Additionally, paste this code immediately after the opening tag: kraftwerk - highly innovative portable power plant - Forum Wereldfietser

kraftwerk - highly innovative portable power plant

Ik begrijp dat het inwendige van het apparaat nog ontwikkeld moet worden?
Een brandstofcel (of fuel cell) die butaan omzet in electriciteit. Lijkt mij een wel erg vroege toepassing.
Bij zulke kleine hoeveelheden energie zijn zaken als efficiency echter veel minder belangrijk, dus wellicht wordt het nog wat ook. Ben benieuwd wat het apparaat zal gaan presteren.
Ave Gone schreef:Ik begrijp dat het inwendige van het apparaat nog ontwikkeld moet worden?
Iets te snel gereageerd Leon, het eerste prototype is al af. Er zijn ook al vergelijkbare dingen op waterstof te koop. Ik heb nog niks uitgerekend, maar het lijkt erop dat dit veer meer Ah/gram oplevert dan een powerpack, zeker als je toch al op gas kookt. De prijs vind ik ook erg meevallen; als je veel fotografeert en twee of drie accu's bij je camera zou willen hebben, dan ben je al net zoveel kwijt... Al met al ben ik wel enthousiast, iig voor (wandel)avonturen in de bergen. Nu nog een goeie koplamp op USB-voeding ;)
Ja, met zo'n verloopnippel voor een Primus gastankje kan dit inderdaad een interessant apparaatje worden. Ga ik in de gaten houden.