Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen in Noord-India - Forum Wereldfietser

fietsen in Noord-India

Dag allemaal,

over 5 weken verlaten we Nepal en fietsen we Noord-India binnen.

Enkele vraagjes over onze route.


1. Van de Nepali grens willen we via Tanakpur, Haldwani, Haridwar, Dehra Dun naar Shimla. Ik veronderstel dat deze route nog niet al te zwaar is?


2. Van Shimla willen we noord-oost; Sutlej-Valley, Kinnaur-Valley, Spiti-Valley, helemaal tot op de Manali/Leh-weg.
Hoe lang moeten we plannen voor dit stuk? Ondanks dat het vooral via valleien gaat, zal het niet plat zijn, juist?


3. Nadat we de weg naar Leh hebben 'afgewerkt', denken we eraan verder te fietsen naar Srinigar. Hoe veilig is dat tegenwoordig?
En hoe veilig is het om van Srinigar zuidelijk naar Jammu en Pathankot en Amritsar te fietsen?
Hoe lang zouden we daar voor uittrekken?


Al bij al denken we aan twee maanden. Genoeg? Adviseer ons niet om een bus ertussen te steken om tijd te winnen, want we haten bussen. Alleen uit veiligheidsoverwegingen verleggen we onze grenzen. :-)))



Voila, alvast bedankt voor helpvolle en recente informatie.



Greetings from Katmandu,

Even en Bjorn

2. Wij hebben precies dat stuk gefietst, mooi hoor...
Onze hele vakantie duurde 4 weken, maar we hebben er dacht ik iets meer dan 3 fietsweken over gedaan. Twee keer ziek geweest, een keer een tempel bezocht, een dag gewacht op de Dalai Lama, die daar een lezing kwam geven (overigens heel leuk om te hebben mogen maken!) en vooral veel genoten.

Het was er bloedheet toen wij er waren! Genoeg plekken om te kunnen wildkamperen, lekker gegeten, mooie dorpjes (die vaak hoog boven de weg liggen!), mooie passen over en heerlijk rustig!!!

foto's staan op mijn site

Veel plezier!

Srinagar is erg veilig. Op iedere straathoek staan gewapende militairen die de boel bewaken. De laatste tijd gebeurt er vrij weining in Srinagar dus het is zeker veilig genoeg om heen te gaan. Ik was er vorige maand. Prachtige stad, het Dal Lake is een must en de Kashmir Vallei is adembenemend en de Kashmiris zijn ultra vriendelijke mensen. De weg van Srinagar naar Jammu is spectaculair door prachtige valleien. Nadat je de Kashmir vallei uit bent ligt er eigenlijk maar 1 pittige bergpas voor je klaar, en vanaf daar is het all the way down naar Jammu.
Srinagar - Jammu = 300km
Jammu - Pathankot = 100+ km
Pathankot - Amritsar = 110 km uit het hoofd...

Enjoy!