Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen door Rusland - Forum Wereldfietser

fietsen door Rusland

Als het allemaal weer een beetje kan, wil ik in Juli via Rusland naar Azië fietsen.

Heeft er iemand adviezen waar ik op moet letten?

M.V.G

Toine
Frans de Fietser al ontdekt.
Bekijk wat filmpjes op You-Tube van 't energieke stel 'Rausgefahren''.
Zelf zou ik zeggen , koop een spiegeltje , de vrachtwagenchauffeurs zijn er niet te vertrouwen.
Vervolgens een hoofdnet tegen de vliegen.
Het is niet voor niets dat de meeste fietsers de Zuidelijke route kiezen nu dat weer een aantal jaren kan ;
Europa -Turkije- georgie- Azb -boot- Uzb-Kaz.
Die boot is geen lolletje maar dat is een visum voor Rusland ook niet.
Vervolgens kom je met Rusland zo uit in Azie dat je of MOET vliegen of een nog moeilijker visum moet veroveren ; China.
Immers de route Kaz-Kirg-Tadz-Indie is [zeg maar] onmogelijk.
Zo.........wat basis-informatie. Dit niet om je af te schrikken want ik ben gek op Rusland maar ik raad het niet aan wanneer iemand niet erg ervaren is.
Beste verdere planning , Pier.
Ik heb altijd met veel plezier door Rusland gefietst. De horrorverhalen ken ik niet uit eigen ervaring ondanks een kleine 10 fietsvakanties en brevetten in Rusland. Daarbij heb ik zowel in Europees Rusland als in het Altaj gebergte gefietst.
Rusland heeft een grote traditie van fietsttrektochten, met name tochten van 2-3 weken lengte. Veel van deze klassieke routes bestaan al sinds de Sovjet tijd. Wel wort er traditioneel eerder in groep gereden.
De grote M wegen zijn niet te genieten maar daarnaast is er nog veel moois. Ik heb de indruk dat veel van de horrorverhalen komen van mensen die geen lokale kaarten kunnen lezen en daarom op de grote wegen blijven rijden.