Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Exped Synmat UL - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Exped Synmat UL

178 berichten
Onlangs nog bij buitenlandse webshop (voor de tweede keer) Exped matje gereclameerd. Omdat het matje bij Exped pas weer in het najaar leverbaar was, uiteindelijk via de webshop een vergelijkbaar matje van Thermarest gekregen. (moest wel bruto-prijsverschil bijbetalen, wat ik redelijk vond, verder geen verzendkosten en schade door Exped beoordeeld obv foto!)

Van een duur matje mag je verwachten dat het bij incidenteel gebruik langer meegaat als twee jaar en daarom behoort de winkel waar je het hebt gekocht het bij incidenteel gebruik langer als twee jaar gewoon te vervangen.
Wij zijn het wel eens Bert :wink:
Maar de winkel denkt hier anders over...

Ben me gewoon aan het oriënteren op een nieuwe. Ik ga de NeoAir en de S2S eens vergelijken. Het viel me op dat de laatste niet echt goedkoop was, zoals andere spullen van S2S. En, zoals je in een ander topic aangeeft, dat er nig weinig ervaring mee is.
HansvanderVeeke schreef:
gios schreef:Exped zelf is uiterst coulant met kapotte matjes. Ik heb al 2x een nieuwe gekregen. De nieuwe schijnen het probleem van de loslatende banen nauwelijks meer te hebben. Winkel moet het gewoon opsturen en dan krijg je een nieuwe. Dat de winkel jou liever een andere verkoopt, snap jij ook wel :wink:
Ik heb Exped natuurlijk ook (eerst) gemailed. Dit was hun antwoord:

Thank you for your inquiry. Sorry to hear that you have experienced a problem with one of our products.
All exped-products carry a 5 year warranty on materials and construction.
Exempt are UL products which carry a 2 year warranty.
Vreemd. Ik meen me te herinneren dat mijn UL veel ouder was dan 2 jaar, maar dat zou ik moeten opzoeken.

edit: gekocht bij Eldorado juni 2011, geclaimd september 2016(!) bij de inmiddels nieuwe Eldorado. Foto's opgestuurd en een nieuwe gekregen.
gios schreef: edit: gekocht bij Eldorado juni 2011, geclaimd september 2016(!) bij de inmiddels nieuwe Eldorado. Foto's opgestuurd en een nieuwe gekregen.
Tsja, dat bewijst dat er ook coulante winkels zijn die kampeerspullen verkopen. Dat is wat ik, tevergeefs, had gehoopt van Kampeerwereld (die Outdorado heeft overgenomen, waar ik de matjes gekocht heb).
Ik kwam wel een testrapport van S2S tegen op outdoor gear lab
En wat zei dat testrappport?
Inmiddels definitief antwoord gekregen van Kampeerwereld en dat is dat ze buiten de garantietermijn van twee jaar vallen die Exped geeft en er dus geen reclamatie gedaan kan worden. Ondanks dat het volgens mij geen slijtage maar een Exped productiefout is.

Ik ben eigenlijk wel klaar met het bedrijf Exped dat maar twee jaar (waarin de meeste mensen maar 3-5 weken het product gebruiken) achter hun producten kunnen staan. Op zoek naar wat anders.
Ik snap dat je klaar bent met Exped, echter eigenlijk ben je klaar met de winkel die het matje verkocht heeft. Als je contact met Exped opneemt, krijg je zeker een nieuw matje!
Bert,

Dat heb ik als eerste gedaan (zie een stukje terug in dit topic) . Die verwijst me door naar de verkoper.
Beide verschuilen zich achter de twee jaar. Vandaar dat ik klaar ben met Kampeerwereld én met Exped.
Heb je ook contact gehad met de Nederlandse importeur? In mijn ervaring zijn die flink soepel.
Nee Wim, daar kon ik de email niet van vinden.
Ik heb contact gehad met het hoofdkantoor in Zwitserland.
http://www.jongejanstrading.nl/ Ik vond ze erg aardig en behulpzaam.
Wim schreef:http://www.jongejanstrading.nl/ Ik vond ze erg aardig en behulpzaam.
Dank je. Ik heb ze een mail gestuurd. Laatste poging voor Exped.
Jammer Hans, want bij dezelfde winkel waren ze enkele jaren geleden helemaal zo moeilijk niet met vervangen van een zelfde mat buiten de garantietermijn. En mij vervolgens aan een neoair mat hebben geholpen.
Deze laatstgenoemde mat gaat al weer een hele tijd zonder probleem mee, dus er is hoop in UL land :-)
Mijn ervaring met Kampeerwereld Outdorado was ook erg goed. Ruim buiten de garantie kreeg ik een nieuwe mat. Gekocht in juni 2011, geclaimd in september 2016...en ik kreeg gewoon een nieuwe mat. Ik begrijp dat Hans via dezelfde weg gecommuniceerd heeft met Outdorado als ik, maar geen succes had. Blijkbaar heeft Outdorado in het afgelopen jaar haar strategie aangepast.
Inmiddels ook reactie van de Nederlandse importeur:

Op de Exped matten zit een garantie van 5 jaar, op de UL-matten zit een garantie van 2 jaar. De aankoopdatum is 2011 en daarmee valt uw mat helaas ruim buiten de garantie.

De twee jaar garantie op de UL matten is niet gebaseerd op de waarde van het product. We kunnen producten steeds lichter maken, echter de stoffen worden dunner en minder slijtvast. De kortere garantieperiode geeft aan dat we met een kwetsbaarder product te maken.


Fijn dat anderen wel goede ervaringen hebben met Exped, Kampeerwinkel.nl en de soepelheid van Jongejans. Ik zie iedereen zich alleen verschuilen achter de garantietermijn van 2 jaar. Dat maakt mijn ervaringen wat teleurstellender.
Maar goed, niet getreurd. We gaan eens testen hoe het zit met de garantie van de Thermarest NeoAir want ik ben wel klaar met Exped.
Ik hoop voor jou dat je de garantie van de Thermarest niet hoeft te testen...
Jammer, sorry dat ik je hoop gegeven heb.
Dan is de opstelling van Jongejans blijkbaar veranderd. Ik kreeg direct een nieuwe mat opgestuurd. (Mat (UL) uit 2012, kapot in 2016, gekocht in buitenlandse webshop)

Hopelijk zijn de 2017 modellen eindelijk eens beter.
Wim schreef:Jammer, sorry dat ik je hoop gegeven heb.
Hoeft niet. Ik was blij met je suggestie en heb het gewoon geprobeerd.
'Nee' heb je , 'ja' kun je krijgen denk ik altijd.