Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ervaringen Vrienden op de fiets - Forum Wereldfietser

ervaringen Vrienden op de fiets

Wat zijn jullie ervaringen bij deze organisatie,ik zelf heb tijdens mijn eerste fietsvakantie zeer goede ervaringen opgedaan, bij een had ik een compleet huisje ter beschikking, met werkelijk alle luxe die je maar kan voorstellen, van dit adres heb ik heen en terug gebruik van gemaakt, een ander adres was bij iemand in huis, het andere was bij een BB (groot landhuis) die ook aangesloten was bij vrienden op de fiets, toen ik bij dit adres kwam moest ik helamaal naar de zolder, ruimte waar vroeger het personeel sliep, waar werkelijk helemaal niets was behalve een bed en een bank, plus opslag van de nodige troep, ze verhuurde de kamers voor meer geld, kon dus als ik wilde voor meer geld een kamer boeken, iets wat ik niet heb gedaan. Uiteindelijk heb ik prima geslapen en heerlijk ontbijt gehad. Gemiddeld gaf ik 25 euro.
Betalen jullie meer dan het verplichte bedrag?
Wat zijn jullie ervaringen?
Over het algemeen goede tot zeer goede ervaringen.
Soms is de prijs kwaliteit verhouding iets minder ,maar meestal toch erg goed.
Het plezierige is dat de mensen die zoiets doen zelf ook vaak fietsminded zijn.
Vrijwel altijd betalen we de standaard prijs.
Hoi,
Prima ervaringen met Vrienden op de fiets. Heerlijk om in het voor- of najaar gebruik van te maken of bij heel slecht weer, als kamperen toch minder leuk is (koud, nat). Ik betaal altijd het standaard bedrag. Heb ook één keer avondeten op het logeeradres gehad, betaalde toen een tientje meer voor drie gangen, geen geld!
De laatste tijden overnacht ik trouwens vaak bij vrouwen alleen, die het gezellig vinden als er iemand blijft slapen.
Groet, Petra.
Waarom niet Warmshowers? Heeft 422 adressen in NL.
Vrienden op de Fiets ken ik alleen van naam, maar lijkt in tegenstelling tot Warmshowers een semicommerciële inslag te hebben. Bij Warmshowers vraag je geen geld.
Jan Eleveld schreef:Waarom niet Warmshowers? Heeft 422 adressen in NL.
Vrienden op de Fiets ken ik alleen van naam, maar lijkt in tegenstelling tot Warmshowers een semicommerciële inslag te hebben. Bij Warmshowers vraag je geen geld.
Lijkt een vergelijking van appels en peren.
Warmshowers biedt fietsers onderweg een warm douche, een plek op een bank op een kampeerplekje in de tuin.
De Stichting Vrienden op de fiets biedt een eigen kamer met goed opgemaakt bed en een ontbijt. Vrienden op de fiets biedt ruim 4.000 overnachtingsadressen, waarvan het overgrote deel in Nederland
Heb je dit uit persoonlijke ervaring, Bert?
Bij WS krijg je doorgaans een kamer met douche, ontbijt en diner. En leuke contacten.
Jan Eleveld schreef:Heb je dit uit persoonlijke ervaring, Bert?
Bij WS krijg je doorgaans een kamer met douche, ontbijt en diner. En leuke contacten.
Je kunt dat inderdaad zo treffen, maar het hoeft niet.
Verder hoef je bij de Stichting Vrienden op de Fiets niet zelf accommodatie aan te bieden. Bij warmshowers wordt je wel geacht ook je huis open te stellen voor anders fietsers.
Hoi,

Ik heb nog nooit gemerkt dat Vrienden op de Fiets enigszins commercieel zou zijn. Nee hoor, de meesten vinden het gewoon heel gezellig. Bovendien vind ik het heel prettig dat ik hiervoor moet betalen, want ik krijg er ook een hoop voor terug!! Ook een camping is niet gratis.
Groet, Petra.
Jan Eleveld schreef:Waarom niet Warmshowers?
Kost weliswaar niets, maar er is wel een tegenprestatie. Je moet namelijk zelf ook bereid en in staat zijn gasten te ontvangen.

Ik ben al jaren donateur van Vrienden op de fiets, maar heb er nog nooit gebruik van gemaakt. Ik blijf wel donateur want het kost amper iets en het is een sympathieke organisatie.

