Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Grootste ergernis tijdens fietsreizen? - Forum Wereldfietser

Grootste ergernis tijdens fietsreizen?

Grootste ergernis tijdens fietsreizen?

Regen
19%
13
Vrachtwagens
21%
15
Honden
9%
6
Tunnels (zonder verlichting of vluchtstrook)
1%
1
Potloodventers
4%
3
Temperaturen boven 40 C
1%
1
Horzels, mosquito's, muggen en andere steekbeesten
20%
14
Zadelpijn / doorzitten
3%
2
Overig (graag toelichten)
21%
15

Het is weer eens tijd voor een poll ter leering ende vermaek: de Grootste ergernis tijdens reizen per fiets? En natuurlijk graag een toelichting.

(Er zijn natuurlijk nog wat ergere dingen denkbaar maar ik bedoel de kleine ergernissen tijdens een 'routine' fietsvakantie).

Vrachtwagens.
Sowieso auto's.
Als je op een verkeerde weg bent terecht gekomen en ze rakelings langs je scheuren.
Hoorndol word ik ervan.
Onverlichte tunnels ken ik alleen uit Noorwegen.
Best eng.
Maar daar waren juist de automobilisten erg vriendelijk. Die bleven in die tunnels zeer rustig achter je rijden en lichtten mij zo bij.
Vliegen en muggen maken me alleen bergop boos.
Om aan Duitse steekvliegen te ontkomen moet je tenminste 14,5 km per uur fietsen ben ik achter gekomen.
niko

Mijn grootste ergenis tijdens het fietsen was tot nu toe meestal mijn broertje, maar dat is opgelost omdat ik niet meer met m'n ouders op vakantie ga. :P
Auto's en vrachtwagens zijn inderdaad ook vervelend. Verder kan ik eigenlijk weinig ergenissen bedenken. :)

Mieke.

Auto's en vrachtwagens kun je nog in zekere zin vermijden in veel landen door kleinere weggetjes te nemen. Maar die rotte steekbeesten zijn werkelijk OVERAL en ze weten altijd mijn huidje te vinden en te doorprikken!

Astrid

Mij moeten ze niet, ik heb er in ieder geval relatief weinig last van. Heb ooit met een vriend van me gereden langs de Rivier de Rijn, hij werdt weggestoken en ik had een enkel steekje. Ik me ooit laten vertellen dat het met de "zuurgraad" van je bloed heeft te maken

Wat grootste ergernis.
Op zijn tijd een lekker vers bakkie koffie met je rug tegen een boom en het zonnetje in de smoel.

De Millers zongen zestig jaar geleden al "Take the sunny side of the street"

HG
Opa Leen

Honden!!
Wat een afschuwelijke rotbeesten zijn dat toch! Het is een vrijwel overal ter wereld voorkomende gesel der fietser. Overdag jagen ze je de stuipen op het lijf door luidblaffend op je af te rennen om vervolgens hun grote tanden in je benen te willen zetten. Maar voordat het zover komt heb ik ze meestal met een spuit water bang weten te maken. 's Nachts houden ze je de hele nacht wakker door voortdurend te blaffen. Als er een begint gaat een volgende meedoen en vervolgens blaffen alle honden in de wijde omtrek gezellig mee. En dan lig je daar in je tentje jezelf te ergeren aan het geluid dat dwars door je oordoppen heen dringt.
Afmaken moeten ze al die beesten! Ik zit er sterk over te denken om op mijn volgende reis een pistool mee te nemen en elke hond dood te schieten die ik tegen kom.

Zo dat moest er even uit...

Samuel (in Georgie waar men ook van die lieve hondjes heeft)

Trouwens, vrachtwagens kun je mijden door rustige wegen te nemen, regen kun je mijden door in landen te fietsen waar het vrijwel nooit regent en dan heb je dus ook geen last van muggen. Tunnels? meestal ligt de oude weg er nog die niet door een donker gat gaat. 40 graden celcius of meer? Dat is juist de ideale fietstemperatuur!

