Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Meer dan 30.000 POI van campings voor in je navigatie - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Meer dan 30.000 POI van campings voor in je navigatie

274 berichten
De update van Archiescampings vs. 01-09-204 staat nu online.
Dankzij de vele mailtjes die ik in de afgelopen maanden heb mogen ontvangen, zijn er weer heel wat veranderingen te vinden in deze update.
Behalve een aantal campings die inmiddels gesloten bleken te zijn en dus geschrapt zijn, was er gelukkig ook een aantal meldingen van campings die ik heb kunnen toevoegen.
Verder zijn waar dat wenselijk was, ook andere gegevens aangepast.

Archie
www.archiescampings.eu
De in principe laatste update dit jaar van Archiescampings met poi voor de autonavigatie staat nu online.

Helaas bleken ook deze keer weer heel wat campings de poort gesloten te hebben. Gelukkig worden ook regelmatig nieuwe campings gemeld door de gebruikers van mijn website, maar totaal gezien zijn het er toch weer wat minder dan in de vorige versie.

Veel openingsperiodes van vooral de Franse campings zijn toegevoegd in deze update.

Al met al zijn er weer enkele duizenden aanpassingen te melden, variërend van openingsdata en namen tot nauwkeuriger posities.

Archie
www.archiescampings.eu
Topwerk weer! Dank!
De laatste update van 2014 van Archiescampings staat nu online. Behalve het uiterlijk is er ook inhoudelijk heel wat nieuws te melden. Zo is bijvoorbeeld het aanbod van Camping Cheque en Best Deal met hun “voordeelcampings” 2015 al te downloaden. Helaas was het niet mogelijk ook het aanbod van Camping Card nu al te publiceren.

Diegenen die de downloadpagina van de website in hun favorieten hebben staan, zullen dat even moeten veranderen. Vanaf nu zijn de poi’s namelijk rechtstreeks te downloaden vanaf de homepage en is de downloadpagina verdwenen.

Rest mij u allen prettige feestdagen en een geweldig kampeerjaar 2015 te wensen!

Archie
www.archiescampings.eu/ned1
Vandaag heb ik een tussentijdse update online gezet van Archiescampings.

De belangrijkste reden hiervoor is dat ik u de poi voor de campings van ACSI Camping Card 2015 niet langer wil onthouden.

Er is echter nog meer nieuws te melden over deze update. Meer kunt u hierover vinden in de nieuwstekst op de homepage.

www.archiescampings.eu/ned1
Ik heb de app gedownload, voor gebruik op de iPad. Wat ontzettend handig! Toch zie ik nog wel één of twee puntjes van verbetering, als ik zo vrij mag zijn:

- je kunt kiezen voor zoeken op locatie, of zoeken op camping. Als je zoekt op camping, zou het handig zijn als je de zoekresultaten vervolgens (na aantoetsen) kunt weergeven op de kaart. Volgens mij kan dat nu niet?

- Er is niet direct duidelijk wat het verschil in kleur van icoontjes betekent. Ik vermoed: rood is ACSI, groen niet?

Verder: dikke duim omhoog!
Travelmaster schreef:Ik heb de app gedownload, voor gebruik op de iPad. Wat ontzettend handig! Toch zie ik nog wel één of twee puntjes van verbetering, als ik zo vrij mag zijn:

- je kunt kiezen voor zoeken op locatie, of zoeken op camping. Als je zoekt op camping, zou het handig zijn als je de zoekresultaten vervolgens (na aantoetsen) kunt weergeven op de kaart. Volgens mij kan dat nu niet?

- Er is niet direct duidelijk wat het verschil in kleur van icoontjes betekent. Ik vermoed: rood is ACSI, groen niet?

Verder: dikke duim omhoog!
Het weergeven van een geselecteerde camping op de kaart zou eigenlijk wel moeten. Anders een puntje van aandacht voor de volgende upgrade!