Gerd
Je moet namelijk zelf ook bereid en in staat zijn gasten te ontvangen.
Het idee van Warmshowers is uiteraard gebaseerd op wederkerigheid, maar er staat geen sanctie op als je je huis (tijdelijk) niet openstelt.
Ik heb zo'n 5 of 6 keer gasten gehad en dat leverde mooie contacten op. Zelf nog maar een keer gebruik van gemaakt.
Elke formule heeft zo zijn voor- en nadelen en ze hebben volgens mij alle bestaansrecht, ook airbnb, couchsurfing e.d. Het maakt een fietsreis plannen (zonder tent) alleen maar eenvoudiger.
Ik heb zeer goede ervaringen met Vrienden op de fiets.
Van Staphorst tot Zeeland,Texel tot de Achterhoek.
Ik ga graag op boerderijen overnachten
Ik betaal tegenwoordig 1 euro bovenop de 19 euro
Dat is het ook echt waard
Vriendelijke mensen,belangstellend etc.
Kortom aan te bevelen
Hallo,

Wat zijn jullie ervaringen m.b.t. het uur waarop jullie arriveren / terug vertrekken.

Wordt dit op voorhand afgesproken?

Kan je b.v. meestal al om 17u terecht en moet je pas om 09u30 terug vertrekken, of zit je bij mensen die gaan werken en kan je dus pas om 19u terecht en moet je om 08u00 al terug vertrekken?

mvg, Bart
Ha Bart,

Volgens mij is daar in zijn algemeenheid niet veel over te zeggen anders dan dat het altijd handig is om daar van tevoren over te bellen teneinde wensen en verwachtingen op elkaar af te stemmen.

Peter
Hoi,
Aankomst en vertrek kun je in overleg afstemmen. En ik ben al eens eerder dan de bewoner aangekomen en kon met de sleutel onder de bloempot gewoon al naar binnen. Gastvrijheid ten top!
Groet, Petra.
Positieve ervaringen, alle adressen zou ik zo weer opnieuw aandoen.

Gastvrij en heel vriendelijk. Soms in de avond mee eten met de pot.
een keer stond er aan het eind van de middag een complete hightea voor ons klaar :D

Aankomsttijd is nooit een probleem geweest, ik geef altijd een schatting van de tijd, meestal laat in de middag. Soms bel ik terug dat het toch iets later wordt omdat we dan toch eerst nog gaan eten. Aankomst bij ons varieert dus van 16.00 - 20.30, maar altijd in overleg.
Vrienden op de Fiets staat op de Fiets en Wandelbeurs. :idea:
Mijn schoonouders hadden altijd twee kamers ter beschikking waarvan er één een tweepersoonsbed had en de ander twee eenpersoonsbedden had.
Van te voren werd dan gevraagd wat de voorkeur genoot. Ze hadden ook een lijstje met restaurants in de buurt, van goedkoop naar wat duurder. Dan zaten ze zich 's avonds al te verkneukelen om de verhalen van de gasten aan te mogen horen en dat alles onder het genot van één of meerdere flessen wijn.
Wij zijn, mede daardoor jarenlang met een grote boog om dit fenomeen heen gefietst, totdat we een rondje nederland gingen doen en het weer zo slecht werd dat kamperen uitgesloten was.
Het bleek een uitkomst, wat een geweldige organisatie. Buitengewoon vriendelijke en gastvrije mensen, een enorme variatie aan onderkomens, geweldige ontbijttafels en altijd wel ergens plaats.
Wij weten nooit waar we 's avonds aankomen dus bellen we vaak vrij laat. Over het algemeen is dit geen probleem, wat ons echter wel opviel was dat naarmate je zuidelijker komt, de mensen er wel moeilijker over doen!
Vrijwel de meeste huizen hebben apart sanitair en zelfs vaak een apart onderkomen, een groot verschil hoe onze ouders het deden. Zij hebben het echter wel heel veel jaar met heel veel plezier aangeboden en kregen zelfs nog vele verzoeken nadat ze wegens hun leeftijd al gestopt waren!
Heb je klachten richt je dan tot de stichting.
Ben je tevreden vertel het rond.

Onderzoek in opdracht van de stichting
http://www.vriendenopdefiets.nl/nl/resu ... onderzoek/

Daaruit blijkt dat de stichting er alles aan is gelegen het ieder naar de zin te maken.

Discussie m.i. zinloos.
Grappig dat er weer wordt gereageerd wordt op dit topic.
Mijn ervaring was ook best positief, hoe zijn de ervaringen als je solo fietst en in vakantietijd probeert om een plaats te vinden. tegen mij werd geregeld gevraagd met hoeveel personen je komt, voor een persoon was er dan ineens geen plaats,
Mijn voorkeur is toch echt kamperen of een goed hotel.
Is dit ook een leuke manier van overnachten voor een gezin? (2 volw, 3 kids)