thuis dus daar heb ik hier op de camping niet veel aan. Afijn, het gaat nog maar om twee dagen, dus dan maar een beetje behelpen.
Dank voor je reactie.
PeterVanRijn schreef:
vr 07 aug, 2020 08:02

Weet iemand hoe je dat weer teruggedraaid krijgt? Zijn daar hulpmiddelen voor?
Beetje pielen en het gaat ook zonder het eerder genoemde ding.

Met een fietssleutel en huissleutel bijvoorbeeld, dan kun je aan twee kanten tegelijk de draairichting helpen.
Jurr schreef:
vr 07 aug, 2020 08:44

Beetje pielen en het gaat ook zonder het eerder genoemde ding.
Dank voor de aanmoediging, ik had al gepield maar was bang iets onherstelbaar te slopen. Met een steeksleuteltje dat net breed genoeg was is het gelukt.
Hoef ik thuis in elk geval niet op zoek naar het genoemde sleuteltje.
Met de punttang van m’n multitool doe ik het altijd. Het is lastig als je het onderweg hebt idd.
Met een iets grotere munt gaat het ook prima. Ik ken het euvel. Overkomt mij met enige regelmaat als ik mijn fiets een stukje moet duwen.
Hebben jullie ook problemen dat het opdraaien behoorlijk wat kracht vergt en stroef gaat?
Nee, het gaat bij mij reuze soepel.