Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Site Sint Christophorus verdwijnt? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Site Sint Christophorus verdwijnt?

Jammer dat hij stopt, want hij teste goed en schreef daar boeiend over. En het niveau van het forum was vaak hoog.
Maar uit eigen ervaring weet ik hoeveel werk het is om een website bij te houden :evil:
Dus: Michiel alle begrip hoor!
Tja,
Veel mensen zou dit site missen.
Voor mij dat klink als “Top gear stopt!” – een leuke show programma/website maar serieus kijk ik nooit naar.
Ik denk dat de tijd dat iemand gebruik een nieuw product voor 1-2 weken en schrift dan een review is voorbij.
Ik heb ook een reactie achtergelaten op de website want ik begrijp het niet. Zelfs als hij niets meer aanvult dan is de informatie toch erg waardevol. Een hosting pakket kost heel weinig - weet ik uit ervaring - dus waarom de site niet in de lucht houden dan? Het lijkt erop dat het toch allemaal geld moest opleveren blijkbaar :-( Jammer.
De spagaat van die site in twee quotes:
SintChristophorus.nl schreef:het was dan ook een hobby
SintChristophorus.nl schreef:is het mij niet gelukt er een verdienmodel aan te hangen
Als je ergens geld meent mee te moeten verdienen dan is het geen hobby hè.

Degelijke testers weten het verschil tussen hun persoonlijke voorkeuren en technische eigenschappen. Een testrapport is dan ook helemaal iets anders dan het geven van je mening.

Daarbij is het ook nog eens de vraag hoe onafhankelijk testers zijn. Als je dan een fiets test waar je eigen naam op staat dan zijn de conclusies niet erg verrassend:
SintChristophorus.nl schreef:De Saint Christopher Travel Lite heeft al mijn verwachtingen overtroffen. En die van Santos overigens ook.
SintChristophorus.nl schreef:Is er dan helemaal niets negatiefs op deze fiets aan te merken? Eh, nee… sorry… niet echt…
Een neutrale en zakelijke testhouding is ver te zoeken.

Ik kan zelf zo één nadeel noemen: de Firmtech remmen zijn niet te vervangen door iets anders, en de beschikbaarheid ver van huis zal minimaal zijn, en met de opmars van de schijfremmen zal dat niet snel verbeteren. Sterker nog: mocht Magura firmtech laten vallen dan sta je met lege handen.
En de achtervork van de Travel Lite lijkt overigens ook speciaal ontworpen om te gaan scheuren.

SintChristophorus.nl was gewoon weer een kritiekloze advertorial juicher zoals je er wel meer hebt. Het doel van deze constructies is centjes verdienen. Op zich is daar niets mis mee. Waar ik wel problemen mee heb is dat dit als test vermomde reclame folders zijn. Er gaat hier dus niets belangwekkends verloren.

En zoals al eerder gemeld in deze draad is er al lang weer een nieuwe kritiekloze materiaal juicher in de lucht, naast de al wat langer bestaande advertorial blaadjes.
Een neutrale en zakelijke testhouding is ver te zoeken.
"Een neutrale en zakelijke houding is ver te zoeken" in de bovenstaande "bijdrage". Je bent niet verplicht om iets (zoals de site van Michiel) te lezen, dat is je eigen keuze. Onafhankelijke testen bestaan niet, zelf niet van Kassa of de consumentenbond. Ook zij schrijven voor hun publiek. Het is jammer dat de mening van Michiel niet meer te lezen is. Een mening die ik meer waardeer dan de bovenstaande "bijdrage".
Eric op de Fiets schreef:
Een neutrale en zakelijke testhouding is ver te zoeken.
"Een neutrale en zakelijke houding is ver te zoeken" in de bovenstaande "bijdrage". Je bent niet verplicht om iets (zoals de site van Michiel) te lezen, dat is je eigen keuze. Onafhankelijke testen bestaan niet, zelf niet van Kassa of de consumentenbond. Ook zij schrijven voor hun publiek. Het is jammer dat de mening van Michiel niet meer te lezen is. Een mening die ik meer waardeer dan de bovenstaande "bijdrage".