Samuel

Tot nu toe nog niet echt veel last gehad van vrachtwagens, in Noorwegen hielden ze allemaal rekening met ons en in IJsland hebben we ze niet echt veel gezien :lol:
Bovendien proberen we toch altijd de wat rustigere wegen te kiezen.

Hmm, hoewel in IJsland bijna door een tourbus van onze sokken gereden!

Steekbeesten bergop vind ik echt een ramp! :)

bombetter schreef:Honden!!
Afmaken moeten ze al die beesten! Ik zit er sterk over te denken om op mijn volgende reis een pistool mee te nemen en elke hond dood te schieten die ik tegen kom.

Zo dat moest er even uit...

Samuel (in Georgie waar men ook van die lieve hondjes heeft)
Hallo bombetter,

Het is maar goed dat mensen niet blaffen! 8)

Schorpioen. :mrgreen:

In de categorie overig: Wind tegen

Een beetje wind is niet erg, maar kilometers lang tussen de weilanden of andere vlaktes je vooruitworstelen met de wind vol op je kop is niks. Bovendien, dat kan ik hier om de hoek op de dijk het hele jaar door als ik zou willen. Terwijl je heel lang over een stuk weg doet, terwijl het landschap nauwelijks veranderd (bergop gaat het ook langzaam, maar dan krijg je het uitzicht ervoor terug).

Met stip op een staat bij mij toch wel de intolerante medemensch, of deze nu bv ook op fietsvakantie is, over het fietspad wandelt met loslop honde-beest en tegen je briest dat je uit je doppen moet kijken oid. De andere situaties heb je zelf in de hand door het uitzoeken van je vakantie bestemming....

Bas

B@se schreef:Met stip op een staat bij mij toch wel de intolerante medemensch, of deze nu bv ook op fietsvakantie is, over het fietspad wandelt met loslop honde-beest en tegen je briest dat je uit je doppen moet kijken oid. De andere situaties heb je zelf in de hand door het uitzoeken van je vakantie bestemming....

Bas
De wind heb je niet voor het uitzoeken............

@Haike,
wind blijft een erg mooi onderwerp, denk hierbij voornamelijk aan de heersende windrichting en je eigen aerodynamica. Van bijna alle gebieden ter wereld zijn de heersende richtingen bekent. En rij je in een groene omgeving, vanaf ongeveer de stakenfase heb je eigelijk geen last meer van "wind" maar wel van je eigen luchtverplaatsing.
Bas

Ik erger mij zelden tijdens onze fietsvakanties. Afgelopen weken in Slovenië heb ik mij wel geregeld geërgerd: vanwege de regen. Nooit van mijzelf gedacht overigens. Maar goed, wij hebben gewoon altijd goed weer tijdens de vakanties.
Nu weet ik dus dat (langdurige) regen mij wel degelijk ergenis oplevert.

Sandra

Waf, Waf ...... Pang!!!

Aangezien fietsen en kamperen voor mij onverbrekelijk met elkaar verbonden zijn, een randverschijnsel: lawaaierige campings.

Ave, Arno

een lawaaierige camping.... vol Nederlanders! :cry:

B@se schreef:@Haike,
wind blijft een erg mooi onderwerp, denk hierbij voornamelijk aan de heersende windrichting en je eigen aerodynamica. Van bijna alle gebieden ter wereld zijn de heersende richtingen bekent. En rij je in een groene omgeving, vanaf ongeveer de stakenfase heb je eigelijk geen last meer van "wind" maar wel van je eigen luchtverplaatsing.
Bas
Ik weet niet wat de stakenfase is, das blijkbaar vakjargon voor wat met wind en weer te maken heeft. En t'uurlijk zijn er algemene windstromingen bekend. Maar feit is dat ik door een tamelijk groene omgeving naar Denemarken ben gefietst, met forse N-O wind tegen. En een maand later terug naar huis ± dezelfde route met Z-W tegen, en dat heb ik niet uitgezocht.

Zwermen vliegen die rond je hoofd blijven zoemen, tijdens een zware beklimming. Vooral erg als je erg zweet en ze lekker in oor gaan zoemen.