Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Suggesties voor leuke tochtjes - Forum Wereldfietser

Suggesties voor leuke tochtjes

Hoi,

Wie heeft goede suggesties voor wat kortere tochten in Nederland. Ik denk dan vooral aan tochtjes die in een dagje of drie te doen zijn (vrijdag t/m zondag ;-)). De plek in Nederland maakt me niet zoveel uit, al gaat mijn voorkeur uit naar het Limburgse. Maar het is meer om mijn vriendin een beetje te laten kennismaken met deze leuke bezigheid.

Ondanks dat er natuurlijk allerlei voors en tegens zijn voor bewegwijzerde danwel beschreven routes, geeft dat wel de voorkeur.
Jarno schreef:Hoi,
Wie heeft goede suggesties voor wat kortere tochten in Nederland. Ik denk dan vooral aan tochtjes die in een dagje of drie te doen zijn (vrijdag t/m zondag ;-)). De plek in Nederland maakt me niet zoveel uit, al gaat mijn voorkeur uit naar het Limburgse. Maar het is meer om mijn vriendin een beetje te laten kennismaken met deze leuke bezigheid.Ondanks dat er natuurlijk allerlei voors en tegens zijn voor bewegwijzerde danwel beschreven routes, geeft dat wel de voorkeur.
Een stukje van de gemarkeerde Landelijke Fietsroutes volgen, van punt A naar B en dan met de trein terug. Of een rondje IJsselmeer, rondje Veluwe, rondje Groene Hart, rondje Drenthe.

Keus zat lijkt mij :wink:

Hoi Jarno,

Bewegwijzerde routes ken ik nauwelijks maar fietsen in NL ken ik wel!
Maastricht beginnen en dan via Nijmegen omhoog tot aan Enschede. Je krijgt zo een hele mooie afwisselende tocht. Heuvels en limburgs bier/vlaai, jam eten in de Betuwe en balkebrij in Twente. Kan niet mis gaan.

Groet,
Marco
Jarno schreef:Wie heeft goede suggesties voor wat kortere tochten in Nederland. Ik denk dan vooral aan tochtjes die in een dagje of drie te doen zijn (vrijdag t/m zondag ;-)). De plek in Nederland maakt me niet zoveel uit, al gaat mijn voorkeur uit naar het Limburgse. Maar het is meer om mijn vriendin een beetje te laten kennismaken met deze leuke bezigheid.
Ondanks dat er natuurlijk allerlei voors en tegens zijn voor bewegwijzerde danwel beschreven routes, geeft dat wel de voorkeur.
Jarno,
Koop dan de zuidelijke helft van de LF-map. Daar staan de LF-routes op en de campings en knooppuntennetwerken ook. Ik weet niet of er sinds 2005 een nieuwe versie is, maar op nieuwere versies staan meer knooppunten. De schaal is niet alles en dat heeft als voordeel dat je af en toe verdwaalt, zodat je zelfs in NL avonturen beleeft :wink:
Je kunt de tocht gemakkelijk onderweg uitzetten, althans zo doe ik de de tochtjes voor de WF het liefst :D
Groeten,
Leon

Als je je tochten telkens een stukje wilt voortzetten: Fietserpadroute van Zuid naar Noord en Tien Proviciënroute terug. Erg fraaie paden

Jarno,

Dat is natuurlijk een voorzetje over open doel! Tracteer je vriendin op een dagje Fiets en Wandelbeurs, 3 en 4 februari in de Amsterdam-RAi.
Op Fiets en Wandelbeurs is een uitgebreid Benelux-plein met een duidelijk overzicht van alle fietsknooppuntennetten in Nederland en Belgie. Zo'n knooppuntennet handig: je fietst van knooppunt naar knooppunt door de bordjes naar het hummer van het volgende knooppunt te volgen. Op veel knooppunten hangt een overzichtskaart. Rond het Benelux-plein staan alle provinciale toeristische diensten met knooppunten. Zij kunnen nadere uitleg geven over hun knooppunten. Je hebben ook kaarten van hun knooppuntensysteem
Op het fietsparcours kun je in de praktijk oefenen door te fietsen over een stukje knooppunten in Zeeland.
Ook het Landelijk Fietsplatform is daar met alle LF-routes.
Zie meer op de site: www.fietsenwandelbeurs.nl

Ja, die overzichtskaarten ken ik Bert. In het dorp hiernaast staat er eentje.