De rood gekleurde icoontjes geven de "voordeel campings" aan van ACSI, Camping Cheque en Best Deal. Alle overige zijn groen. Als favoriet gemarkeerde campings worden paars weergegeven. In de toekomst komt er nog een kleur bij (grijs) die aangeeft dat de camping op het moment van gebruik van de app is gesloten.
Kortom, er wordt continu aan verdere verbeteringen gewerkt! Eventuele andere suggesties kunnen overigens vanuit de app rechtstreeks worden gestuurd aan de ontwikkelaar (en eigenaar) van de app worden verstuurd.
Ik heb het mogelijk al eerder genoemd maar er staan (met name in Engeland) een hoop campings in waar fietsers niet welkom zijn. Daar accepteren ze bijvoorbeeld alleen maar campers.

Het zou mooi zijn als er in de app of in het bestand een onderscheid hierin te maken is. Nu moet ik de campings altijd eerst googlen om te kijken of ik er überhaupt wel terecht kan.
archie schreef:
Travelmaster schreef:Ik heb de app gedownload, voor gebruik op de iPad. Wat ontzettend handig! Toch zie ik nog wel één of twee puntjes van verbetering, als ik zo vrij mag zijn:

- je kunt kiezen voor zoeken op locatie, of zoeken op camping. Als je zoekt op camping, zou het handig zijn als je de zoekresultaten vervolgens (na aantoetsen) kunt weergeven op de kaart. Volgens mij kan dat nu niet?

- Er is niet direct duidelijk wat het verschil in kleur van icoontjes betekent. Ik vermoed: rood is ACSI, groen niet?

Verder: dikke duim omhoog!
Het weergeven van een geselecteerde camping op de kaart zou eigenlijk wel moeten. Anders een puntje van aandacht voor de volgende upgrade!

De rood gekleurde icoontjes geven de "voordeel campings" aan van ACSI, Camping Cheque en Best Deal. Alle overige zijn groen. Als favoriet gemarkeerde campings worden paars weergegeven. In de toekomst komt er nog een kleur bij (grijs) die aangeeft dat de camping op het moment van gebruik van de app is gesloten.
Kortom, er wordt continu aan verdere verbeteringen gewerkt! Eventuele andere suggesties kunnen overigens vanuit de app rechtstreeks worden gestuurd aan de ontwikkelaar (en eigenaar) van de app worden verstuurd.
Ah, klinkt goed allemaal. Ik ga me nog wat verder in de app verdiepen.
Er is weer een nieuwe update van Archiescampings, de grootste website voor het downloaden van POI’s voor campings.
Naast het feit dat er weer een paar honderd extra campings zijn toegevoegd, is het belangrijkste nieuws dat voor alle campings de hoogteligging is toegevoegd. Informatie die waarschijnlijk voor al onze fietsende campingvrienden erg welkom is.

www.archiescampings.eu/ned1
Binnenkort weer op vakantie naar de camping?
Vergeet dan niet eerst even de nieuwste campinginformatie op te halen bij www.archiescampings.eu.

De laatste update staat vanaf vandaag online.

Mocht u aanvullingen of opmerkingen op de gegevens hebben, stuur dan aub even een mailtje via de website! Vragen over de apps graag rechtstreeks aan Jahdroid richten.

Archie
www.archiescampings.eu
Ik heb zojuist de POI's van de campings in Frankrijk naar m'n 60CSX verzonden. So far, so good. Maar hoe zorg ik ervoor dat de pois in beeld komen als in fiets? Ik lijk ze nu alleen maar te kunnen zien als ik in de garmin actief op zoek ga, terwijl ik juist campings wil "tegenkomen" op de kaart... Beetje zoals je een tankstation op de TomTom ziet.

Zoekfunctie bracht me niet verder, Google-actie ook niet. Volgens mij lukte me dit twee jaar terug in Engeland ook. Maakt het nog uit of ik een .csv of een ander formaat gebruik voor de 60CSX?
Je moet de gpx file wel eerst converteren naar gpi. Dat kan met de Garmin Poi loader, zie http://support.waypointgps.be/index.php ... andleiding

Of lees je eigen quote: :?
Travelmaster schreef:Zo hee, dat was even puzzelen, maar ik heb alle campings van Groot-Brittannië nu op mijn GPS staan. Ik maakte eerst wel een denkfout, en wel als volgt. Ik had de campings allemaal als waypoint geopend in één bestand in Mapsource, met het idee om ze te selecteren en in één keer naar de GPS (Garmin GPSMAP 60 CSx) te verzenden. Maar daar loopt het dus mis. Er is geen goede mogelijkheid om waypoint rond jouw track te selecteren. Daarom moet je dus alle campings één voor één selecteren en verzenden, eigenlijk ondoenlijk. Alle waypoints van GB ineens verzenden lukt niet, want dan zit m'n waypointgeheugen vol. Wat te doen?

