Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Video | On two wheels through the Middle Atlas - Forum Wereldfietser

Video | On two wheels through the Middle Atlas

On two wheels through the Middle Atlas



Bron




Bron







De Wereldfietser op Vimeo

Maak jij ook wel eens een filmpje van je fietsvakantie?
Deel je filmpje dan met andere Wereldfietsers via Vimeo. Meer weten? Tot ziens?!
Hallo Blache,

gelukkig laat jij ons zien hoe mooi Marokko is.

Mijn vraag is hoe praat jij met die Berbers, spreken zij Frans, net als de mensen in de grotere steden.

Mario
Leuke film Blanche! Hoeveel nu nog te gaan? ;)
ellenvanderzwan schreef:Leuke film Blanche! Hoeveel nu nog te gaan? ;)
Bedankt! Er ligt er nu nog een op de plank, ook een Marokko van winter 2010. (Eigenlijk ligt er nog een van vier jaar geleden maar daar begin ik waarschijnlijk helemaal niet meer aan.) En nummer twee komt eraan, een over Georgië :> Eens kijken of ik nu meer verhaallijn in mijn video's kan brengen ipv een heleboel losse beelden. In deze film was bijvoorbeeld dat stukje met die waterval erg goed gelukt, maar dat moet eigenlijk door de hele film. De mannen van de gasfabriek helemaal aan het eind... Toen we vroegen of we onze tent op mochten zetten in het ski oordje Mischlifen, konden we voor een appel en ei binnen slapen en eten. We dachten lekker rustig. Toen kwam er een bus vol mannen aan dat waren de mannen van de gasfabriek. Die hadden een dagje uit vanwege 1 mei. We hebben met hen s' avonds een feestmaaltijd gegeten. Erg leuk maar ik heb alleen een groepsprotret de volgende ochtens geschoten. En dat kan je dan eigenlijk niet los verwerken in de video. Dus nog meer schieten, van te voren nadenken over wat je wil vertellen en veel meer praten en anderen interviewen op video.

Ellen als jij als fotograaf nog tips hebt, qua beeldcompositie dan hoor ik het graag!


mario schreef:Hallo Blache,gelukkig laat jij ons zien hoe mooi Marokko is.
Mijn vraag is hoe praat jij met die Berbers, spreken zij Frans, net als de mensen in de grotere steden. Mario


Ook bedankt! We komen vaak op plaatsen waar vrijwel niemand frans spreekt. Zoals in het dorpje waar we kampeerde naast een piepklein winkeltje. Prachtige vrouwen met grote vlechten en geborduurde kleding helaas kon ik niet met ze praten. De eigenaar van het winkeltje sprak wel Frans. Als het dorpje een klein beetje van betekenis is, is er vaak een leraar die Frans spreekt en erg blij is dat hij dat kan doen. In andere gevallen zoals bij de berber familie aan het einde van het filmpje spreek je met handen en voeten/ wijs je dingen aan en maak je gebaren. We zijn allemaal mensen dus begrijp je elkaar vaak wel. :wink: