Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 712 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33962 berichten
Helaas: was met Google ("red wooden church norway") toch vrij snel gevonden.

Het is nog net zondag, dus de nieuwe opgave is alweer een kerk:

Capture.JPG
willem.m schreef:
zo 30 aug, 2020 23:51
Helaas: was met Google ("red wooden church norway") toch vrij snel gevonden.

Het is nog net zondag, dus de nieuwe opgave is alweer een kerk:


Capture.JPG
Het gele kerkje van Neerijnen, had ik op televisie gezien.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 31 aug, 2020 00:22
Het gele kerkje van Neerijnen, had ik op televisie gezien.
Goed opgelet, Martin! Jij bent aan de beurt.
willem.m schreef:
ma 31 aug, 2020 08:20
Martin E. van Doornik schreef:
ma 31 aug, 2020 00:22
Het gele kerkje van Neerijnen, had ik op televisie gezien.
Goed opgelet, Martin! Jij bent aan de beurt.
Dank je, was een programma van Erica Terpstra, die een interview maakte van een zonderlinge man die in een vreemd bouwsel in een hoekje van het kerkhof woont. Daarom het kerkje meteen herkend.
M'n vrouw en ik gaan nu winkelen en vanmiddag krijgen wij bezoek, dus even geduld.
Jozef heet deze man.

Mijn vrouw is hier geboren en mijn schoonvader is hier altijd koster geweest in deze kerk.

Floortje Dessing heeft paar maanden geleden nog een interview gedaan met Jozef die daar nu al denk 25 -30 jaar in een schuurtje zit. Ik ken hem nog van de tijd dat hij in een boekenkist woonde die in fietsenhok stond. Moest je smorgens naar gemeentehuis en zag je deksel van de boekenkist open gaan en kwam Jozef eruit klimmen. Hij heeft vrouw en kinderen verlaten omdat hij van hogerhand "geroepen" werd. Is op een avond op de fiets gestapt en gaan rijden. Hij is niet ver gekomen door een lekke band, dat was bij Neerijnen.

Jozef was vroeger een redelijk bekende artiest trouwens. Die ook op tv te zien was al poppenspeler.
alstro schreef:
ma 31 aug, 2020 10:49
Jozef heet deze man.

Mijn vrouw is hier geboren en mijn schoonvader is hier altijd koster geweest in deze kerk.

Floortje Dessing heeft paar maanden geleden nog een interview gedaan met Jozef die daar nu al denk 25 -30 jaar in een schuurtje zit. Ik ken hem nog van de tijd dat hij in een boekenkist woonde die in fietsenhok stond. Moest je smorgens naar gemeentehuis en zag je deksel van de boekenkist open gaan en kwam Jozef eruit klimmen. Hij heeft vrouw en kinderen verlaten omdat hij van hogerhand "geroepen" werd. Is op een avond op de fiets gestapt en gaan rijden. Hij is niet ver gekomen door een lekke band, dat was bij Neerijnen.

Jozef was vroeger een redelijk bekende artiest trouwens. Die ook op tv te zien was al poppenspeler.
Was het toch Floortje Dessing en niet Erica Terpstra? Die twee wereldreizigsters heb ik kennelijk met elkaar verward....
Hier is mijn volgende raad plaatje, weer uit de oude doos.

Kerk waar.jpg
Mladen schreef:
di 01 sep, 2020 05:21
Gustav Adolfs kerk in Boras, Zweden ?
Heel goed! Knap gevonden, maar Borås met een å. Het was mijn eerste bezoek aan Zweden per fiets en de foto is genomen op 3 april 1972. Tevens het eerste land dat ik met de fiets heb "aangeraakt". Dat vind ik een hele eer. Want andere landen per fiets geweest, had ik al eerder bezocht tijdens vakanties met m'n ouders of schoolreizen.
De volgende is voor jou. Groeten ook vanuit Zweden!
Fietsen in Scandinavië is één van de punten op mijn Bucket lijst. :D

De volgende, moet niet moeilijk zijn ...
a.JPG
Hint: het is in België, Groene Valleien Fietsroute. :D
Hint 2: het is ten ZZW van Amsterdam. :D
Mladen schreef:
wo 02 sep, 2020 13:54
Hint 2: het is ten ZZW van Amsterdam. :D
Hier? https://www.foodyas.com/BE/Forges/19156 ... es-Saveurs

Ik hoop dat het niet juist is, ik heb nu weinig tijd voor een nieuw plaatje.
Gevonden door de googlen op "photo boulangerie crèmerie sandwicherie charcuterie boissons glaces mardi dimanche 9h 18h"
Helemaal goed Derdekeer. :wink:
Hier dus: https://www.google.com/maps/@49.9815098 ... 312!8i6656
Aan de Rue de Trappistes in Chimay.
Als bierliefhebber kan ik mij een slechter adres voorstellen :)
Een gemakkelijke, denk ik.
IMG_1768.JPG
Uitzicht op La Bollène-Vésubie, Provence-Alpes-Côte d'Azur
vanaf de Col de Turini?
https://goo.gl/maps/erTW2yHSyb2KcKx58

Was er vorig jaar, hele fraaie afdaling vanaf de Turini:
IMG_7973.jpg
De tovenaar schreef:
wo 02 sep, 2020 18:29
Uitzicht op La Bollène-Vésubie, Provence-Alpes-Côte d'Azur
vanaf de Col de Turini?
Inderdaad.
Wij reden toen Turini op vanuit La Bollène.
Het was het jaar dat we de Route des Grandes Alpes gedaan hebben, ondanks de stoeten oldtimers en motorrijders die we regelmatig tegenkwamen een heel mooie fietstocht.
Volgende:
brug.jpg
De tovenaar schreef:
wo 02 sep, 2020 21:11
Volgende:
brug.jpg
Ergens over de Loire? Dat ondiepe water met steenachtige banken is daar zo kenmerkend en dit soort bruggen ook.
Frankrijk is goed, maar niet de Loire.