Additionally, paste this code immediately after the opening tag: TearAid type A voor banden plakken - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

TearAid type A voor banden plakken

Net als solutie om je band te plakken, als je niet weet dat een aangebroken tube maar max een jaar nog gebruikt kan worden sta je mooi te kijken als je weer eens een lekke band hebt, want dat gebeurd mij steeds minder vaak.
Als je aan Simson -sinds 1881- zou vragen hoe lang hun bandenplakkers houdbaar zijn, verwacht ik, als ze verstandig zijn, ook een antwoord als : "Tot ongeveer 2 jaar betrouwbaar, daarna neemt de betrouwbaarheid af."
Dubbel. Kan weg.
_Peter_ schreef:
ma 25 mei, 2020 17:12
Net als solutie om je band te plakken, als je niet weet dat een aangebroken tube maar max een jaar nog gebruikt kan worden sta je mooi te kijken als je weer eens een lekke band hebt, want dat gebeurd mij steeds minder vaak.
Ha ha, ik wilde hetzelfde schrijven. Mij lukt het trouwens om een niet-aangebroken tube solutie toch leeg aan te treffen. Dan is er blijkbaar toch een gaatje in de tube gekomen. Heel irritant is dat.
Goed om te weten dat het tot 2 jaar gewoon goed blijft - jammer van de geen houdbaarheidsdatum op de verpakking en dat het daarna minder betrouwbaar wordt.
Inge1 schreef:
di 26 mei, 2020 08:31
Goed om te weten dat het tot 2 jaar gewoon goed blijft - jammer van de geen houdbaarheidsdatum op de verpakking en dat het daarna minder betrouwbaar wordt.
Je hebt uiteraard ook geen idee hoe lang het in het rek in de winkel ligt etc. Dan is twee jaar wel kort. Staat er geen produktiedatum op?
Volgens voorgaande berichten niet - helaas:(
Ik heb een rolletje (7,5 x 75 cm) besteld en zal eens kijken of het er inmiddels wel opstaat.

Het lijkt me i.i.g. handig als noodreparatiespul. Voor een langere reis zou ik voor het plakken van banden (daarnaast) wel echte plakkers en solutie meenemen. Je weet maar nooit of je enorm pech hebt met doorns en glas.

Even afkloppen: ik rij gemiddeld 1x lek per 10 jaar vakantiefietsen.
In de type-B verpakking staat op de meegeleverde alcohol-swaps een produktiedatum en daarnaast een vervaldatum (dat is in mijn geval nu al 3 jaar geleden) Op de rest van de verpakking of op Tera-Aid zelf (de folie aan de achterkant) staat verder niets over een datum.
Willem - waar heb je hem besteld? En ben benieuwd of het er nu op staat.
Inge1 schreef:
di 26 mei, 2020 13:41
Willem - waar heb je hem besteld? En ben benieuwd of het er nu op staat.
Er staat geen datum op. Dus ik zal het wel in de praktijk gaan merken.

Ik zal enkele plakkertjes afknippen en in mijn stuurtas doen 'voor het geval dat'. En de rest berg ik zo lang droog op.
Moet er ook lijm onder de tear aid.
Of is het zelfklevend?

Anja
dijken63 schreef:
za 30 mei, 2020 22:51
Moet er ook lijm onder de tear aid.
Of is het zelfklevend?

Anja
Is zelfklevend, een sticker zeg maar die je zelf op maat knipt, en plakt erg goed kan ik uit ervaring zeggen (de B-variant op Ortlieb tassen)
Hij is er ook in voorgestanste patches - die je eventueel bij ene grotere scheur dakpansgewijs over elkaar kunt plakken om de scheur/ gat te dichten.
Oké. Handig. Een soort allesplakker dus.
Anja
Hafar schreef:
ma 25 mei, 2020 13:50
Tear Aid A is max twee jaar houdbaar en dan ook nog bij de juiste temperatuur (niet te warm, niet te koud, niet in licht etc bewaren). En daar je niet weet hoe lang het al in de verpakking en/of in het schap van de winkel ligt (het is niet iets wat dagelijks wordt verkocht) ben ik er geen gebruiker meer van.
Ben nl vaak wekenlang met fiets en packraft in ruige gebieden waar niemand woont en een packraft die je daar niet kunt repareren kan levensgevaarlijke gevolgen hebben. Heb ook weinig zin om dagenlang op een lek matje of in een gescheurd/lek tentje te slapen. Dus heb nu plak/reparatiespul waar ik op kan vertrouwen.
Google op 'houdbaarheid' of stuur ze een mailtje.
Bedankt voor de info. Ook voor mij geen Tear-Aid meer!

Inge1 schreef: Hij is er ook in voorgestanste patches - die je eventueel bij ene grotere scheur dakpansgewijs over elkaar kunt plakken om de scheur/ gat te dichten.
Mits je de twee jaar houdbaarheidsdatum die nergens te vinden is niet overschrijdt, anders blijf je met je scheur/gat zitten.
Ik heb inmiddels begrepen van iemand via de ACA - dat mits koel bewaard ze na 5 jaar ook nog prima te gebruiken zijn.
Inge1 schreef:
ma 01 jun, 2020 08:29
Ik heb inmiddels begrepen van iemand via de ACA - dat mits koel bewaard ze na 5 jaar ook nog prima te gebruiken zijn.
Weet je wat "koel bewaard" betekent? In de koelkast? Ik vraag het omdat de temperatuur in ons huis een groot deel van het jaar niet onder de 15-18 graden komt.
Koel bewaard is in zijn geval gewoon een bureau lade.
Ik zou voor bandenplakkers gewoon goede plakkers en solutie meenemen daarvoor bedoeld en waar je goede ervaring mee hebt en goed mee uit de voeten kan. Hierop besparen lijkt me zinloos, het weegt 0,niks en je wil geen onnodig gedonder als je al een lekke band hebt.