Helemaal mee eens.
Eric op de Fiets schreef:
Een neutrale en zakelijke testhouding is ver te zoeken.
"Een neutrale en zakelijke houding is ver te zoeken" in de bovenstaande "bijdrage". Je bent niet verplicht om iets (zoals de site van Michiel) te lezen, dat is je eigen keuze. Onafhankelijke testen bestaan niet, zelf niet van Kassa of de consumentenbond. Ook zij schrijven voor hun publiek. Het is jammer dat de mening van Michiel niet meer te lezen is. Een mening die ik meer waardeer dan de bovenstaande "bijdrage".
Tja, ik waardeer jouw bijdrage ook niet. Die site zelf heeft óók een forum waar je terecht kunt. Van mij zul je daar in ieder geval niets lezen.

Zoals je leest wil Michiel de site verkopen, dus als je je portemonnee trekt kun je de site blijven waarderen. En zoals je weet: wie betaalt die bepaalt, dus onwelgevallige meningen hoef je dan niet meer te lezen op je eigen site.
Voordat er verder met modder gegooid gaat worden, wil ik even ingrijpen.
Meningen over elkaar kunnen via PB uitgewisseld worden.

Meningen over St. Christophorus kunnen onderbouwd in dit draadje gegeven worden.
Verder moddergooien worden hierna, zonder opgaaf van reden, verwijderd. Naar elkaar of ook naar St. christophorus.
Hey, wat leuk. Het gaat weer eens over mijn site.

Kunnen jullie de discussie misschien daar voortzetten? Ik heb niet zo'n zin om op twee plaatsen dezelfde discussie te voeren en antwoorden twee keer te geven. De hierboven gestelde vragen zijn op mijn site al beantwoord.
Christophorus schreef:Hey, wat leuk. Het gaat weer eens over mijn site.
Mijn waardering voor deze reactie. :lol: Klasse Christophorus.

Hans
Sites verdwijnen nu eenmaal vaker van het internet mede daardoor is er een initiatief gestart om te voorkomen dat informatie verloren gaat.

The Internet Archive is zo`n instantie , deze hebben de WayBackMachine , deze maakt dus eens in de zoveel tijd een backup van de site , in dit geval van November 2016.

Gewoon hier te zien : http://web.archive.org/web/201611042126 ... phorus.nl/
Gaat dat automagisch? Moet je ook maar willen...
Travelmaster schreef:Gaat dat automagisch? Moet je ook maar willen...
Als je crawlers toe laat op je site wel , kwestie van instellen
:idea:
Dappere Dodo schreef:
Travelmaster schreef:Gaat dat automagisch? Moet je ook maar willen...
Als je crawlers toe laat op je site wel , kwestie van instellen
Zo te zien werkt het juist andersom: en moet je zelf aangeven of je ze wil weren. En spiders/crawlers die zich niet aan jouw regels houden zul je zelf actief moeten proberen te blokkeren.
Melding van Michiel op de site Sintchristophorus :

Beste allemaal,

Ik kan jullie nu geruststellen dat de website niet uit de lucht gaat. Ik werk aan een soort van doorstart, maar over het hoe en wanneer kan ik nog niks zeggen. De nieuwe plannen moeten nog vorm krijgen.

Het is het beste als jullie allemaal de facebookpagina volgen, zodat je daar vanzelf kan zien of er weer wat op deze site gebeurt.
dat is goed nieuws :D
Op Facebook:

SintChristophorus.nl gaat weer door!

Na een lange periode van stilte heb ik besloten de website te reanimeren. Ik kruip weer onder mijn steen vandaan!

Om weer in de stemming te komen heb ik de website van een nieuw uiterlijk voorzien. Wat vinden jullie van het resultaat?

http://www.sintchristophorus.nl
Mooi dat de site actief blijft :)
Fijn dat er een doorstart is gemaakt.
Heb de site veelvuldig gebruikt om tot een wel-overwogen keuze voor het type van mijn nieuwe fiets te komen!
Zal er nog regelmatig kijken.

Groet, Tom.