Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 2 boeken mee te nemen: WELKE DIT JAAR?? - Forum Wereldfietser

2 boeken mee te nemen: WELKE DIT JAAR??

Fietsreis, altijd even wat lezen zo einde middag, voor de tent in de zon, met het wijntje en het hapje...
2 personen, dus 4 boeken.
Meer mag niet... de vraag is dit jaar natuurlijk weer, welke??
1 titel ligt min of meer vast: de Pianostemmer van Pascal Mercier.
nummer 2 was het Diner van Herman Koch, maar helaas het is al uit :shock:
En geen in Europa, te veel kilo's...
Suggesties? Laat maar komen!! (nee geen e-reader, dit jaar nog niet)
Shane cycles America,

...shit ben nog niet begonnen met schrijven :lol:
Hey Yvon (???)

twee boeken mee per persoon?
Bij ons is het elk jaar weer een kwestie van keihard onderhandelen:
--Het gewicht van een extra boek (het derde) mag.......maar dan een ipv twee afritsbroeken, etc. etc. Het vierde mag ook, maar dan een paar sokken minder en ook geen tweede fietsbroek
--Het belangrijkste van een boek is dat je het beide leuk zou kunnen vinden; dat verdubbelt feitelijk al je aantal.
--mijn tip: een goed engels reisboek.........LP /RG etc. Daar kan je dagen in doorbrengen

Theo
Ik zeg: Carlos Ruiz Zafon, in ieder geval de schaduw van de wind. Anders is Larsson ook nog wel spannend.
Inderdaad Theo, het is keer 2. Dus 4 boeken van hetzelfde formaat (lees ook: stijl) kunnen mee. Afzien wordt het als die ander maar niet opschiet in het laatste ongelezen boek.. dat wordt vervelen :wink:
En deze reis besloten dat het nu eindelijk eens echt licht moet, dus de kleding is niet meer onderhandelbaar...jaja
Yvon
Neem een engels boek mee, stuur het naar huis als je het uit hebt en koop onderweg een nieuwe. Die engelse recyclepapier boeken zij lekker ligt en klein en vind je overal met een beetje boekenhandel.. (of op een camping...)
Onderweg je boek ruilen? Of weggeven/gooien en een nieuw (engelstalig) boek terugkopen is ook een optie.

Vorig jaar op fietsvakantie gelezen: Henning Mankel, Harlan Coben en Jens Lapidus.
Wij nemen altijd "afgeschreven" boeken uit de bieb mee. Kan je vaak kopen voor 1 euro per stuk. De bladzijden die je uit hebt gooi je gewoon weg. Krijg je weer extra ruimte en gewicht voor kleine souveniers.

Ronald
Wij nemen er altijd twee dikke mee.
Kunnen we die van elkaar lezen. Helaas gaat een van ons altijd harder dan de ander.
Maar vaak komen we op fietsvakanties eigenlijk (ook) helmaal niet toe aan lezen.
snowfreakyvon schreef:Afzien wordt het als die ander maar niet opschiet in het laatste ongelezen boek.. dat wordt vervelen :wink:
De hele Sjowall & Wahloo serie (10), weegt ongeveer even veel als 4 dikke. De ander hoefde bijna nooit te wachten, want we verscheurden ze letterlijk :D

Gee
Mag ik hierbij aanhaken? Ik zoek nog een leuk boek met vakantiefietsverhalen. Mag gelijk zijn aan de betere weblogs. Hoeft niet heel exotisch te zijn qua reisbestemming (liever niet zelfs).
Geen vakantieverhaal, maar wel een must read voor elke fietser: De Renner van Tim Krabbé. Ook leuk (maar wel heel snel uit): Van Santander naar Santander van Peter Winnen.
Nog niet veel titels van te koop, maar wel heel licht en klein: de "dwarsliggers" zie http://www.dwarsligger.nl/. Van Dante tot Dorrestein, van thriller tot zelfhulpboek. En daarmee kun je nog handig in je slaapzak liggend lezen ook :-)
Om van het gewicht-argument af te zijn ben ik me momenteel aan het oriënteren op ereaders. De ideale (goed, omnipotent + goedkoop) bestaat nog niet, maar misschien dat ik me er toch maar aan ga wagen.
Maar wanneer jullie er dan echter gelijk twee moeten kopen wordt het wel erg duur.
Ik mag onderweg (maar ook thuis) graag reisverhalen lezen. De boeken/verhalen van Bruce Chatwin vind ik altijd erg mooi. Ze zijn goedkoop en als pocket te krijgen. Absolute toppers (voor mij) zijn The Songlines en In Patagonia.
Suus schreef:Nog niet veel titels van te koop, maar wel heel licht en klein: de "dwarsliggers" zie http://www.dwarsligger.nl/. Van Dante tot Dorrestein, van thriller tot zelfhulpboek. En daarmee kun je nog handig in je slaapzak liggend lezen ook :-)
Die dwarsliggers zijn een geweldige uitvinding. Dat letterlijk handzame formaat. Met een handje kun je de bladzijde omslaan en het boekje vasthouden. En dan het ouweldunne papier. Eetlezen gewoon. Mmmmmm... :wink:

Beter dan de ebooks. Weer meer oplaadspul.
Johojo schreef:Mag ik hierbij aanhaken? Ik zoek nog een leuk boek met vakantiefietsverhalen. Mag gelijk zijn aan de betere weblogs. Hoeft niet heel exotisch te zijn qua reisbestemming (liever niet zelfs).
De grote bocht van Peter Delpeut al gelezen?
De geschiedenis van Nederland, door Horst Lademacher (Uni Munster) Aula pocket
Een boek wat je in 15 hoofdstukken van de batavieren naar de jaren 50 van de vorige eeuw meeneemt. Je kan ook willekeurig een hoofdstuk lezen.
Voldoende dik om als kussen bij je middagslaap te gebruiken, een belangrijk criterium waar ik vakantieboeken op toets. D.i. in de praktijk testen :-)
Tolstoy Oorlog en Vrede ook voldoende dik.
Kijk ook naar een boek van een schrijver uit het land waar je gaat fietsen, altijd leuk om in t cafe te horen dat mensen hun Grote Schrijver herkennen. De Slegte heeft ruimschoots voorraad.

Succes en lees ze!

Gr Hans

P.S. ik vond een plaatje van het boek; deze dikte ligt lekker.
http://www.boek2.nl/catalogus_def/index ... =zoek&ok=1
aandegracht schreef:Kijk ook naar een boek van een schrijver uit het land waar je gaat fietsen, altijd leuk om in t cafe te horen dat mensen hun Grote Schrijver herkennen.
Een beetje ijdel idee. Maar wel leuk. Al was ik niet van plan om Cervantes en Proust mee te nemen deze zomer. :)
Ik ben wel erg nieuwsgierig naar Kleine dagen van Bernard Dewulf. Verre van verre reizen maar misschien hoeven we niet allemaal ver weg? Ik heb er even in staan grasduinen... Wat een stijl...
Ik heb een paar vakanties geleden erg genoten van 'Rooksignalen' van Ineke Holtwijk, ex-correspondente van NRC en het NOS Journaal. Gaat over de ontdekking van indianenstammen in het Braziliaanse regenwoud die nog nooit contact hebben gehad met blanken en de westerse cultuur. Ik ben geen wereldwinkeltype die in katzwijm valt van indianenculturen, maar dit is fascinerend. Ook wel deprimerend, omdat het ook over nietsontziende grootgrondbezitters en de teloorgang van inheemse culturen.

Verder: Bob den Uyl! Fietste ook, maar neuzelt vooral op een briljante manier op de vierkante millimeter.