En toen dacht ik: "wacht even, een waypoint is geen Point Of Interest (POI)"... Opnieuw. Buiten Mapsource om!

Wat heb ik gedaan?

- bestand gedownload van Archies website
- POI-loader van Garmin geïnstalleerd
- bestand geselecteerd in POI Loader en, op de gok, het .csv bestand gekozen
- verzenden via POI-loader naar toestel
- en presto: "gegevens zijn verzonden naar toestel", of woorden van gelijke strekking

Ik op zoek in de Garmin waar m'n POI's zijn gebleven. Nou, die zitten dus onder "Eigen Nuttige Punten", onder "Find". Dus níet naar "Waypoints" gaan, en ook niet naar "Logies", daar vind je ze niet.

Maar ik heb ze! Maakt de vakantie wéér wat simpeler, dus dank!
De tovenaar schreef:Je moet de gpx file wel eerst converteren naar gpi. Dat kan met de Garmin Poi loader, zie http://support.waypointgps.be/index.php ... andleiding
Hm, ik dacht dat ik dat had gedaan. Ik gebruikte de POI-loader om 'm naar de 60CSX te sturen. Ik waag gewoon nog een poging. Wordt zometeen vervolgd.

Edit: no luck. Ik krijg de mededeling dat ik succesvol 9315 poi's heb verzonden, maar ik zie ze op geen enkel zoomniveau terug op de kaart, tót ik ze handmatig opzoek.
Ik heb geen gpsmap 60 en ik weet niet of die dat dan wel ondersteund. Misschien anders vragen op forum.gps.nl?

Edit: misschien heb je ook de bijbehorende bitmap over het hoofd gezien dat die daarom niet rendert?
De bitmap is niks meer dan het A-tje van Archies, nietwaar? Díe ziet hij wel... als ik de camping opzoek. Misschien inderdaad nog maar eens spitten op forum.gps.nl...

En nu mijn eigen manier teruglezend, zoals ik deed in GB... zo heb ik het net ook gedaan. Raar hoor. Ook het icoontje was toen anders: echt een tentje, misschien heb ik indertijd wel een ander POI-bestand gebruikt... wat dit wel ondersteunde. Kán dat überhaupt, die intelligentie in het POI bestand?
Ja dat kan, een ander bmp bestand in de vorm van een tentje.
Misschien kan je op een of andere manier de poi bestanden aan en uitzetten, en die staat uit denk ik. Hoe precies weet ik niet, maar ik vermoed dat dat de oorzaak is.
De tovenaar schreef:Ja dat kan, een ander bmp bestand in de vorm van een tentje.
Misschien kan je op een of andere manier de poi bestanden aan en uitzetten, en die staat uit denk ik. Hoe precies weet ik niet, maar ik vermoed dat dat de oorzaak is.
Aan zetten in de Garmin bedoel je dan? Daar zit ik nu ook aan te denken ja.
Ja, kijk eens in je map setup > points > user waypoints
Zie ook http://www.gpsfaqs.org/faqs/garmin/xser ... tml#poidef
3. How can I see the custom POIs on the map when I"m zoomed further out?

This setting is controlled in Map Setup/Points/User Waypoints. Custom POIs will be displayed when you're zoomed in this close or tighter. Notice that if you have a large number of POIs then turning on declutter will help somewhat.
hoi folks,

had hier vorig jaar ook moeite mee -

kwam toen tot de ontdekking/conclusie dat het symbool van archies camping pas inbeeld kwam op mijn gps (garmin 60 csx) als ik had ingesteld op 200 meter hoogte

dus dan ben je in de directe omgeving van de camping - als ik verder uitzoomde, verdween het symbool.



probeer het in de omgeving maar eens uit (waar een camping is)(archies campings nl er wel opzetten

succes

wim