Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lon Las Cymru - Forum Wereldfietser

Lon Las Cymru

Hoi,

Mijn vriendin en ik zouden deze zomer met de fiets door Wales, de Lon Las Cymru willen trekken. Is er iemand van jullie die hiermee ervaring heeft? Hoe zwaar is het ongeveer, waar op letten, ...
Heeft er misschien ook iemand tips hoe we het best naar Wales kunnen trekken? We wonen in België.

Ik zal er misschien voor de eerlijkheid maar bij zeggen dat we eigenlijk totaal geen ervaring hebben met fietsreizen, wel met bergbeklimmen, mountainbiken e.d.

Alvast bedankt.

Wannes
Hey Wannes,

Ik heb vorig jaar stukjes van de 8 gefietst, tussen Caernarfon en Gellilydan, omdat ik er toevallig langs kwam.

In het deel van Caernarfon tot Bryncir rijd je over een oude spoorlijn, dat behalve voor de poortjes bij autowegen goed te doen is.

In het deel van wat ik gefietst heb in Snowdonia NP kreeg ik enorm de indruk dat het de A470 wilde vermijden. Leuk, maar ik maak graag wat meer kilometers dan dat ik met regelmaat 16% moet stijgen/dalen (want dat is waar ik wel eens mee te maken had).

Op stukken waar het fietspad langs een drukkere weg loopt is vrijwel altijd een fietspad. De route staat goed aangegeven. Regelmatig krijg je melding hoeveel km het tot het volgende dorp is. Bij (grotere) rotondes is het wel vaak goed opletten waar je er af moet.

Veel plezier in Wales!
dewannes schreef:Hoi,

Mijn vriendin en ik zouden deze zomer met de fiets door Wales, de Lon Las Cymru willen trekken. Is er iemand van jullie die hiermee ervaring heeft? Hoe zwaar is het ongeveer, waar op letten, ...
Heeft er misschien ook iemand tips hoe we het best naar Wales kunnen trekken? We wonen in België.

Ik zal er misschien voor de eerlijkheid maar bij zeggen dat we eigenlijk totaal geen ervaring hebben met fietsreizen, wel met bergbeklimmen, mountainbiken e.d.

Alvast bedankt.

Wannes