Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 51 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Afbeelding

Hier mijn giant sierra nevada.
anders dan standaard;
vorkje + stuur & toebehoren.

stuurlint moet er nog op

bagagedrager ligt nog bij mn ouders thuis, die hoort er officieel wel op te zitten (geen geknutsel)
Afbeelding

Is meer een soort van ligfiets opbouw met alleen achtervering, is daar een reden voor?
Zuiz schreef:[img) http://farm6.static.flickr.com/5051/543 ... 166eaf.jpg (/img]

Is meer een soort van ligfiets opbouw met alleen achtervering, is daar een reden voor?
Eerst zat er ook een geveerde voorvork op. Deze voelde een beetje lomp aan + tijdens het klimmen verloor ik daar energie aan. Aangezien ik de bijbehorende voordrager toch niet gebruikte, een starre stalen voorvork aangeschaft om mijn fiets zo iets lichter, efficienter en persoonlijker te maken.

De achtervering resoneert gelukkig niet en veert alleen als er ook iets te veren valt, wat de achtervelg significant ontlast bij stoepjes e.d.
Mijn Thompson Athena:
Afbeelding
Afbeelding
Nu bijna 10 jaar oud en 20000 a 30000 km mee gereden schat ik. Vooral woon-werk maar ook enkele leuke vakanties mee beleefd.

Frame uit aluminium en vork in staal.
Achterrekje: Tubus Cargo, gedeeltelijk ingepakt in binnenband omdat de Ortlieb Back Roller Classics er een weg doorheen slaan bij het rijden over bulten en kuilen...
Spatborden: SKS Bluemels die redelijk goed passen, met noppenbanden wel regelmatig contact bij schokken maar met de Kojaks perfect.
Banden: 5cm brede Schwalbe Kojaks, snelheidswinst tov noppenbanden merk ik niet echt (houd daar geen statistieken van bij), maar geen trillingen hebben is de grote plus.

Nu helaas aan de kleine kant geworden dus wordt hopelijk binnenkort vervangen. 't Zal toch met pijn in hart zijn dat ik haar aan de kant zet!
Pas op voor pijn in de ogen. Erg Rood.

Afbeelding

Bij deze ook een bescheiden bijdrage aan dit draadje van mijn kant, hoewel het niet veel voorstelt in vergelijking met al het moois dat hier voorbij is gekomen! Dit is mijn Santos'je' SCC01: mijn"mobiliteit" en reisfiets, die ik afgelopen zomer voor een mooie prijs, en klaarblijkelijk amper gebruikt (!) over heb kunnen nemen. De kleur rood geniet onder normale omstandigheden zeker niet mijn voorkeur, maar ik kon de fiets in die staat niet laten gaan, en andere kleuren voor de Ortlieb tassen zijn duurder. Erg schreeuwerig allemaal, maar positief gezien zal niemand kunnen klagen dat ik niet goed zichtbaar ben... :lol: En ach, wat maakt het ook uit.


Hij staat in ieder geval te popelen om (binnenkort) tijdens drie maandjes in zuid-oost Azië als werkpaard te fungeren. Er moet alleen nog een stuurtasje op die ook wel rood worden... Mocht ik Thailand, Bankok, aandoen, dan kan ik zo meedoen met de 'rode oppositie' :?

Cycling recycled
met uitzondering van de bagagedrager (cargo) en de tassen. Ik heb dus een beetje vals gespeeld
cyclingrecycled schreef:[...]maar positief gezien zal niemand kunnen klagen dat ik niet goed zichtbaar ben...
Ok, het was een grapje getuige de emoticon. Maar in donkere (weers)omstandigheden zal deze combinatie zeker niet opvallen, daar het rood ook donker is. In fel zonlicht (in de zomer, want in de winter is het licht anders) valt rood dan wel weer aardig op.
Mijn Koga Myata (+/- 1992) nog met biopacesysteem en een dynamo op het loopvlak achter.
Zijspiegeltje, het oude zadel van mijn racefiets gemonteerd.

