Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 30 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Dat heb ik ook eens gehad. Alleen stond ik toen stil. Mijn fiets viel om toen ik hem even los liet. Het gaf idd een lelijke, vieze wond in mijn kuit. Maarja, dat is me slechts een keer gebeurd.
Martin E. van Doornik schreef:(...) Mijn rechterbeen raakte daarbij de scherpe tanden van het voorblad, door mijn broek heen. Bloed en vieze olie, niets voorhanden om mee schoon te maken, bah![/color]
Dat zijn wij wielrenners/MTB-ers wel gewend... :wink: :wink:

:lol:
Mijn eerste "echte" reisfiets. :D

Afbeelding
De signature met het nieuwe frame: die heb ik ook en deze is sterk verbeterd ten opzichte van het voorgaande type. Rijdt perfect en je hebt ook de goede banden!
Mijn fiets in de setup voor de komende vakantie. Traveling light: flinke Carradice en een Nitto R10 dragertje als ondersteuning. Hier tijdens rondje Nederland.
Afbeelding
Prachtig. Welke Caradice tas is dit, en wat heb je mee (ook kampeerspullen)?
Wim
@ Wim:
Een Carradice Super C. 21 liter geloof ik.
Niet al te groot. Met dat dragertje supervast zonder zwabber. Nog wel en heel klein stuurtasje.
Geen kampeerspullen. Cycloculinair op vakantie. Solo. Hotels, Zimmer, chambres d'hotes etc. Dik boek, Asus minicompu plus minimale verschoning en hopen op een beetje weer. Richting Frankrijk of Duitsland.
niko
Afbeelding

De linkse is van mij. Die heb ik al een jaar. De rechtse is de nieuwe fiets van mijn vriendin.

Afbeelding
Hallo forum,

Een hele tijd geleden kwam ik hier terecht om mijn licht op te steken over fietsen. Met m'n wenslijstje trok ik vervolgens naar M-gineering, die ook nog enkele goede ideeën had (Son & Rohloff :wink: ), hieronder het resultaat:

Afbeelding

Wordt bijna dagelijks van stal gehaald voor 'n kort tripje (al is het maar naar het postkantoor :P ), daarnaast geregeld ook een dagtocht. De grote reis moet nog komen.

Revelatie is de Son naafdynamo, die merk je amper en daardoor fiets je ook bij valavond. Prachtige zonsondergangen zijn je deel. Ook de Grandbois banden zijn bijzonder, met een soepel canvas zijn ze comfortabel én snel. Wel een plaksetje meenemen. Zitpositie is ook stukken beter, na het opmeten bleek dat mijn bovenlijf wat korter is dan gemiddeld. Door de kortere bovenbuis staat het stuur nu waar het moet staan - en niet te ver weg zoals dat vooral bij m'n racefiets het geval was. Kortom, het is fijn fietsen nu, dus... Bedankt forum voor de tips en ideeën!
Zoiets hoop ik over 6 daagjes op te halen (ook wit), maar dan met bukstuur... :D :wink:

Eigenlijk dus tussen die van Kris Kilowatt en niko in. Alleen moet ik nog de juiste zadeltas vinden voor ww-verkeer om op de Fly te laten steunen. Hoop wel dat ik dan met de Kojak geen plaksetje mee hoef te nemen. :wink:
Zoiets hoop ik over 6 daagjes op te halen (ook wit), maar dan met bukstuur
Dat wordt een interessante foto ;-). Een racebocht had ik vooraf al afgeschreven omdat ik dacht dat ik toch alleen maar met de handen op het stuur zou rijden, zoals bij de racefiets. Maar nu alle framematen kloppen (niet alleen de hoogte), zou een racebocht niet slecht geweest zijn.
Hoop wel dat ik dan met de Kojak geen plaksetje mee hoef te nemen
Toch maar doen! De Kojak's zitten op m'n roeifiets en daarmee had ik ook al meer dan één lek.