Ik acht de kans ook groot dat we stukken LF of andere bewegwijzerde routes gaan rijden. De LF kaarten, noord en zuid heb ik ook liggen hier. Alleen niet elk stuk van die route is zo leuk.

Marco, jou idee lijkt me wel wat. Ik gok er wel op dat je de route niet in mooie rechte lijnen doet...

Wij hebben vorig jaar de kastelenroute gedaan. in de achterhoek. Leuke tocht voor 2 of d3 dagen (is in te korten) is bewegwijzerd door de anwb. Je pakt een klein stukje Duitsland mee. Veel grindpaadjes en kleine weggetjes. Ondanks dat het pinksteren was, kwamen we heel weinig andere fietsers tegen. Er mooie route!

Rondje Drenthe is ook mooi, maar houd rekening met oudere dagjesfietsers. Na 11:00 's ochtends de Drentse hei opgaan op de smalle paadjes is een ramp. Je blijft mensen inhalen en de paden zijn erg smal. Kom zelf uit Drente, maar de Drentse hei ontwijken wij altijd op zondag na 11:00 uur.

Weet niet waar jij woont.
Mag graag met de draagvleugelboot van Amsterdam naar IJmuiden gaan, dan via Bergen en Schoorl (Duinvermaak) naar Texel fietsen, met de boot naar Vlieland, met de boot naar Terschelling, boot naar Harlingen (gratis!) en trein terug. Evt via afsluitdijk naar Medemblik en dan trein terug. april/mei/juni.

In februari/maart, kamer in het hotel in Durgerdam of bed & breakfast in die buurt boeken, door het Waterland fietsen en Gruttogenieten.

veel plezier, niko

anouk schreef:Wij hebben vorig jaar de kastelenroute gedaan. in de achterhoek. Leuke tocht voor 2 of d3 dagen (is in te korten) is bewegwijzerd door de anwb. Je pakt een klein stukje Duitsland mee. Veel grindpaadjes en kleine weggetjes. Ondanks dat het pinksteren was, kwamen we heel weinig andere fietsers tegen. Er mooie route!

Daar heb ik al eens eerder iets van gehoord en vorig jaar tijdens de Fiets- en Wandelbeurs volgens mij ook wat van gezien. Ga ik zeker verder bekijken. :idea:

Impressie van de Veluweroute...

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=4615

Ik vond het iig overall een veelzijdige route. Verder commentaar vind je wel bij het desbetreffende topic.

Fedor schreef:Impressie van de Veluweroute...

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=4615

Ik vond het iig overall een veelzijdige route. Verder commentaar vind je wel bij het desbetreffende topic.
Erg leuk Fedor! Heb je meer van die impressies geschreven? Het lijkt me ook leuk om elders op de site te plaatsen, buiten het forum.

Een keer van Eijsden (bij Maastricht) naar Sart (België), naar Nideggen (Dld) en vervolgens langs de Roer naar Roermond gefietst. Erg mooie tocht, vooral door park de Hoge Venen. Onderweg verschillende stukken bewegwijzerde routes gevolgd, maar ik weet niet meer precies welke, want ik had het niet zelf uitgestippeld.

Jarno schreef:Erg leuk Fedor! Heb je meer van die impressies geschreven? Het lijkt me ook leuk om elders op de site te plaatsen, buiten het forum.
Nog niet, maar volgend jaar komen er zeker enkele (kortere tochten in en rondom Nederland) bij (heb al heel wat in de planning én voldoende lange weekenden :wink: )

Maar plaatsen mag hoor :)