Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hoe openfietsmap op android instaleren? - Forum Wereldfietser

hoe openfietsmap op android instaleren?

Hallo iedereen,

Ik probeer openfietsmap op mijn telefoon te instaleren maar ik zit vast.
Heb de xml file gedownload en geopend met osm.

Heb de benulux kaart gedownload en uitgepakt
De gmapsupp.img file heb ik naar osmand gebracht en voor de zekerheid ook naar osmdroid gebracht.

Als ik osm open krijg ik alleen de minimap.
Hoe vertel ik osm dat hij de openfietskaart kaart moet gebruiken?
Of kan hij de helemaal niets met een img file?
Moet ik een andere kaart downloaden?
Die gmapsupp.img is alleen voor garmin apparaten, kan jouw telefoon niets mee (tenzij je de app Oruxmaps gebruikt). Kan dus weg. Alleen de xml heb je nodig, heb je die wel in de goede map, bv android/data/net.osmand/files/rendering?
De kaart die die gebruikt is gewoon toepasbaar op alle offline Osmand kaarten die je op je telefoon hebt, je hoeft dus geen aparte kaarten te downloaden, die xml file zorgt voor de "openfietsmap" stijl. Veel handiger dus dan bij Garmin. In Osmand selecteer je m in de Kaart instellen>Kaartstijl>Openfietsmap

Zie je geen openfietsmap, dan heb je de xml niet in de goede map of heb je osmand niet afgesloten, sluit deze eerst of start je telefoon opnieuw op.

http://www.openfietsmap.nl/installation/android/osmand
Ah vandaar dat het niet werkt.

De folder android/data/net.osmand/files/rendering heb ik niet.
Heb wel mainstorage/osmand/rendering en daar staat het openfietsmap xml filetje.

Osm kaarten van oost en zuid frankrijk gedownload, stijl op openfietsmap gezet en.....het werkt.

Bedankt Tovenaar. :D
Fijn dat het gelukt is!
Ja de mappen van Osmand zijn niet overal gelijk, hangt oa van de versie van Android af. En de Openfietsmap stijl is helaas niet beschikbaar voor de Iphone/Ipad.