Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in Irak. Strak plan of dom plan? - Forum Wereldfietser

Fietsen in Irak. Strak plan of dom plan?

Heeft er iemand fietservaring in Irak? Lonely planet en het Ministerie v. Buitenlandse Zaken zijn trouwens niet bepaald positief over reizen in Irak. Er bestaan echter wel groepsreizen van o.a. Koning Aap.

Een collega van me is nèt terug uit Iran. Hij heeft daar met de ligfiets een tocht gemaakt. Zijn verhalen staan op de ligfiets site.
Mijn kapper is een aantal jaren geleden gevlucht uit Irak maar kan nu zonder erg grote problemen daar op vakantie gaan.
Vanaf het zuiden van Turkije steekt hij de grens over naar de zone die door de VN wordt beheerd. Vanaf die zone schijnt het vrij eenvoudig te zijn om de grens naar Irak over te steken.
Ook het verkrijgen van een visum in NL voor Irak schijnt te kunnen.

Oké, het is allemaal niet uit de eerste hand maar wellicht heb je er wat aan. ..Succes
Iran is denk ik wel een heel ander verhaal dan irak. IRan is prima te bereizen en er is als er problemen zijn ook gewoon internationale vertegenwoordiging (ambasades enzo) Irak ben ik niet geweest, maar heb wel begrepen dat Hariem, het kurdisch deel individueel te bereizen is, de rest weet ik niet zeker.
groetjes els 8O

Irak gewoon NIET doen.

Wat zoek je daar precies? Kun je dat niet veel relaxter in buurlanden vinden?

Topic uit 2002. Er is tamelijk veel veranderd.