Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Met één hand rijden kan gevaarlijk zijn - Forum Wereldfietser

Met één hand rijden kan gevaarlijk zijn

Schandalig dat ze daar ontslag voor krijgt. Dat is toch vrijheid van meningsuiting?
Ik zou d'r alleen daarvoor al aangenomen hebben ;)
Waar het om gaat is dat ze de foto in social media, als profielfoto, etc. heeft gebruikt en het bedrijf kan schijnbaar eisen dat werknemers daar geen politieke statements maken.

Vraag is wel of dit het allemaal misschien wel waard is, deze foto is wel een vereeuwiging zeg...
Matthie9001 schreef:Waar het om gaat is dat ze de foto in social media, als profielfoto, etc. heeft gebruikt en het bedrijf kan schijnbaar eisen dat werknemers daar geen politieke statements maken.
De mevrouw in kwestie was bovendien social media manager bij het bedrijf. Dan zou je toch iets minder naïviteit verwachten.
Casartelli schreef:
Matthie9001 schreef:Waar het om gaat is dat ze de foto in social media, als profielfoto, etc. heeft gebruikt en het bedrijf kan schijnbaar eisen dat werknemers daar geen politieke statements maken.
De mevrouw in kwestie was bovendien social media manager bij het bedrijf. Dan zou je toch iets minder naïviteit verwachten.
Als dat zo is vind ik dat ze haar terecht hebben ontslagen. Naast dat ze prive en zakelijk blijkbaar niet kan scheiden, zet ze de opdrachten voor het bedrijf en dus ook het werk van haar collega's op het spel. Lijkt me niet verantwoord. Ik wens haar veel succes toe bij het vinden van een nieuwe baan.

P.S.
Ik steek op de fiets alleen maar mijn middelvinger op naar asociale motorrijders (tenzij ze lid zijn van een motorclub, dan kijk ik wel uit).
Gewoon geen middelvinger uitsteken. Gewoon niet doen. Zelfbeheersing is een keuze.

Zei ik al dat je dat gewoon niet moet doen?
https://www.ad.nl/buitenland/vrouw-onts ... ~a8d49ce6/

hier een andere versie, waarin wordt beweerd dat de vrouw dit niet zelf postte opsocial media, maar de foto via de krant viral ging. Ik las ergens anders expliciet dat, ondanks dat de vrouw het niet zelf had gepost, het bedrijf dit punt (acties op social media) toch als de rede voor het ontslag heeft genoemd. Kennelijk is men daar niet bang dat de rechter dan een stokje steekt voor het ontslag.

Ook is in dit artikel te lezen dat dit jaar een directeur binnen het bedrijf een andere collega op fb de huid volschold, en daar wel mee weg kwam. De vrouw in kwestie had dit eerder aangekaart. Als dit klopt, werpt dit volgens mij een ander licht op het ontslag. Natuurlijk is het niet slim om op straat een middelvinger op te steken, maar om er nou iemand voor te ontslaan...

Ook van dit verhaal van die scheldpartij zullen wel andere versies rondgaan in de ((a-)sociale) media, en weten we niet wat waar is. Media is wild west geworden, en dat zit de vorming van een goed standpunt in de weg. Ik vertrouw al iets meer (maar niet veel) op media die dit incident negeren.

Hans
Travelmaster schreef:Gewoon geen middelvinger uitsteken. Gewoon niet doen. Zelfbeheersing is een keuze.

Zei ik al dat je dat gewoon niet moet doen?
Helemaal mee eens!
Tja, als ze nou links- of rechtsaf wil, dan snap ik het gebaar. Maar wat wil ze nou? Naar boven?
Aart Veldhuizen schreef: Maar wat wil ze nou? Naar boven?
Daar moet je wel een predikant voor zijn om die uitleg te bedenken. :lol:
Moet ik mijn middelvinger vaker opsteken: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1246181 ... -aan-trump
Met één hand rijden kan geld opleveren.

Ha, daar kan ze een paar jaar van op fietsvakantie.
Only in ‘Murica folks!
Of ze suen elkaars ass off waarna de één vertrekt met een hoop geld en de ander met meer publiciteit dan hij voor dat geld had kunnen kopen... Maar los van wie er in zit is zo'n zwarte pooierbak natuurlijk zélf een opgestoken middelvinger naar de, ahem, zwakke, slightly overweight weggebruiker. Fietsertje laat zich niet intimideren!
willem.m schreef:
wo 08 nov, 2017 12:59
Als dat zo is vind ik dat ze haar terecht hebben ontslagen. Naast dat ze prive en zakelijk blijkbaar niet kan scheiden, zet ze de opdrachten voor het bedrijf en dus ook het werk van haar collega's op het spel. Lijkt me niet verantwoord. Ik wens haar veel succes toe bij het vinden van een nieuwe baan.
....Gelukt!
https://nos.nl/artikel/2309339-vrouw-di ... itiek.html

Hans
javb2812 schreef:
do 07 nov, 2019 03:44
willem.m schreef:
wo 08 nov, 2017 12:59
bla di bla
....Gelukt!
https://nos.nl/artikel/2309339-vrouw-di ... itiek.html

Hans
Wat gaat de tijd snel (alweer twee jaar geleden...), en wat een goed geheugen heb je, Hans!

De foto kan ze nog steeds goed gebruiken voor haar campagnemateriaal. En als campagnemuziek kan ik Lily Allen aanbevelen: https://open.spotify.com/track/6ylAVPbj ... -EL9CaqV8g.
Sowieso: Lilly Allen is een prima artiest. 8)
Geweldig, dit iconische beeld! Met Juli Briskman als prachtvoorbeeld van de sterke 'Eenzame Fietser' versus de kolonne van Donald Trump, de ultieme vertolker van het 'Bord voor de Kop van de Zakenman'. Voor het eerst bezongen door Boudewijn de Groot in 1973.



Juli Briskman for president! :lol: