Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Beenstukken - Forum Wereldfietser

Beenstukken

Hoi,

Ik wil beenstukken kopen voor koudere fietsomstandigheden.

Specs:
- Van fietsbroek tot enkel (dus geen kniestukken)
- Niet zo wijd-vallend (Ik heb redelijk lange, maar vrij dunne benen)
- Een rits lijkt me wel handig, dan hoeven de schoenen niet uit
- Het materiaal hoeft niet zo dik te zijn, temperatuurrange 5-15 graden volstaat

Wie heeft tips?

Thx

Willem
Ik heb hier beenstukken van Craft liggen, ze zijn 1 of 2x gedragen. In de praktijk is gebleken dat ik ze laat liggen. De maat is L/XL. Er zit geen rits in. Voor 15 euro stuur ik ze naar je op.
Evt. kan ik je een foto sturen.
Ook
glrfndl schreef:Ik heb hier beenstukken .... liggen
Wel wat vaker gebruikt.

Ben echter over gegaan op een stretch broek zonder zeem voor de koudere dagen.

Juist in de omstandigheden dat je beenstukken draagt, is het zo fris, dat het kruis ook erg fris wordt. Zeker tijdens een afdaling.

Overigens zijn die dingen volgens mij nooit met een rits, maar er zal ongetwijfeld wel iemand komen met een link met een rits :D

Peter
Voor mij idem

Ik gebruik ook een stretch broek, is eigenlijk een hardloop broek zonder zeem
Mijn nieuwe set beenstukken hebben wel een rits, maar dat wil niet zeggen dat ze aan te trekken zijn over je schoenen heen. Had eerst Ultima, nu Castelli. Ik ben er erg blij mee, ze vullen mooi het gat tussen een korte broek en een winterbroek zonder dat je een complete broek mee hoeft te zeulen.

Grtjs, walter
Ik neem wel eens een (strakke) schaatstrainingsbroek mee. Kun je makkelijk aan- of uitritsen (schoenen hoeven niet uit) omdat er langs de benen ritsen lopen.
Iets meer gewicht dan beenstukken, maar die zakken wel eens willen doen af.
En met een broek hou je ook beter je billen warm.

groet,
Fokko
Hoi zwager,
Ik heb nog een paar beenstukken liggen die ik eigenlijk iets te strak vind rondom mijn bovenbenen. Misschien dat ze voor jou wel geschikt zijn. Volgens mij zijn ze wel vrij lang. Ik zal ze meenemen de eerstvolgende keer dat we elkaar zien (sorry, niet tijdens je verjaardag want dan zit ik in Griekenland :lol: , dus zal ergens in juni worden gok ik). Dan kun je ze testen! Of heb je liever dat ik ze opstuur?

Groetjes Karlijne
Okay okay, ik heb inmiddels 3 'aanbiedingen' binnen en wacht met spanning eerst even op de beenstukken van mijn schoonzussie. En als die niet passen maak ik gebruik van het aanbod van Peter M of anders gflr...

Dank voor het meedenken!

w

[/slotje]