Geen kwaad woord over de Grandbois: heb op goed 3000 Km 3 lekke banden gehad. Even de binnenband eruit zoals hieronder en hooguit 5 minuten later ben je weer op pad. Die tijd maak je ruimschoots goed doordat je niet voortdurend een antileklaag moet rondwalsen ;-)

Afbeelding
Afbeelding

Koga en Giant in het teutenborgerwald
Hoi Kris Kilowatt,
Mooie fiets is dat weer geworden. Een racestuur hoeft toch ook weer niet heel moeilijk te worden? Alleen de shifter is natuurlijk een beetje een probleem. Ik heb gekozen voor de Mittelmeijer shifter, en dat werkt redelijk (beetje stroef).
Wim
Kale schreef:Koga en Giant in het teutenborgerwald
Zie ik goed dat je je partner met een extra (stuur)tas hebt opgezadeld? Dat is mij nooit gelukt :D
Wim schreef:Mooie fiets is dat weer geworden
Alle eer voor M-gineering :D
Wim schreef:Een racestuur hoeft toch ook weer niet heel moeilijk te worden?
Ja, van die shifter wist ik. Maar hoe heb je het met de remmen opgelost? Bij mij zijn het V-brakes, remgrepen voor een racestuur verplaatsten te weinig kabel dacht ik.
Ik heb Magura HS 66 remmen. Die worden niet meer gemaakt, en je kunt proberen ze nog op ebay te vinden. Het makkelijkste alternatief is gebruik te maken van de sinds kort leverbare Tektro racegrepen voor v brakes. Die schijnen erg goed te zijn, en beter dan de Diacompe 287v racegrepen voor v brakes. Ik weet het niet precies, maar veel meer dan 25 euro per stel zullen ze niet kosten.
Wim
Wim schreef:Ik heb Magura HS 66 remmen. Die worden niet meer gemaakt, en je kunt proberen ze nog op ebay te vinden. Het makkelijkste alternatief is gebruik te maken van de sinds kort leverbare Tektro racegrepen voor v brakes. Die schijnen erg goed te zijn, en beter dan de Diacompe 287v racegrepen voor v brakes. Ik weet het niet precies, maar veel meer dan 25 euro per stel zullen ze niet kosten.
Wim
Moet je alleen nog iemand vinden die ze heeft, de importeurs in Duitsland en NL in ieder geval niet
Kris Kilowatt schreef: Zie ik goed dat je je partner met een extra (stuur)tas hebt opgezadeld? Dat is mij nooit gelukt :)
Misschien is 'hij' zelf die partner wel, of ken je Kale persoonlijk? Kan toch ook een zij zijn. :wink:
:lol:
@ Iris: vwb Kale: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/membe ... ile&u=8669. Hij heet Henk.
m-gineering schreef:
Wim schreef:Ik heb Magura HS 66 remmen. Die worden niet meer gemaakt, en je kunt proberen ze nog op ebay te vinden. Het makkelijkste alternatief is gebruik te maken van de sinds kort leverbare Tektro racegrepen voor v brakes. Die schijnen erg goed te zijn, en beter dan de Diacompe 287v racegrepen voor v brakes. Ik weet het niet precies, maar veel meer dan 25 euro per stel zullen ze niet kosten.
Wim
Moet je alleen nog iemand vinden die ze heeft, de importeurs in Duitsland en NL in ieder geval niet
Ik heb ze gekocht bij sjscycles in de UK. Verzendkosten vielen reuze mee.
http://www.sjscycles.co.uk/product.asp? ... rrency=EUR

Ik heb geen ervaring met die Diacompe, maar bij mij werken ze prima, en ze houden lekker vast.
:D

ja kale is mijn familienaam en henk de voornaam
(en inmiddels volgt de haardracht aardig de familienaam)
en het herenmodel is van mij

ik rijd zelf ook met een stuurtas alleen was die even ervan af gehaald .
De planning was dat ik de pakezel zou worden maar de koga is wat stijver in het frame dus gaat dat ook niet helemaal op.
Heb wel al de Giant voordrager vervangen door tubus targa dat zal ook wel schelen , in het algehele flexen vande giant