Hier na een rondje Duitsland, zomer 2010.

http://jalbum.net/browse/user/album/916057/
Afbeelding

Xesco Hybride met Tubus dragertjes (ja, de Fly houdt het prima uit...) en Ortlieb tassen.
Voor deze reis (Zwitserland) had ik de HS-33's door Avid SD7 cantilevers vervangen, en die blijven er nu op: remmen even goed (misschien zelfs beter), wegen minder en zijn minder kwetsbaar.
aandegracht schreef:Mijn Koga Myata (+/- 1992) nog met biopacesysteem en een dynamo op het loopvlak achter.
Zijspiegeltje, het oude zadel van mijn racefiets gemonteerd.

Hier na een rondje Duitsland, zomer 2010.

http://jalbum.net/browse/user/album/916057/
Prima fiets. Ik had er ongeveer net zo een, maar dan groen/zwart. Helaas is die eind jaren 90 gestolen. :(
Zijn pas net actief op dit forum, maar we fietsen al een groot aantal jaren door Europa. Beiden met een Koga Miyata Terrarunner. Wel al zo'n 20 jaar oud, maar met het nodige onderhoud en het geregeld vervangen en aanpassen van onderdelen lopen ze nog steeds heerlijk. :D
Hierbij wat opnames van de KM.

grs. Ted en Helene.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wat hebben jullie gebruikt om jullie gpsmap op die plaats te kunnen hangen?
Lijkt handig.
crovax schreef:Wat hebben jullie gebruikt om jullie gpsmap op die plaats te kunnen hangen?
Lijkt handig.
Het is een soort klein armpje (lees, buisje) wat met een klemverbinding wordt bevestigd aan de stuurpen. Heb het ooit gekocht bij de plaatselijke fietszaak.
De tape zit er om een betere grip te hebben zodat de Gps niet gaat verschuiven. Daarop kan dan weer gewoon de stuurbevestiging van mijn GPSmap bevestigd worden
Vroeger gebruikte ik het om de fietscomputer erop te monteren.

Afbeelding
Afbeelding

Zoiets dus?

Bas
B@se schreef:Afbeelding

Zoiets dus?

Bas
Hoi Bas bedankt.
Ja dat is hij, erg handig tenminste als je hem kunt plaatsen :D

Gr. Ted
Hoe is 't om in de regen zonder spatborden te fietsen?
En gebruiken jullie wellicht een bagagedrager-verbreder onder die "plunjebalen"?
geluk schreef:Hoe is 't om in de regen zonder spatborden te fietsen?
En gebruiken jullie wellicht een bagagedrager-verbreder onder die "plunjebalen"?
We rijden inderdaad zonder spatborden.
Op de bagagedragers liggen wel die kunstof afdekplaten.
Maar echt last tijdens een regenbui (of vlak erna :D ) hebben we eigenlijk niet. Het water spuit wel wat omhoog maar doordat de tassen waterdicht zijn is het later een kwestie van laten opdrogen en afvegen. Alleen de persoon die als tweede fietst moet even uitkijken, maar dat is ook weer afhankelijk van het soort weg en/of asfalt.

gr. Ted
Wel wordt je aandrijving veel viezer. Ik heb daarom nu zelfs ook een spatlap onderaan mijn spätbord, met heel gunstig resultaat.
Wim
Wim schreef:Wel wordt je aandrijving veel viezer. Ik heb daarom nu zelfs ook een spatlap onderaan mijn spätbord, met heel gunstig resultaat.
Wim
Dat ben ik met je eens :(
Afbeelding
De fiets van mijn lief

Afbeelding
En dan mijn eigen heerlijke fiets
Hier mijn (recent aangeschafte) wereld(?)fiets, blijkbaar heeft ie onder een trein gelegen :cry: :?: :D, dus nu knap ik hem op. Foto onder met recent geïnstalleerde stuurtas (onbekend merk) :!:.

Afbeelding