Additionally, paste this code immediately after the opening tag: welke stuurtas aan Jones stuur? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

welke stuurtas aan Jones stuur?

Als je naar de twee tassen kijkt kan je toch niet ontkennen dat ze als twee druppels water op elkaar lijken. Een ander stofje doet daar niks aan af.
Waar een product gemaakt wordt, de prijs daarvan, hoeveel tussenhandel er tussen zit of dat jij vindt dat ze niet hun best doen zijn geen steekhoudende argumenten om het kopiëren goed te keuren.
Als een dergelijke kopie op de Europese markt verschijnt, kan dat met succes bij de rechter worden aangevochten. En ik vind dat terecht. Met name omdat je daarmee bv. kleine producenten met goede ideeën kan beschermen tegen piraterij. Dat een grote 'monopolist' daar vervolgens ook van profiteert is dus logisch.
Offtopic: concurrentie lijkt mij altijd goed en van tasjesroof lijkt mij geen sprake.
Er bestaan veel soorten stuurtasjes en ze lijken allemaal op elkaar. Topeak, Epidura, Revelate, Porcelain, en meer. Ze hebben allemaal een "accesory-pack" en zijn allemaal erg duur.
Best leuk dat er ook wat goedkopere producten worden geproduceerd worden toch?
Ortlieb vraagt natuurlijk ook een smak geld voor een product dat echt niets kost qua grondstoffen, er zit geen techniek in! Het is gewoon plastic...en daar is een beetje overnagedacht.

Ik heb de Spurcycle bel en de ortlieb tassen, maar heb ook twee rockbros tasjes besteld om te kijken of het wat is.
En om een experimentje mee uit te voeren, die ik met twee dure ortlieb tassen echt niet ging doen.

Het een sluit het ander niet uit lijkt mij en morele verontwaardiging over productieprocessen en producten is altijd een beetje een ingewikkelde discussie.....

Ontopic: ik ga de Rockbros testen op mijn Jonesstuur en mochten er nog mensen geinteresseerd zijn zal ik mijn bevindingen laten weten, vooralsnog lijkt mij dit een no-brainer voor het geld.....
Ja. Ik ben geintereseerd in je ervaringen met de Rockbros op je Jones stuur. Foto is ook welkom!
Top ff geduld, het spul moet uit china komen dus het kan ff duren :lol:
Epicurean schreef:
zo 10 feb, 2019 20:13
Top ff geduld, het spul moet uit china komen dus het kan ff duren :lol:
Uit China? En dat om 20 euro te besparen?
is dat een probleem?
Alles komt uit China :D .
Aliexpress standard shipping is over het algemeen vrij snel wb bezorging, zo rond de 10 dagen is mijn ervaring. Meestal zijn de verzendkosten gratis (wordt betaald door de Chinese overheid). Voor goedkoop spul van rond de 1 euro zijn de levertijden veel langer (kan oplopen tot 1 maand of zelfs nog langer). Je hebt wel een punt als het om garantie gaat, terugsturen heeft geen zin want dat is veel duurder dan het product heeft gekost. Zijn er toch problemen dan krijg je je geld (deels) terug of ze sturen je een nieuw exemplaar.
Tas(jes) zijn binnen.
Echt leuk spul voor het prijsje.
ik zal van het weekeinde even testen hoe het op de jones bar past, maar ik verwacht prima.
Qua kwaliteit doet het weinig voor elkaar onder, de rockbros en de ortlieb. De achterkant waar de bevestigingen zitten om aan het stuur te plaatsen zijn wat mindere kwaliteit. Hier een indruk..

Bijlagen

Op ebay ook zo'n tasje gescoord voor €10. Er worden regelmatig tasjes geveild, prijs varieert van €5-€13. Deze veiling loopt morgen af, er wordt nog niet zoveel op geboden dus grijp je kans :wink:
https://www.ebay.nl/itm/RockBros-Bicycl ... 2478935137
Ik zou een extra stuurpen monteren ipv spacers en daaraan m’n klickfix houder monteren;
3EA5A9F3-4A2C-421F-9204-1A673CFA87DF.jpeg
Omzeil je de boel een beetje, ik heb ook een Jones Bar op m’n Dummy en zit daar ook over te denken.
Ik zou nog fotoos plaatsen van de Rockbros tas op de jones stuur, bij deze.

Bijlagen

Hier zie je mijn reden voor aanschaf van deze tasjes......

Bijlagen

Mooi! Zou de hele fiets er wel bij willen zien.

Ach...ik zie hem al :D Het lijkt erop dat 'ie ook een Rohloff naaf heeft gekregen in de tussentijd. Dit is een Avaghon?
Dat is een slimme oplossing.

Misschien voor mij tzt ook wel iets om ipv mijn voortassen te vervangen aangezien de half leeg meegaan.

Vraag me alleen af of een therma rest matje / donsjas en/ of regenkleding in 1 tasje gaan - zou iemad dat misschien eens willen proberen voor me?
Bel schreef:
wo 27 feb, 2019 10:11
Mooi! Zou de hele fiets er wel bij willen zien.

Ach...ik zie hem al :D Het lijkt erop dat 'ie ook een Rohloff naaf heeft gekregen in de tussentijd. Dit is een Avaghon?
Klopt, vorig jaar nog met derailleur de transandalus gefietst, maar nu sinds kort een rolhoff, zit nog te twijfelen over een snaar. Het is een avaghon x29 inderdaad, als frame gekocht en zelf opgebouwd
Inge1 schreef:
wo 27 feb, 2019 11:06
Dat is een slimme oplossing.

Misschien voor mij tzt ook wel iets om ipv mijn voortassen te vervangen aangezien de half leeg meegaan.

Vraag me alleen af of een therma rest matje / donsjas en/ of regenkleding in 1 tasje gaan - zou iemad dat misschien eens willen proberen voor me?
Ik heb zelf hiervoor gekozen omdat ik wel eens met mijn grote voeten tegen de achtertassen kom, vandaar.
Je kan op de foto ziet dat er x 2 1,5 liter pakken vloeistof ingaan en een grote 0.7 liter bidon. Dus je therma rest matje / donsjas en/ of regenkleding moeten wel in een tasje passen
Epicurean schreef: Klopt, vorig jaar nog met derailleur de transandalus gefietst, maar nu sinds kort een rolhoff, zit nog te twijfelen over een snaar. Het is een avaghon x29 inderdaad, als frame gekocht en zelf opgebouwd
Een heel geslaagd project zo te zien!
Top! Dat is goed om te weten.
Epicurean schreef:
wo 27 feb, 2019 09:54
Hier zie je mijn reden voor aanschaf van deze tasjes......
Bedankt allemaal voor de info en foto's!