Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fotoalbum verledentijd? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fotoalbum verledentijd?

Veel mensen maken tegenwoordig zoveel foto's dat ze aan het selecteren niet meer toekomen, laat staan aan het maken van een (digitaal) fotoalbum. Ter ondersteuning van mijn herinnering zijn voor mij een paar foto's per dag voldoende. En als ik iets mis kan ik vaak met de foto's op Google het verhaal completeren.
Sinds het begin van mijn carrière als WF-er in 1969 heb ik heel wat reisverslagen in van die grote plakboeken met spiraalrug geschreven, vaak vergezeld van (met lijm uit het Simson-reparatiedoosje) opgeplakte foto's, toegangskaartjes, ansichtkaarten, trein-, boot- of vliegtickets en zo meer. Die plakboeken had ik tijdens mijn vele fietstochten meegenomen en ter plekke geschreven. Natuurlijk zijn er veel van die verslagen nu op de computer overgetypt (en indien nodig verbeterd), vergezeld van gescande foto's en dia's. Maar de originele exemplaren, die op mijn fietstochten mee waren geweest, zijn onvervangbaar. Zo vol herinneringen en de geuren die eruit kwamen als ik ze opensla. De originele foto's en andere opgeplakte dingen aanraken. Ze liggen in mijn hobbykamer. Leuk om alleen al ernaar te kijken.
Lijm in een Simson-doosje?

.tsooJ
Afbeelding

Die jongen ben ik zelf, op een strand in Brighton (Engeland) op 16 juli 1972. Ik maakte een fietstocht door Engeland, gestart in Hull en via Dover door Vlaanderen naar huis in Blaricum.
Geheel links op de kiezelgrond een groen plakboek, waarin ik mijn fietsavonturen heb geschreven en dat boek heb ik thuis nog steeds.

Afbeelding

Deze bon uit de jeugdherberg van Guestling (bij Hastings) bijvoorbeeld zit met de fietsbandenlijm van Simson in datzelfde plakboek geplakt. En nog ben ik verbaasd over de overnachtingsprijs van £ 1,10 inclusief maaltijden!!!

Daarom zijn oude plakboeken "historisch" nog waardevol!